ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منتجب‌نیا: شورای مركزی حزب اعتماد ملی با استعفای کروبی مخالفت خواهد کرد

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی می‌گوید اعضای این حزب با شنیدن خبر استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی حزب به‌شدت نگران شده‌اند و با آن مخالفند.

در پی استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی، رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام مستعفی این حزب می‌گوید «احدی موافق این استعفا نخواهد بود».

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی: یقین دارم كه همه اعضای شورای مركزی با استعفای کروبی مخالفت شدید خواهند كرد

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» از شنیدن استعفای مهدی کروبی اظهار تأسف کرد و گفت از قصد کروبی برای استعفا آگاه بوده و به او پیغام داده که با این تصمیم به‌شدت مخالف است و این موضوع حتی در جلسات خصوصی نیز نباید مطرح شود.

منتجب‌نیا اعلام کرد که در حال مشاوره با دوستان هم‌حزبی‌اش است تا جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این‌باره، در هفته آینده تشکیل شود.

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی که در حصر خانگی به‌سر می‌برد، در پی اختلاف‌های درون این حزب روز دوشنبه ۶ دی از دبیرکلی آن استعفا کرد.

مهدی کروبی پس از شکست در انتخابات ۱۳۸۴ ریاست‌جمهوری از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز کناره گرفت و حزب اعتماد ملی را تأسیس کرد.

منتجب‌نیا گفت: «بنده یقین دارم كه همه اعضای شورای مركزی با استعفای ایشان مخالفت شدید خواهند كرد و احدی موافق این استعفا نخواهد بود، كما اینكه دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها و اعضا با شنیدن این خبر به‌شدت نگران شدند و مخالفت خود را اعلام كردند.»

منتجب‌نیا در پی اختلاف با شورای مرکزی این حزب در چگونگی همکاری با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد. او با سیاست تعامل شورای مرکزی حزب با این شورا موافق نبود. این اختلاف‌ها تا آن‌جا بالا گرفت که روابط عمومی حزب اعتماد ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب سخنگویی ندارد و اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب نیز که با منتجب‌نیا مخالف است گفت تغییر سخنگو از وظایف شورای مرکزی است نه قائم مقام حزب.

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در آخرین نشست خود به منتجب‌نیا یک هفته فرصت داد تا به مسئولیت خود در جهت مصوبات شورای مرکزی حزب بازگردد اما هیچ شرطی در این زمینه را نپذیرفت.

گفته می‌شود که رسول منتجب‌نیا موافق معرفی کاندیدای مستقل اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده در کنار حسن روحانی بود و از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کرد که نظرات افراد خاصی را پیش می‌برد.

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» اظهار امیدواری کرد که اصلاح‌طلبان با تعامل و هماهنگی بتوانند در انتخابات شركت كنند، او گفت: «شعار من از ابتدا حفظ هویت حزبی همراه با تعامل با احزاب و شوراهای اصلاح‌طلب بوده و این مصوب شورای مركزی نیز بوده است.»

او تأکید کرد که «با حفظ هویت حزبی و تعامل احزاب» و با دبیركلی مهدی كروبی حزب اعتماد ملی وارد صحنه انتخابات ۹۶ شود.

روز دوشنبه پس از اعلام استعفای مهدی کروبی، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت در جلسه شورای مرکزی اعتماد ملی که روز ۱۰ دی برگزار می‌شود موضوع استعفای دبیرکل این حزب بررسی می‌شود.

به‌گفته گرامی‌مقدم این جلسه به استناد نامه کروبی توسط رسول منتجب‌نیا مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    استعفا؟ جوک میفرمایید؟ ایشان تا پایان عمر در زنجیر خواهد ماند..