ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار تهران: در پایتخت بی‌خانمان نداریم

حسین هاشمی، استاندار تهران می‌گوید در پایتخت به‌معنای واقعی گرسنه مطلق وجود ندارد و افرادی که دیده می‌شوند «معتاد متجاهر» هستند تا گرسنه.

حسین هاشمی، استاندار تهران می‌گوید در پایتخت به‌معنای واقعی گرسنه مطلق وجود ندارد و افرادی که دیده می‌شوند «معتاد متجاهر» هستند تا گرسنه.

حسین هاشمی، استاندار تهران: نباید با ارائه آمارهای دروغ کشور را زیر سئوال ببریم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین هاشمی در پیوند با سخنان اخیر خود درباره گورخواب‌ها و کارتن‌خواب‌ها در تهران گفت: «من باز هم می‌گویم که در تهران بی‌خانمان نداریم.»

هاشمی افزود: «در تهران به‌معنای واقعی گرسنه مطلق نداریم؛ اینهایی که شما می‌بینید معتاد متجاهر هستند تا گرسنه؛ حساب این دو از هم جداست.»

استاندار تهران پیش از این در پی انتشار خبر گورخواب‌ها و بیرون راندن آن‌ها از گورستان نصیرآباد شهرستان شهریار گفته بود: « این‌که در خبرها عنوان شد این افراد نانی برای خوردن نداشتند و گرسنه بودند، کمی کم‌لطفی و کاری غیراخلاقی بوده است.»

هاشمی استاندار تهران کسانی را که در گورستان نصیرآباد به‌سر می‌برند را «معتادان متجاهر» نامید.

«معتادان متجاهر» به کسانی گفته می‌شود که به شکل علنی و آشکار اعتیاد خود را نشان می‌دهند و در این زمینه پنهان‌کاری نمی‌کنند.

این سخنان استاندار تهران مورد انتقاد قرار گرفت با این حال او همچنان می‌گوید: «حساب گرسنگان از معتادان جداست... نباید با ارائه آمارهای دروغ کشور را زیر سئوال ببریم.»

به‌تازگی روزنامه «شهروند» در گزارشی تفصیلی نوشته بود ۵۰ زن، مرد و کودک، شب‌ها در گور می‌خوابند و در هر گور یک تا چهار نفر زندگی می‌کنند. این روزنامه با چند تن از این گورخواب‌ها گفت‌وگو کرده و تصاویری از آن‌ها منتشر کرده بود.

انتشار این گزارش بازتاب گسترده‌ای در جامعه ایران داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شیرکو

    کاش این آقایان جزو حزب شیطان بودند، چرا که شیطان، دست کم به خدا ایمان دارد.