ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«گورخواب‌ها را با کتک از گورستان نصیرآباد بیرون کردند»

در پی انتشار یک گزارش اجتماعی در روزنامه «شهروند» چاپ تهران، درباره زندگی گورخواب‌ها در گورستان نصیرآباد شهرستان شهریار، مسئولان این شهرستان صبح سه‌شنبه ۷ دی با کتک آن‌ها را از این گورستان بیرون راندند.

در پی انتشار یک گزارش اجتماعی در روزنامه «شهروند» چاپ تهران، درباره زندگی گورخواب‌ها در گورستان نصیرآباد شهرستان شهریار، مسئولان این شهرستان صبح سه‌شنبه ۷ دی با کتک آن‌ها را از این گورستان بیرون راندند.

گورخواب‌های گورستان نصیرآباد شهریار به خانه‌ نیمه‌کاره‌ای در حوالی گورستان پناه برده‌اند.

به‌گزارش سایت «قانون»، این اقدام در حالی صورت گرفت که گروهی از خبرنگاران و انجمن‌های خیریه برای رسیدگی به‌وضعیت این گورخواب‌ها به گورستان نصیرآباد رفته بودند اما با گورستانی خالی مواجه شدند.

بنا به این گزارش حاضران در گورستان پس از جست‌وجو‌های فراوان تنها یکی از این گورخواب‌ها را پیدا کردند که او نیز با ترس گفته است: «تنهایمان بگذارید صبح زود یک‌سری از مسئولان آمدند و ما را با کتک بیرون کردند، الان همین گور را برای خوابیدن نداریم.»

«قانون» نوشته است این گور‌خواب‌ها پس از بیرون رانده شدن از گورستان به خانه‌ نیمه‌کاره‌ای در همان حوالی پناه برده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه نوشته است که  روح‌الله حسین‌زاده، دادستان دادگستری عمومی انقلاب شهرستان شهریار به کلانتری، بهزیستی و شهرداری این شهرستان دستور داده تا گورخواب‌های گورستان نصیرآباد را جمع‌آوری کنند.

روزنامه «شهروند» در گزارشی تفصیلی نوشته بود ۵۰ زن، مرد و کودک، شب‌ها در گور می‌خوابند و در هر گور یک تا چهار نفر زندگی می‌کنند. این روزنامه با چند تن از این گورخواب‌ها گفت‌وگو کرده و تصاویری از آن‌ها منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    مشتی معتاد که زیر بار دریافت خدمات اجتماعی نمی روند مورد سوء استفاده سیاسی قرار گرفته اند و طبق معمول یک هنرمند حساس هم خود را قاطی بازی کرده. این سبک زندگی در ایران موضوع جدیدی نیست و البته در پیشرفته ترین کشورهای جهان هم چنین افراد بیماری به وفور در کوچه و خیابان دیده می شوند. همین عکاسی از حلبی آبادها بود که در سال 57 آدرس غلط به بسیاری داد و علیرغم انقلاب و سرنگونی شاه هرگز هم اصلاح نشد.

  • hero

    کی بیدار میشید تنها راه مبارزه با این حکومت با زور و اسلحه و قصاص انقلابیه باید کسانی رو که ما رو به این روز انداختن در خیابان ها و خانه هایشان امان ندهیم شهردار تهران وزیر دادگشتری و صلواتی و ......... و تمام کسانیکه \ول های مارو دزدیدن و \سران مارو کشتن امثال مرتضوی و ..........

  • داراب

    آنى كه از هيچ آمده بود در بدو ورود در فبرستانى نا آباد گفت ما آب را مجانى ميكنيم ، ما برق را مجانى ميكنيم ...... پس از گذشت ٣٨ سال قبرستانها فراوان و آباد و حدود پنجاه نفر ايرانى جسارت بخرج دادند و آستين بالا زدند تا بدين گونه به آن وعده عمل و آب را مجانى و برق را مجانى نمايند ، تفو بر تو چرخ گردون تفو .....

  • استراتژیهای بقا در جمهوری اسلامی

    تمام موارد و بیشتر از آن را که آقای فرهادی در نامه خود به روحانی نوشتند را میتوان در یک فیلم مستند با عنوان " استراتژیهای بقا در جنگل جمهوری اسلامی" به تصویر کشاند تا آیندگان بدانند که در جمهوری اسلامی چه میگذشت

  • خمینی ۵۷ در بهشت زهرا

    به همین بسنده نکنید ما شما را به مقامی میراسنیم که در گور بخوابید.

