ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان: ثبت‌نام زنان به عنوان نامزد ریاست‌ جمهوری ممکن است

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که زنان قادر به ثبت‌نام در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری هستند اما شورای نگهبان در مسئله «رجل سیاسی» به نتیجه نهایی نرسیده است.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که زنان می‌توانند به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در دور آینده ثبت‌نام کنند، اما هنوز بحث امکان تأیید صلاحیت آنها ادامه دارد.

بحث رجل سياسی در شورای نگهبان هنوز نهایی نشده

عباسعلی کدخدایی شنبه در نشست خبری شنبه، ۱۱ دی‌ماه در پاسخ به سوالی در مورد امکان نامزدی زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که زنان قادر به ثبت‌نام در دور آینده انتخابات هستند اما شورای نگهبان در مسئله «رجل سیاسی» به نتیجه نهایی نرسیده و در صورت دستیابی به آن، بلافاصله این نتیجه نهایی را اعلام عمومی خواهد کرد.

طبق قوانین ایران رئیس‌جمهوری باید از «رجل سیاسی» باشد. رجل جمع کلمه عربی رجال به معنای «مرد» است. با این حال، عده‌ای معتقدند که معنای رجل سیاسی معنایی استعاری است و یک زن هم می‌تواند صلاحیت‌های شخصیت‌های موسوم به «رجال سیاسی» را داشته باشد.

کدخدایی همچنین در مورد تمام‌الکترونیکی‌شدن انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری در ایران گفت که شورای نگهبان و وزارت کشور در این زمینه در حال برگزاری جلسات کارشناسی هستند و این روند ادامه دارد.

سازمان همکاری فارسی‌زبانان، مغایر شرع

سخنگوی شورای نگهبان همچنین خبر داد که لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان از سوی این شورا خلاف شرع و مغایر قانون اساسی تشخیص داده شده‌است.

این لایحه از سوی دولت و برای تشکیل سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان ارائه شده بود که هدفش برقراری پیوندهای فرهنگی بین کشورهای فارسی‌زبان و «صیانت از میراث مشترک فرهنگی و معرفی تاریخ و تمدن مشترک» اعلام شده‌است.

این سازمان یک تشکیلات بین‌المللی توصیف شده که اهداف خود را تقویت همکاری در زمینه‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات، ترویج هنرهای اصیل ملی و بومی، تقویت پیوند دانشمندان، ادبیان و هنرمندان منطقه، احیای آیین‌های مشترک و تلاش جهت شناساندن آنان به سایر ملل، و چیزهای دیگری از این دست قرار داده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.