ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال تحریم روسیه در آخرین روزهای دولت اوباما

رپیس جمهوری آمریکا در چند روزی که از دولتش باقی مانده می‌خواهد روسیه را به خاطر دخالتش در روند انتخابات آمریکا مجازات کند. ترامپ مخالف است.

رپیس جمهوری آمریکا در چند روزی که از دولتش باقی مانده می‌خواهد روسیه را به خاطر دخالتش در روند انتخابات آمریکا مجازات کند. ترامپ مخالف است.

اوباما و آخرین روزهای خبر سال دولتش

دولت باراک اوباما قرار است پنج‌شنبه ۲۹ دسامبر اعلام کند که چه اقداماتی بر ضد روسیه به دلیل هک کردن سایبری شخصیت‌ها و احزاب آمریکا در دوران انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب اما با چنین اقداماتی مخالف است.

او که روزهای آخر سال میلادی را در ایالت فلوریدا می‌گذراند، به خبرنگاران گفته است: «کامپیوتر زندگی ما را پیچیده کرده. عصر کامپیوتر باعث شد که هیچکس نداند واقعاً چه اتفاقی می‌افتد.»

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه که اکنون همراه با دو سناتور دیگر در کشور لتونی‌ست اعلام کرده بود که کنگره آمریکا  قصد دارد به‌ زودی تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه روسیه وضع کند، چنانکه به گفته او «ضربه‌ای شدید به روسیه و به شخص ولادیمیر پوتین» وارد آورد.

جزئیات این تحریم‌ها هنوز مشخص نشده، اما رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ظاهراً عده‌ای از جمهوری‌خواهان در هم‌آوایی با دونالد ترامپ مخالف تصویب چنین اقدامات تلافی‌جویانه علیه روسیه‌اند.

مسکو اتهام دخالت در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق هک کردن سایبری شخصیت‌ها و احزاب را رد کرده است. هم‌زمان اعلام کرده که اگر چنین تحریم‌هایی علیه روسیه وضع شود، تلافی خواهد کرد.

پلیس فدرال آمریکا و سازمان سیا اما اعلام کرده‌اند که بر اساس تحقیقات و بررسی‌های آن‌ها مجموعه‌ای از حملات سایبری پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ۸ نوامبر سال جاری اتفاق افتاده است. این حملات سایبری ظاهراً به این قصد انجام شده که نتیجه انتخابات آمریکا تحریف شود.

ویکی‌لیکس تابستان سال جاری، چند ماه پیش از برگزاری انتخابات آمریکا ایمیل‌های گروهی از اعضای بلندپایه حزب دموکرات آمریکا را منتشر کرده بود.

اوباما چندی پیش با صراحت اعلام کرده بود که حملات سایبری روسیه و دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.