ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویب طرح آتش‌بس سوریه در شورای امنیت

قطع‌نامه حمایت از آتش‌بس در سوریه که در آخرین ساعات سال ۲۰۱۶ میلادی به تصویب رسید، خواهان ارائه و تحویل «سریع، امن و بدون مانع» کمک‌های بشردوستانه در سرتاسر سوریه شده‌است.

شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه‌ای را در پشتیبانی از آتش‌بس در سوریه و مذاکرات صلح برای پایان جنگ در این کشور امضا کرد.

حمایت شورای امنیت سازمان ملل از طرح صلح ترکیه و روسیه در سوریه

شورای امنیت سازمان ملل در آخرین ساعت‌های سال ۲۰۱۶ میلادی به قطع‌نامه‌ای رأی داد که از تلاش‌های روسیه و ترکیه برای پایان‌دادن به جنگ شش‌ساله در سوریه و مذاکرات آتی صلح در آستانه قزاقستان پشتیبانی می‌کند.

مذاکرات صلح آستانه، پایتخت قزاقستان قرار است در اواخر ماه ژانویه آغاز شود. آتش‌بس در سوریه از سوی ترکیه و روسیه و با همکاری ایران بین اسد و مخالفانش برقرار شد. این آتش‌بس از نیمه‌شب جمعه ٣٠ دسامبر در سوریه آغاز شده و کماکان علی‌رغم وقوع تخلف‌هایی علیه آن پایدار مانده است. سازمان ملل، ایران، آمریکا، مصر و اتحادیه عرب از این آتش‌بس استقبال کرده‌اند.

قطع‌نامه حمایت از آتش‌بس در سوریه که شنبه ۳۱ دسامبر به تصویب رسید، خواهان ارائه و تحویل «سریع، امن و بدون مانع» کمک‌های بشردوستانه در سرتاسر سوریه شده‌است.

گروه‌هایی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به‌عنوان سازمان‌های تروریستی شناخته شده‌اند خارج از دایره این آتش‌بس قرار دارند. از این رو نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) و نیز جبهه‌النصره به عنوان متحد القاعده ادامه خواهد داشت. همچنین «احرار شام»، بزرگترین ائتلاف اسلام‌گرایان مسلح مخالف دمشق در سوریه نیز خود را بخشی از این آتش‌بس نمی‌داند.

ترکیه و روسیه مدعی هستند که مذاکرات پیش رو در شهر آستانه قرار است تا مکمل تلاش‌های صلح‌طلبانه سازمان ملل و نه جانشینی برای آنها باشد. آنها گفته‌اند که در این مذاکرات بازیگران منطقه‌ای همچون مصر، عربستان سعودی، قطر و اردن را نیز در کنار ایران در فرآیند صلح مشارکت خواهند داد.

پیشتر این دو کشور گفته‌بودند که آمریکا و اروپا در مراحل اولیه مذاکرات صلح سوریه نمی‌توانند نقشی داشته باشند. به گزارش رویترز، روسیه گفته است که آنها امیدوارند تا دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را که ۲۰ ژانویه به کاخ سفید خواهد رفت، به میز مذاکرات در شهر آستانه بکشانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.