ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ از اسرائیل خواست «قوی» بماند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا رفتار دولت باراک اوباما در قبال اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا رفتار دولت باراک اوباما در قبال اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

دونالد ترامپ: توافق هسته‌ای با ایران آغاز پایان دوستی آمریکا و اسرائیل بود

به‌گزارش رویترز، دونالد ترامپ چهارشنبه ۲۸ دسامبر / ۸ دی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما نمی‌توانیم بگذاریم که اسرائیل این‌چنین تحقیر شود و مورد بی‌احترامی قرار گیرد.»

او افزود: «آمریکا دوست بزرگ اسرائیل بود اما اکنون چنین نیست. توافق هسته‌ای با ایران آغاز این پایان بود و اکنون این (قطعنامه شورای امنیت) پیش روست!»

اشاره ترامپ به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه ۲۳ دسامبر / ۳ دی علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است. قطعنامه شورای امنیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و از این اقدام دولت اسرائیل به‌عنوان مانعی برای همزیستی مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در قالب دو دولت مستقل و همچنین برقراری صلح در خاورمیانه یاد کرد.

ایالات متحده به این قطعنامه رأی ممتنع داد و از حق وتوی خود استفاده نکرد. با این اقدام، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سنت طولانی آمریکا در رد این‌گونه قطعنامه‌ها علیه اسرائیل را رعایت نکرد.

ترامگ در ادامه نوشته خود بر روی توئیتر خطاب به اسرائیل افزوده است: «قوی بمان اسرائیل! ۲۰ ژانویه به‌زودی می‌رسد.» در این روز دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا آغاز خواهد شد.

دونالد ترامپ این پیام را در آستانه سخنرانی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل خاورمیانه منتشر کرده است.

شامگاه چهارشنبه قرار است جان کری در سخنانی برداشت خود از صلح در خاورمیانه را بیان کند. به‌گفته یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، کری می‌خواهد پیش از ۲۰ ژانویه که سمت خود را با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ واگذار خواهد کرد مسیر دستیابی به راه حل دو دولت در خاورمیانه را نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پوری از ملت ایران

    من وضعیت کشور و ملت اسرائیل را، وضعیت ایده آل می دانم به جز امنیت پایدار! از هر حیث اسرائیل شرایطش عالی است. به اندازه کافی وسعت دارد و جمعتش هم مناسب است. اقتصاد و غلم و صنعت شکوفایی دارد. منتها اسارئیل یک چیز کم دارد و آن امنیت پایدار است. نمی توان کشور امنیت پایدار داشته باشد و لی از درون و بیرون با تهدید گروه های تروریستی و حکومت های حامی آن روبرو باشد! اسرائیل برای بقای خود بهتر است صلح کند با فلسطینی ها. این برای امنیت اسرائیل مفید است و البته طرف ماقبل هم سود می برد. پیمان اسلو چارچوب خوبی وبده که می توانست اسرائیل و منطقه از نا امنی و تررویسم اسلام گرا نجات دهد. اگر پیمان اسلو به سرانجام می رسید امروزه جهان سکولار چنین مورد تهیدی تروریسم اسلام گرا نبود! قطعا، دیگر ملت های تحت ظلم و فساد اسلاام گراها هم کمتر مرود رنج قرار می گیرند، هر چند تنها با استقرار نظام های سکولار و لیبرال دمکراسی به صلح و زندیگ مسالمت امیز دست خواهند یافت. این صلح برای همه ملت های جهان خوب است. اسرائیل می تواند با رعایت حقوق بشر و کمک به صلح در جهان، هم خود را یاور واقعی صلح و دمکراسی و حقوق بشر نشان دهد و هم از امنیت و همکاری اقتصادی با جهان بهره ببرد.

  • پوری از ملت ایران

    این قابل درک است چرا اسرائیل متحد جهان سکولار است. ولی آقای ترامپ اگر صرفا به حمایت از اسرائیل به پردازد ولی از ترغیب اسرائیل باری صلح با فلسطینی ها و کشورهای همسایه اش بی توجهی کند، به زیان جهان سکولار و خود اسرائیل تمام خواهد شد. تندروهایی در اسرائیل هستند که یک جانیه فکر می کنند. صلح اسرائیل با اعراب همسایه و فلسطینی، ضامن بقای اسرائیل خواهد بود و همچنین بهانه را از دشمنان جهان آزاد سکولار/لیبرال دمکراسی خواهد گرفت. دشمنان قسم خورده ضد بشری مانند اسلام گرایان. اسلام برای بقای و امنیت مردم خود هم شده باتتس به حقوق بشر احترام بگذارد و از ارزش های سکولاریسم و لیبرال دمکراسی حمایت کند. اقای ترامپ بهتر است ضمن اعلام اینکه به ههمه عقاید شخصی و دینی مردم بعنوان عقاید شخصی-عبادی احترام می گذارد، صراحتا و عملا مبارزه با اسلام سیاسی کند. چرا اسلام سیاسی و حکومت ها و گروه های اسلام خواستار نابودی اسرائیل و نابودی جهان سکولار/لیبرال دمکراسی هستند اعم شرقی و غربی و اعم از چین و روسی و اروپایی و امربکایی!، دشمنی آشکاری با سکولاریسم و لیبرال دمکراسی دارد، دشمنی آشکار با اعلامیه حقوق بشر و حقوق بدیهی مردم از جمله دگراندیشان و دگرباشان دارد. آقای ترامپ با توجه توضیحات فوق، بایست امریکا با ابرقدرت های سکولار از جمله چین و روسیه و اروپا و غیره متحد کند، و یک برنامه جهانی مشترک دفاع از سکولاریسم ایجاد کند.و بدون سکولاریسم تمدن جهانی امروز و لیبرال دمکراسی هم پا برجا نخواهد ماند. سکولاریسم ضامن بقای جهان آزاد و حتی بقای روسیه و چین است. همه جهان سکولار از چین و روسیه تا اروپا و امریکا یک دشمن مشترک دارند و آن دشمنان ضد سکولاریسم است.