  • احمد

    لیاقت ما بیشتر از این نیست این ھمہ غر نزنید،

  • ali

    کوخ نشینی درزمان پادشاهان قاجار و پهلوی گورخوابی هم درزمان ولایت مراجع تقلید!

  • naseem

    نامه تند اصغر فرهادی به حسن روحانی به دنبال انتشار گزارشی در روزنامه شهروند باعنوان «زندگی در گور» که گزارشی از گورخواب‌های نصیرآباد و حکایت زندگی ٥٠ زن، مرد و کودک است که شب‌ها در گور می‌خوابند، اصغر فرهادی نامه‌ای سرگشاده و تند خطاب به حسن روحانی؛ نوشت و در آن از فقر حاکم بر زندگی بخش وسیعی از مردم کشور گلایه کرد. سلام امروز گزارش تکان‌دهنده زندگی مردان، زنان و کودکانی را که در گورهای یکی از قبرستان‌های اطراف تهران شب‌های سرد را به صبح می‌رسانند خواندم و اکنون سراسر وجودم شرم است و بغض. به بهانه این نامه به شما، قصد دارم همه آنانکه در این سرزمین و در این سی و چند سال مسئولیتی داشته و دارند را سهیم این شرمساری کنم. می‌دانم که عده‌ای سیاست‌باز اینگونه گزارش‌ها و خبر‌ها را دستاویزی خواهند کرد برای گرم کردن تنور بازی‌های فرساینده سیاسی و انتخاباتی اما افسوس که گرمای این تنور، تن رنجور کودکان، زنان و مردانی را که شب‌ها در گوشه قبر‌ها، لابه‌لای درختان پارک‌ها و زیر پل‌ها به خواب می‌روند گرم نخواهد کرد. در این گزارش نام یکی از کسانی که شب‌های سرد استخوان‌سوز را در گوشه گوری نشسته به صبح می‌رساند و به تعبیر تلخ گزارشگر مرگ را زندگی می‌کند، «آرمان» است. این نام مرا‌‌ رها نمی‌کند. «آرمان» گم شده‌ای که در گور پیدایش کرده‌اند. شرم بر ما. ...... ..... ------ ما که تنها نظاره‌گر و شنونده فراموشکار رنج‌هائیم. چه کسی امروز از آن پدری که خود را از پل عابر پیاده خیابان میرداماد به دار کشید و در یادداشتی که از جیب خالی‌اش پیدا شد نوشت «هزینه درمان بیماری چشم‌هایم را نداشتم» سخنی می‌گوید؟ آن اندک کسانی نیز که دلسوزانه می‌گویند با انگ سیاه‌نمایی مورد هجمه‌اند. انگ سیاه‌نمایی فراری‌ست رو به جلو از سوی مسئولان برای عدم پذیرش مسئولیت سیاهی‌ها. این است شهر نوید داده شده؟ این است شهر آرمان‌ها؟!!

  • roozbeh

    راه حل ایرانی اسلامی «مسئولان» برای مسائل و معضلات جامعه = پاک کردن صورت . نظرات آقایان علما ی گردن کلفت و رهبر غیر مسئول انقلاب در این مورد چیست؟ آقای علم و الهدا وضع قلب امام رضا بعد از انتشار این خبرچطور است؟ چه میزان از بودجه کشور که برای رسیدگی به وضع این نگون بخت ها ست صرف پروژه های توسعه طلبانه نظامی سپاه و خامنه ای شده؟

  • جهان آرشید

    در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب و اشغال ایران بوسیله خمینی و بر پایی رژیم ضحاک ، این است شرایط زندگی مردم ، اعتیاد ، بی خانمانی ، فقر و زندان و اعدام و خودکامگی سران رژیم در سرکوب مردم بی پناه

  • جهان آرشید

    در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب و اشغال ایران بوسیله خمینی و بر پایی رژیم ضحاک ، این است شرایط زندگی مردم ، اعتیاد ، بی خانمانی ، فقر و زندان و اعدام و خودکامگیسران رژیم در سرکوب مردم بی پناه