ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: آمریکا از داعش حمایت می‌کند

رئیس جمهوری ترکیه از آمریکا توقع دارد که با حمله هوایی به الباب از ارتش ترکیه پشتیبانی کند. نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا اما از پیشروی کردها در رقه حمایت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه آمریکا و نیروهای ائتلاف را متهم کرد که از گروه «دولت اسلامی» (داعش) و گروه‌های شبه‌نظامی کرد حمایت می‌کنند.

اردوغان: آمریکا از داعش حمایت می‌کند

اردوغان در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: «آن‌ها ما را به حمایت از داعش متهم می‌‌کردند و در همان حال خودشان از گروه‌های تروریستی مثل داعش و یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه حمایت می‌کنند.»

اردوغان ادعا کرد که مدارک تأیید شده‌ای شامل تصویرها و ویدیوهایی در اختیار دارد که درستی ادعای او را ثابت می‌کند.

مارک تونر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که ادعای اردوغان بی‌پایه و مضحک است.

رئیس جمهوری ترکیه از نیروهای ائتلاف انتقاد کرد که از ترکیه در نبرد الباب حمایت نکرده‌اند.

ارتش ترکیه در الباب در شمال سوریه و در نزدیکی نوار مرزی این کشور با ترکیه با گروه دولت اسلامی (داعش ) درگیر شده است. چهارشنبه هفته گذشته ۱۷ سرباز ارتش ترکیه در این درگیری‌ها کشته شدند. هدف ترکیه این است که شهر الباب را فتح کند.

ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان، نیز دوشنبه ۲۷ دسامبر از نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا خواسته بود که به «مسئولیت‌هایش، به ‌ویژه پشتیبانی هوایی» عمل کند.

آمریکا از شبه‌نظامیان کرد حمایت می‌کنند و آن‌ها از ۱۰ روز پیش تاکنون موفق شده‌اند در دومین مرحله عملیاتشان بر ضد داعش در اطراف سد فرات در ۵۰ رقه پیشروی کنند.

یگان‌های مدافع خلق که در این عملیات شرکت دارنند از هم‌پیمانان حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) هستند که از بهار سال جاری رسماً به دولت اردوغان اعلام جنگ کرده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه از عربستان و قطر هم خواست که به نشست روسیه و ایران برای بحث‌ و گفت‌وگو درباره تلاش‌های صلح در سوریه ملحق شوند.

روسیه، ترکیه و ایران موافقت کرده‌اند  که در ماه آینده مذاکرات سوریه را در قزاقستان برگزار کنند.

اردوغان اعلام کرده است که اگر نمایندگان شبه‌نظامیان کرد در این مذاکرات شرکت کنند، ترکیه مذاکرات را تحریم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرکو

    همه ی طرفهای درگیر، از داعش استفاده کردند تا حضور غیر مشروع شان را مشروع جلوه دهند. در این میان نیز اقداماتی در جهت منافع داعش انجام داده اند. ولی یکی از بیشترین حمایتهای مستقیم از جانب ترکیه به گروهک تروریستی داعش انجام شده، پس این آقا بهتر است در این خصوص صحبت نکنند.