ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسکو و دمشق شورشیان سوریه را به جنایت جنگی متهم کردند

در شرق حلب که تا پیش از این تحت کنترل شورشیان بود، تعدادی گور دسته‌جمعی کشف شده. مذاکرات صلح در سوریه با هدایت ایران و مسکو در قزاقستان برگزار می‌شود.

در شرق حلب که تا پیش از این تحت کنترل شورشیان بود، تعدادی گور دسته‌جمعی کشف شده است. ایگور کوناشنو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که اشخاصی که در این گورها دفن شده‌اند، به طرز ظالمانه‌ای شکنجه و سپس اعدام شده‌اند.

یکی از خیابان‌های شرق حلب ۲۳ دسامبر

سرلشکر ایگور کوناشنکو به رسانه‌های نزدیک به روسیه گفته است علت مرگ اعدام‌شدگان باید به طور دقیق بررسی شود. در این‌صورت، به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه «غرب می‌بایست نسبت به اعمال وحشیانه شورشیان مسئولیت بپذیرد.»

خبرگزاری دولتی سنا نیز اعلام کرده که شورشیان پیش از ترک شرق حلب دست‌کم ۲۱ غیر نظامی را به قتل رسانده‌اند. در همین گزارش آمده که جنازه این اشخاص که در میان آن‌ها پنج کودک و چهار زن هم دیده می‌شود در زندان‌هایی که شورشیان در شرق حلب بر پا کرده بودند یافت شده است.

خبرگزاری دولتی سنا به نقل از پزشکی قانونی حلب گزارش داده است که این ۲۱ غیر نظامی به ضرب گلوله از فاصله نزدیکی به قتل رسیده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است نیز گزارش داده است که تعداد زیادی جنازه در خیابان‌های شرق حلب یافت شده است. هنوز معلوم نیست که این اشخاص چگونه و به چه دلیل به قتل رسیده‌اند.

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش پنجشنبه هفته گذشته بعد از چندین هفته نبرد سنگین موفق شدند شرق حلب را تصرف کنند. در طی عملیات گسترده‌ای که در رسانه‌های خبری جهان هم بسیار پربازتاب بود، ۳۵ هزار نفر از ساکنان شهر حلب از این شهر خارج شدند و به استان ادلب در شمال سوریه انتقال پیدا کردند.

از سوی دیگر ارتش سوریه نیز به اعدام غیر نظامیان شرق حلب متهم شده است.

سازمان ملل گزارش داده است که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش دست‌کم ۸۲ نفر از غیرنظامیان شرق حلب را به قتل رسانده‌اند. به گفته سازمان ملل این اشخاص را هم نظامیان سوری و هم‌پیمانانشان اعدام کرده‌اند.

مذاکرات صلح با هدایت ایران و روسیه

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شامگاه شنبه ۲۴ دسامبر با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود تلفنی درباره حلب گفت‌و‌گو کرد. روحانی در این گفت‌و‌گوی تلفنی با ‏اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر شورشیان حلب گفت: «این پیروزی به تروریست‌ها پیام داد ‏که نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند و باید همزمان با این موفقیت و پیروزی، مذاکرات سیاسی آغاز ‏و تداوم یابد.»

روسیه و ایران از شورشیان سوری به عنوان «تروریست» یاد می‌کنند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر تداوم همکاری ایران و روسیه در مورد سوریه تأکید کرد.

رؤسای جمهوری ایران و سوریه اعلام کرده‌اندکه قصد دارند مذاکرات صلح در سوریه را در قزاقستان برگزار کنند. هنوز جزئیات این مذاکرات اعلام نشده است.

علاوه بر روسیه، جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا نیز مناطقی در سوریه را بمباران می‌کنند. ترکیه که در الباب، در شمال سوریه، علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) عملیات نظامی انجام می‌دهد، از ایالات متحده آمریکا خواسته است که با این کشور همکاری کند.

سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، صبح دوشنبه، ۲۶ دسامبر گفته است: «ائتلاف بین‌المللی می‌بایست به مسئولیت خود عمل کند. بیش از همه با حملات هوایی.»

ترکیه از اواخر اوت سال جاری در شمال سوریه با همکاری گروهی از شورشیان سوری با داعش می‌جنگد. در الباب که در ۲۵ کیلومتری نوار مرزی با ترکیه قرار دارد، این درگیری‌ها با شدت ادامه دارد.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که داعش دست‌کم ۳۰ نفر از اهالی الباب را که قصد داشتند از این شهر بگریزند به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    صداقت روسیه بسیار بیشتر از آمریکا است

  • naseem

    احتمالا اجساد بمبارانهای شما جنایتکاران روسی و سوری است ....