ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع مقابل زندان اوین برای آزادی آرش صادقی و دیگر زندانیان اعتصابی

در این گردهمایی ده‌ها نفر شرکت داشتند. آن‌ها کف دستشان نوشته بودند «ما آرش و گلرخ هستیم». تجمع‌کنندگان در سکوت به ادامه حبس آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی اعتراض کردند.

شماری از فعالان مدنی صبح دوشنبه ۲ ژانویه / ۱۳ دی در مقابل زندان اوین تجمعی اعتراضی برپا کردند و خواهان آزادی آرش صادقی شدند. این زندانی سیاسی وارد هفتاد و یکمین روز اعتصاب غذای خود در زندان شده است.

تجمع شماری از فعالان مدنی در مقابل زندان اوین برای آزادی آرش صادقی دیگر زندانیان اعتصابی

در این تجمع ده‌ها نفر شرکت داشتند و در حالی که بر کف دست خود نوشته بودند «ما آرش و گلرخ هستیم» نسبت به ادامه حبس آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی اعتراض کردند.

تجمع‌کنندگان در سکوت دست به اعتراض زدند.

در میان حاضران منصوره بهکیش از خانواده زندانیان سیاسی اعدام شده در دهه ۱۳۶۰ نیز حضور داشت.

تا لحظه تنظیم گزارش خبری از برخورد مأموران امنیتی با تظاهرکنندگان منتشر نشده است.

این تجمع در پی انتشار فراخوانی از سوی فعالان مدنی و نزدیکان آرش صادقی در رزو یکشنبه ۱۲ دی برگزار شد.

در این فراخوان آمده بود: «انسان آزاده‌ای در راه مبارزه برای آزادی و برای نجات عشق و دفاع از حقوق انسانی‌اش در آستانه‌ی مرگ قرار دارد و این چند روزه به چشم دیده‌ایم که حمایت‌هایمان بی تأثیر نیست؛ کنارشان بایستیم و از آرش و دیگر یاران در بند حمایت کنیم مبادا در پایان این کابوس تلخ به جای چشیدن طعم شیرین پیروزی، روبه‌روی آینه و پیش وجدانمان شرمسار و سرافکنده باشیم.»

منصوره بهکیش در تجمع شماری از فعالان مدنی در مقابل زندان اوین برای آزادی آرش صادقی دیگر زندانیان اعتصابی

آرش صادقی در اعتراض به بازداشت و نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان ماه سال جاری، دست به اعتصاب غذا زده است.

صادقی روز یکشنبه در نخستین ساعات هفتادمین روز اعتصاب غذای خود دچار تهوع شدید و بالا آوردن لخته‌های خون شده و در وضعیت بحرانی قرار دارد. او همچنین قادر به تکلم نبوده و با توجه به افت شدید فشار، بیش از ۱۹ کیلو کاهش وزن پیدا کرده و دچار بی‌هوشی‌های پیاپی، مشکلات کلیوی و معدوی، ازکارافتادن ۷۰ درصد کلیه‌ها، چسبندگی روده، آریتمی قلب، تپش قلب و همچنین تنگی تنفس شده است. خطر مرگ اکنون او را تهدید می‌کند.

آرش صادقی با هدف آزادی همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. این در حالی است که مسئولان دادسرای اوین برخلاف دستور دادستانی با مانع‌تراشی برای وثیقه گلرخ ایرایی، از آزادی او جلوگیری کردند.

به جز آرش صادقی شش زندانی دیگر با نام‌های علی شریعتی (۶۳ روز اعتصاب غذا)، سعید شیرزاد (۲۷ روز اعتصاب غذا)، حسن رستگاری مجد (یک ماه اعتصاب غذا)، نزار زکا  (۱۴ روز اعتصاب غذا)، محمدرضا نکونام، روحانی منتقد (۱۲ روز اعتصاب عذا)، و مهدی کوخیان (۱۲ روز اعتصاب غذا) در وضعیت مشابهیی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    افرین به شما مردم خیلی خوب بود افرین که حمایتشون کردید افرین ممنون که حمایتشون کردید این حکومت باید به این تظاهرات عادت کنه و سر فرود بیاره ن اینکه ما تظاهرات نکنیم و نجنگیم