ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لایحه‌ حمایت از کودکان در مجلس معطل است 

رییس انجمن مددکاری ایران اعلام کرده که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پنج سال است در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

کودکان بهزیستی

موسوی چلک گفته که مجالس ادوار گذشته تاکنون نقش مطالبه‌گری و سیاست‌گذاری خود را در رابطه با حمایت از حقوق اجتماع از جمله حقوق کودکان بدسرپرست به خوبی ایفا نکرده‌اند، در حالی که این موضوع از وظایف مجلس شورای اسلامی است.

او پیش‌تر هم گفته بود که چنانچه این لایحه در مجلس تصویب شود و پس از تصویب حتی ۳۰درصد از موارد قانونی آن اجرا شود، ایران به عنوان پیشروترین کشور در ارتباط با حمایت از کودکان و نوجوانان در دنیا شناخته می شود.

سید حسن موسوی چلک گفته هیچ کودک بدسرپرستی نداریم که حکم قضایی برای حمایت از او صادر شده و در نوبت دریافت خدمات باشد.

به گفته او، بهزیستی گسترده‌ترین خدمات را در رابطه با حمایت از کودکان بدسرپرست دارد و این خدمات شامل شناسایی، حمایت در خانه، حمایت در مراکز غیردولتی و دولتی و توانمندسازی کودک است.

در شرایط موجود، کودک بدسرپرست به اورژانس اجتماعی و بعد به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود. در صورتی که مددکار احساس کند کودک در معرض آسیب قرار دارد، اورژانس اجتماعی بر اساس قانون می‌تواند ورود پیدا کند و ظرف مدت ۱۲ ساعت موضوع را به سیستم قضایی ارجاع دهد.

رییس انجمن مددکاری کشور درباره علت ناشناخته ماندن بسیاری از کودکان بدسرپرست که تحت هیچ حمایتی قرار ندارند و حتی به عنوان کودک بدسرپرست نیز شناسایی نشده‌اند، گفته است: «بهزیستی براساس قانون حمایت از کودکان بدسرپرست، وظایف خود را به صورت کامل انجام می‌دهد. هیچ مانع قانونی برای حمایت از این کودکان نداریم. هر زمانی کودکی به هر دلیل بدسرپرست گزارش داده شده و به اورژانس ارجاع داده شود، موضوع از طریق سیستم قضایی بررسی می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.