ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ترامپ به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

آیا رئیس جمهوری منتخب آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را لغو می‌کند. او می‌خواهد ابتدا با مقامات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دیدار و گفت‌و گو کند.

ایالات متحده آمریکا در واکنش به «آزار مقامات آمریکایی و عملیات سایبری علیه آمریکا» ۳۵ دیپلمات روس را اخراج می‌کند. این اشخاص که در مظان جاسوسی قرار گرفته‌اند، ۷۲ ساعت وقت دارند، خاک ایالات متحده آمریکا را ترک کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد ابتدا با مقامات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دیدار و گفت و گو کند و اطلاعات بیشتری درباره نحوه دخالت روسیه و ظن عملیات سایبری این کشور در آمریکا به دست بیاورد.

آیا ترامپ می‌تواند تحریم‌ها علیه روسیه را لغو کند؟

ترامپ در واکنش به اقدامات تلافی‌جویانه باراک اوباما علیه روسیه در آخرین روزهای دولتش گفت: «وقت آن رسیده که کشور ما به چیزهای بزرگ‌تر و بهتری بپردازد.»

پیش از این ترامپ در پاسخ به این اتهام که گفته شده بود با کمک روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است، گفته بود این اتهامات مضحک است.

باراک اوباما سه هفته پیش از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه وضع کرده است.

علاوه بر اخراج ۳۵ دیپلمات روس، دو مجتمع هم که به دولت روسیه تعلق دارند و در مریلند و نیویورک واقع شده‌اند تعطیل می‌شوند. دولت اوباما روسیه را متهم کرده که از دو مجتمع یاد شده برای عملیات جاسوسی استفاده می‌کند.

دولت اوباما همچنین سندی هم که می‌بایست نمایانگر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد منتشر کرده است. بر اساس این سند دولت روسیه از اواسط سال ۲۰۱۵ تلاش کرده است با ارسال ایمیل‌های آلوده به مقامات آمریکایی عملیات سایبری علیه آن‌ها انجام دهد. این حملات سایبری ظاهراً به این قصد انجام شده که نتیجه انتخابات آمریکا تحریف شود.

رابطه آمریکا و روسیه در پرتو تحولات اخیر بعد از پایان جنگ سرد مجدداً به سردی گرائیده. بحران اوکراین و جنگ داخلی سوریه روابط این دو کشور را پرتنش کرده بود.

روسیه از اقدامات اخیر دولت اوباما خشمگین است و اعلام کرده که پاسخ درخوری خواهد داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه گفته است: «نمی‌توانم بگویم پاسخ ما چیست. اما از هم‌الان می‌توانم بگویم که اقدامات متقابل تلافی‌جویانه پاسخ درخوری نیست.»

سی ان ان گزارش داده است که روسیه قصد دارد در وهله اول مدزسه سفارت آمریکا در مسکو را تعطیل کند.

پسکوف، باراک اوباما را به «فیل در فنجان» تشبیه کرده و اظهار امیدواری کرده که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، تحریم‌ها علیه روسیه لغو شود.

دونالد ترامپ ۲۰ ژانویه وارد کاخ سفید می‌شود. او از اختیارات کافی برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه برخوردار است، اما عده زیادی از جمهوری‌خواهان خواهان مجازات روسیه‌اند.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرده بود که کنگره آمریکا  قصد دارد به‌ زودی تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه روسیه وضع کند، چنانکه به گفته او «ضربه‌ای شدید به روسیه و به شخص ولادیمیر پوتین» وارد آورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.