ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به کره شمالی نسبت به آزمایش موشک‌های قاره‌پیما

رهبر کره شمالی اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۱۷ موشک‌های بالستیک را آزمایش کند. وزارت دفاع آمریکا بلافاصله بیانیه شدیدالحنی صادر کرد.

ایالات متحده آمریکا به کره شمالی هشدار داد که از آزمایش موشک‌های قاره‌پیما اجتناب کند.

خیز کره شمالی به سوی موشک‌های بالستیک: هشدار پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته از کره شمالی خواست «از اقدامات تحریک‌آمیز و لحن پرخاشجویانه که صلح و ثبات جهانی را به خطر بیندازد» بپرهیزد.

پنتاگون در بیانیه‌ای که منتشر کرده یادآوری می‌کند که شورای عالی امنیت سازمان ملل با صدور قطع‌نامه‌ای کره شمالی را از آزمایش‌های موشکی منع کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیامی که به مناسبت گردش سال میلادی از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرده است که به زودی کره شمالی به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دسترسی پیدا می‌کند.

رهبر کره شمالی به آزمایش بمب هسته‌ای در این کشور اشاره کرد و گفت که کره شمالی اکنون یک قدرت هسته‌ای‌ و نظامی در خاور دور است که حتی «قوی‌ترین دشمن» هم نمی‌تواند به آن حمله کند.

کره شمالی در سال ۲۰۱۶ دو بمب هسته‌ای و چند موشک را آزمایش کرد. کره جنوبی می‌گوید که هدف کره شمالی از این آزمایش‌ها دست‌یابی به موشک‌های قاره‌پیما مجهز به کلاهک هسته‌ای‌ست، چنانکه بتواند در صورت لزوم به ایالات متحده آمریکا نیز حمله کند.

کارشناسان نظامی اما مطمئن نیستند که کره شمالی از توانایی ساخت بمب اتم و موشک‌های بالستیک برخوردار باشد.

سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۶ تاکنون کره شمالی را تحریم کرده است. در دسامبر سال گذشته به دلیل آزمایش‌های اتمی و موشکی تحریم‌های جامعه جهانی علیه کره شمالی شدت پیدا کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.