ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج ۳۵ دیپلمات روسیه از خاک آمریکا به دستور اوباما

اوباما به وعده‌اش عمل کرد و در آخرین روزهای دولتش اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در واکنش به ظن دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اجرا گذاشت.

ایالات متحده آمریکا در واکنش به «آزار مقامات آمریکایی و عملیات سایبری علیه آمریکا» ۳۵ دیپلمات روس را اخراج می‌کند. این اشخاص که در مظان جاسوسی قرار گرفته‌اند، ۷۲ ساعت وقت دارند، خاک ایالات متحده آمریکا را ترک کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و آخرین روزهای دولت پرتلاطمش

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۲۹ دسامبر حکم اخراج دیپلمات‌های روس را امضاء کرد. علاوه بر این بر ضد دو سازمان اطلاعاتی روسیه و چهار شهروند روسیه که در رأس این دو نهاد اطلاعاتی قرار دارند، تحریم‌هایی وضع شده است.

دو مجتمع هم که به دولت روسیه تعلق دارند و در مریلند و نیویورک واقع شده‌اند تعطیل می‌شوند. دولت اوباما روسیه را متهم کرده که از دو مجتمع یاد شده برای عملیات جاسوسی استفاده می‌کند.

باراک اوباما پنجشنبه ۲۹ دسامبر در واشنگتن گفت اخراج دیپلمات‌های روسی و اعمال تحریم‌ها پاسخی‌ست به تلاش روسیه برای ضربه زدن به منافع آمریکا.

پلیس فدرال آمریکا و سازمان سیا اعلام کرده‌ بودند که بر اساس تحقیقات و بررسی‌های آن‌ها مجموعه‌ای از حملات سایبری پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ۸ نوامبر سال جاری اتفاق افتاده است. این حملات سایبری ظاهراً به این قصد انجام شده که نتیجه انتخابات آمریکا تحریف شود.

ویکی‌لیکس تابستان سال جاری، چند ماه پیش از برگزاری انتخابات آمریکا ایمیل‌های گروهی از اعضای بلندپایه حزب دموکرات آمریکا را منتشر کرده بود.

اوباما چندی پیش با صراحت اعلام کرده بود که حملات سایبری روسیه و دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اما با اقدامات دولت اوباما بر ضد روسیه مخالف است.

ترامپ که روزهای آخر سال میلادی را در ایالت فلوریدا می‌گذراند، چهارشنبه ۲۸ دسامبر به خبرنگاران گفته بود: «کامپیوتر زندگی ما را پیچیده کرده. عصر کامپیوتر باعث شد که هیچکس نداند واقعاً چه اتفاقی می‌افتد.»

مسکو اتهام دخالت در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق هک کردن سایبری شخصیت‌ها و احزاب را رد کرده است. هم‌زمان اعلام کرده که اگر چنین تحریم‌هایی علیه روسیه وضع شود، تلافی خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در واکنش به اقدامات دولت اوباما اعلام کرده است که روسیه پاسخ تلافی‌جویانه‌ای به این اقدامات خواهد داد. پسکوف دولت اوباما را متهم کرده که قصد دارد ارتباط بین مسکو و واشنگتن را از بین ببرد. سفیر روسیه در لندن نیز دولت اوباما را متهم کرده که برای مقابله با روسیه به روش‌های مرسوم در جنگ سرد متوسل شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقوق بشر برای همه

    این به ظاهر تهدید است، اا یک فرصت است یرای آقای ترامپ، در چانه زنی ها پشت پرده و مصالحات، دولت ها باید چیزهایی به خورد بدهند که مثلا دستاورد تلقی شود. در مصالحه احتمالی آینده ترامپ با پوتین، بازگشت دیپلمات ها می تواند نمادی از بهبود باشد!