ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰ درصد مدارس آموزش و پرورش خشتی و گلی و کپری است 

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که ۶۰۰ میلیارد تومان به بازسازی مدارس خشتی و گلی و کپری در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

مدرسه کپری در مناطق جنوب و شرق کرمان

 علی زرافشان همچنین گفته که حدود ۱۱۵ هزار دانش آموز در سنین ۱۲ تا ۱۴ سال وجود دارد که به جای اینکه در دوره اول متوسطه باشند در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و به عبارتی کودکان بازمانده از تحصیلی که هم اکنون جذب آموزش و پرورش شده‌اند در مجموع نزدیک به ۹۷ درصد دانش آموزان دوره اول را شامل می‌شود.

بنا به گفته‌های این معاون آموزش و پرورش، سه تا چهار درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به احتمال زیاد دسترسی به آموزش ندارند و برای این دانش آموزان مدارس شبانه روزی ایجاد شده تا بتوانند خود را به نزدیک‌ترین مرکز شبانه روزی برسانند.

علی رزافشان گفته که در سفر کنونی وزیر آموزش و پرورش به استان سیستان و پلوچستان، ترکیب شورای مناطق محروم آموزش و پرورش مشخص می‌شود که این شورا چهار استان را به عنوان هدف انتخاب کرده که اولین آن استان سیستان و بلوچستان است.

شورای مناطق محروم، یک نهاد حمایتی است که رسیدگی به دانش آموزان مناطق محروم، شبانه روزی و روستا مرکزی از کارهای این شوراست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که برنامه اصلی آموزش و پرورش ساخت و بازسازی مدارس خشت و گلی و کپری است که برای حل این معضل اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

او گفته که بر اساس پیش‌بینی برنامه ششم، امیدوار است ۳۰ درصد مدارس موجود تخریب و بازسازی شوند.

رقم پیشنهادی برای ایمن‌سازی مدرسه‌های ایران در سال‌های آینده، سه میلیارد دلار است که قرار شده در یک بازه زمانی پنج ساله و تا سال ۲۰۱۸ هم یک میلیارد دلار برای استاندارد‌سازی تاسیسات مدرسه‌ها هزینه شود.

اکنون ۱۳ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه در ایران مشغول تحصیل هستند و ۵۲۰ هزار کلاس درس در ایران دایر است. ۴۹۰ هزار مدرسه نیز پس از انقلاب بازسازی و ساخته شده‌اند. با وجود این، ساختمان بسیاری از مدرسه‌های کشور فرسوده‌اند و بسیاری از آن‌ها با تغییر کاربری به مدرسه تبدیل شده‌اند. از آنجا که قرار نبوده است این ساختمان‌ها مدرسه باشند، اغلب استانداردها و ایمنی لازم را ندارند.

اول دی ماه سال ۹۳، یک مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم، همچنان از بخاری‌های استاندارد بی‌بهره‌اند.

مرتضی رییسی، رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور آن زمان گفته بود که  ۷۵ هزار کلاس درس در ایران از «بخاری استاندارد» بی‌بهره مانده‌اند: «معنای این عدد این است که در کلاس‌های درس دست‌کم ۲۰۰ هزار دانش‌آموز، هنوز بخاری نفتی یا گازی می‌سوزد و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.»

آذر‌ ماه سال ۹۱، به دنبال آتش گرفتن بخاری یک کلاس ۳۷ نفره در مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر، ۱۲ دانش‌آموز گرفتار شعله‌های آتش شدند. این دانش‌آموزان دچار سوختگی ۳۰ تا ۶۰ درصدی شدند. سوختگی‌هایی که بیش‌تر در ناحیه سر، گردن، صورت و سینه اتفاق افتاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.