ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه : اظهار تأسف از افشای گفته‌های محرمانه ظریف

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، افشای گفته‌های محرمانه محمد جواد ظریف در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را نکوهش کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، افشای گفته‌های محرمانه محمد جواد ظریف در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را نکوهش کرده است. گفته‌های "محرمانه" وزیر امور خارجه را کریمی قدوسی، نماینده مجلس از مشهد، افشا کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه − او این روزها به شدت زیر فشار دلواپسان است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است: «هر عقل سليمی كه ذره ای به فكر منافع ملی و نگران افشای اسرار كشور در برابر بيگانگان و بخصوص آمريكا باشد مي داند كه نبايد صحبتهای خصوصی وزير خارجه را كه در جمع محدودی از نمايندگان معتمد مجلس بيان شده و براي نمايندگان مردم از بايدها و نبايدهای بيان مواضع و نحوه موضعگيری در كشور صحبت می كند، افشا كرد.»

بهرام قاسمی در ادامه گفته است: «حتی اگر به متن پياده شده توسط خود آقای كريمی قدوسی نیز رجوع شود کاملا روشن است که منظور دكتر ظريف از اشتباه، برخی اشتباهات در نحوه موضگیری عمومی پیرامون یک موضوع خاص بوده که هیچ ارتباطی با مفاد  برجام یا استراتژی مذاکرات و نحوه انجام مذاکرات و یا نگارش برجام ندارد. انتشار این سخنان (که وزارت امور خارجه به دلایلی کاملا روشن قادر به تایید صحت و سقم آنها یا ارائه توضیحات بیشتر نیست) گرا دادن و اطلاع رسانی به آمریکا از تاكتيكهای مذاكراتی كشور است و می تواند موضع مذاکراتی جمهوری اسلامی را در مقابل حرکت های آتی آمریکا تضعیف نماید و بدیهی است که گناه آن بر عهده آقای كريمی قدوسی است.»

سخنگوی وزارت خارجه در پایان تهدید کرده است که از این پس وزیر خارجه در حضور هر کسی دهان نخواهد گشود. به گفته بهرام قاسمی «وزارت امور خارجه از عدم پایبندی مدعیان اخلاق و تدین  به موازین قانونی جلسات محرمانه و نادیده انگاشتن و ذبح مصالح ملی و امنیتی کشور به پای مطامع شخصی و جناحی بسیار متاسف است و از این پس مجبور است برای افشاء نشدن تاکتیک های مذاکراتی و تصمیمات استراتژیک و حساس ملت و نظام، در نحوه و شکل برگزاری چنین نشست هایی دقت بیشتری نماید.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرکو

    دو نکته از این خبر برداشت می شود: 1. این یک جنگ زرگری است، و عمدی در کار است برای فرستادن پیغامی به غرب! 2. جنگ واقعی است، و افشای اسرار مگوی (در جنگ قدرت) برای مردم نامحرم ایران، آقایان را آشفته کرده. به اعتقاد من، اگر بر فرض محال تصمیم گیران رژیم در فکر منافعی بوده باشند، در گذشته، حال و آینده، این منافع فقط محدود به شهرهای قم، اصفهان، منطقه خودمختار مشهد، تهران و چندین شهر دیگر می شود. سایر استانها و بخصوص استانهای مرزی را اگر نگوییم تخریب کرده اند، ولی به ضرس قاطع می توان گفت که 38 سال است به امان خدا رها شده اند. با تشکر