ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در بغداد جان ده‌ها نفر را گرفت

همزمان با سفر فرانسوا اولاند به عراق، در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در پایتخت عراق دست‌کم ۳۲ نفر کشته شدند. بیشتر قربانیان کارگران روزمزد بودند.

در حمله به یک منطقه شیعه‌نشین عراق ده‌ها نفر که بیشتر آن‌ها کارگران روزمزد بودند، کشته و زخمی شدند.

یکی از حملات گذشته داعش به بغداد ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در چهارراهی واقع در شهرک صدر بغداد یک خودروی بمب‌گذاری‌شده منفجر شد. پلیس و منابع بیمارستانی می‌گویند در این انفجار دست‌کم ۳۲ کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. بیشتر قربانیان این انفجار کارگران روزمزدی بودند که در این چهارراه در انتظار کار ایستاده بودند.

شهرک صدر، محل وقوع انفجار از مناطق شیعه‌نشین است که بارها هدف حملات تروریستی بوده است.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در دو روز گذشته در عراق دست به حملاتی زد که در جریان آن بیش از ۳۰ نفر کشته شدند. از جمله این حملات حمله به یک بازار پرجمعیت در بغداد بود. در این حمله ۲۷ نفر قربانی شدند.

همچنین روز یکشنبه یک ژانویه / ۱۲ دی در حمله داعش به یک ایست بازرسی پلیس در حوالی شهر نجف، پنج مأمور پلیس، سه غیرنظامی و پنج مهاجم کشته و ۱۷ تن دیگر از جمله چندین غیرنظامی را مجروح شدند.

به‌گفته پلیس، مهاجمان در دو خودرو به یک ایست بازرسی نزدیک شدند. هنگامی که مأموران می‌خواستند نخستین خودرو را بازرسی کنند، راننده خودرو ماده منفجره را آتش زد. خودروی دوم دور زد و گریخت اما مورد تعقیب مأموران قرار گرفت و همه سرنشین‌های آن کشته شدند.

داعش همواره به مأموران امنیتی، به‌ویژه در مناطق شیعه‌نشین حمله می‌کند. نجف یکی از مهم‌ترین شهرهای شیعه و محل دفن علی بن ابی‌طالب، امام اول شیعیان است. این شهر در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد و از محل اصلی درگیری‌ها با داعش دور است.

فرانسوا اولاند در عراق

در حال حاضر فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه برای دیداری به بغداد رفته است. فرانسه از نبرد علیه داعش در عراق حمایت می‌کند. در برنامه سفر اولاند دیدار با حیدر عبادی، نخست‌وزیر و فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق قرار دارد. اولاند همچنین با سربازان فرانسوی نیز دیدار خواهد کرد.

ارتش فرانسه در آموزش نیروهای ارتش عراق و مشاوره به آن‌ها شرکت دارد. نیروی هوایی فرانسه نیز در حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه در چارچوب ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.