ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت گسترده معترضان در ايران

<p>&nbsp;</p> <p>منابع حقوق بشری می&zwnj;گويند در جريان تجمعات اعترضی سه&zwnj;شنبه ۱۰ اسفند ۸۹، صدها نفر از معترضان توسط نيروهای دولتی در ايران بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی گزارش داده صدها تن از شهروندان معترض توسط نيروهای امنيتی و لباس شخصی بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این گزارش افزوده: &laquo;مأموران امنيتی در برخی از خيابان&zwnj;های منتهی به ميدان انقلاب و خيابان آزادی تهران بيش از ۲۰۰ تن را بازداشت کرده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین خبرگزاری حقوق بشر ايران (رهانا)، گزارش داده است ۳۰ تن از شهروندان نيز در خيابان فلسطين تهران &laquo;به&zwnj;طور خشونت&zwnj;باری بازداشت و مورد ضرب و شتم واقع شدند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رهانا افزوده: &zwnj;&laquo;مأموران ماسک بر صورت، زنان و مردان بازداشت شده را سوار ون&zwnj;های مشکی رنگ کرده و آن&zwnj;ها را در حال سوار کردن و همچنين داخل ون به شدت مورد ضرب و شتم قرار می&zwnj;دادند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>منابع خبری می&zwnj;گویند که در شیراز نیز ده&zwnj;ها شهروند معترض بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مخالفان حکومت ایران، روز گذشته در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد در تجمع&zwnj;های غير متمرکز عليه حکومت اين کشور شعار داده&zwnj;اند.<br /> <br /> مخالفان، در پی فراخوان شورای هماهنگی راه سبز اميد برای اعتراض به بازداشت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان و همسرانشان به خيابان&zwnj;ها آمدند.<br /> <br /> منابع خبری جنبش مخالفان حکومت ايران (جنبش سبز) می&zwnj;گويند که موسوی و کروبی به همراه همسرانشان به زندان نظامی حشمتيه منتقل شده&zwnj;اند اما غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل ايران انتقال اين دو رهبر مخالفان به زندان حشمتيه را تکذيب کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر گزارش&zwnj;ها مخالفان در تجمعات اعتراضی روز گذشته، شعارهایی علیه آیت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی دادند. &laquo;استقلال آزادی، جمهوری ایرانی&raquo; یکی دیگر از شعارهای مخالفان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین تارنمای کلمه شامگاه روز گذشته گزارش داد: &laquo;خشونتی که امروز (سه&zwnj;شنبه ۱۰ اسفند ۸۹) از سوی نيروهای امنيتی، لباس شخصی و گارد ضد شورش نسبت به مردم معترض اعمال شد، در مقايسه با تجمع&zwnj;های پيشين معترضان شديدتر بوده و خبرنگاران کلمه آن را بسيار خشن و بی&zwnj;سابقه توصيف کرده&zwnj;اند.&raquo;<br /> <br /> در همین حال سايت&zwnj;های مخالف دولت خبر دادند در جریان تحمعات روز سه&zwnj;شنبه، فخرالسادات محتشمی&zwnj;پور، همسر مصطفی تاج&zwnj;زاده مشاور ميرحسين موسوی در انتخابات دوره دهم رياست جمهوری و معاون سابق وزير کشور در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی که هم&zwnj;اکنون در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد؛ دستگير شده است.</p> <p>&nbsp;</p>

منابع حقوق بشری می‌گويند در جريان تجمعات اعترضی سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۸۹، صدها نفر از معترضان توسط نيروهای دولتی در ايران بازداشت شده‌اند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی گزارش داده صدها تن از شهروندان معترض توسط نيروهای امنيتی و لباس شخصی بازداشت شده‌اند.

این گزارش افزوده: «مأموران امنيتی در برخی از خيابان‌های منتهی به ميدان انقلاب و خيابان آزادی تهران بيش از ۲۰۰ تن را بازداشت کرده‌اند.»

همچنین خبرگزاری حقوق بشر ايران (رهانا)، گزارش داده است ۳۰ تن از شهروندان نيز در خيابان فلسطين تهران «به‌طور خشونت‌باری بازداشت و مورد ضرب و شتم واقع شدند.»

رهانا افزوده: ‌«مأموران ماسک بر صورت، زنان و مردان بازداشت شده را سوار ون‌های مشکی رنگ کرده و آن‌ها را در حال سوار کردن و همچنين داخل ون به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.»

منابع خبری می‌گویند که در شیراز نیز ده‌ها شهروند معترض بازداشت شده‌اند.

مخالفان حکومت ایران، روز گذشته در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد در تجمع‌های غير متمرکز عليه حکومت اين کشور شعار داده‌اند.

مخالفان، در پی فراخوان شورای هماهنگی راه سبز اميد برای اعتراض به بازداشت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان و همسرانشان به خيابان‌ها آمدند.

منابع خبری جنبش مخالفان حکومت ايران (جنبش سبز) می‌گويند که موسوی و کروبی به همراه همسرانشان به زندان نظامی حشمتيه منتقل شده‌اند اما غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل ايران انتقال اين دو رهبر مخالفان به زندان حشمتيه را تکذيب کرده است.

بنا بر گزارش‌ها مخالفان در تجمعات اعتراضی روز گذشته، شعارهایی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دادند. «استقلال آزادی، جمهوری ایرانی» یکی دیگر از شعارهای مخالفان بوده است.

همچنین تارنمای کلمه شامگاه روز گذشته گزارش داد: «خشونتی که امروز (سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۸۹) از سوی نيروهای امنيتی، لباس شخصی و گارد ضد شورش نسبت به مردم معترض اعمال شد، در مقايسه با تجمع‌های پيشين معترضان شديدتر بوده و خبرنگاران کلمه آن را بسيار خشن و بی‌سابقه توصيف کرده‌اند.»

در همین حال سايت‌های مخالف دولت خبر دادند در جریان تحمعات روز سه‌شنبه، فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده مشاور ميرحسين موسوی در انتخابات دوره دهم رياست جمهوری و معاون سابق وزير کشور در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد؛ دستگير شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان بی نام و نشان

    <p>با سلام و تشکر برای در ج مطلب</p> <p>این تعرض ها و کتمان آنها توسط حکومت بیانگر این واقعیت است که جنبشهای اعتراضی مردم از بین نخواهد رفت. قدر مسلم اینست که در روزها و هفته های آینده شاهد افزایش و تداوم جنبش خواهیم بود چه اگر امکان داشت که این نارضایتیها فروکش کند تا به حال چنین شده بود.</p> <p>همین روزهای آینده از تداوم و اعتراض 24/7مردم خبر خواهد رسید. در اینصورت نیروهای امنیتی فرسوده تر خواهند شد و سرانجام سیدعلی و اوباشانش راهی به جزتسلیم اراده مردم شدن ندارند.</p> <p>رهبران جنبش و مردم بایستی بدانند تا به صورت مستدام در میدانی یا در خیابانی حاضر نشوند این امر اتفاق نخواهد افتاد.</p>

  • کاربر مهمان

    <p>هیچ گزارشی مبنی بر شهید شدن کسی هم هست یا نه ?</p>