ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان ترکیه درباره تمدید وضعیت فوق‌العاده تصمیم‌ می‌گیرد

بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که پارلمان این کشور این هفته درباره تمدید سه ماهه وضعیت فوق‌العاده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که پارلمان این کشور این هفته درباره تمدید سه ماهه وضعیت فوق‌العاده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ به‌اجرا در آمد.

به‌گزارش رویترز بن‌علی ییلدریم این خبر را روز سه‌شنبه ۳ ژانویه / ۱۴ دی در جریان سخنرانی در برابر اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) اعلام کرد.

وضعیت فوق‌العاده پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ ابتدا به‌مدت سه ماه در ترکیه برقرار و سپس در نیمه ماه اکتبر سه ماه دیگر تمدید شد.

در وضعیت فوق‌العاده دولت اجازه دارد در صورت لزوم، بدون تصویب پارلمان قوانینی وضع کند و یا حقوق و آزادی‌ها را محدود و یا تعلیق کند.

کمیسیون ونیز، نهاد مشورتی شورای اروپا ماه گذشته اعلام کرد که وضعیت فوق‌العاده در ترکیه به‌ویژه به دلیل بازداشت‌های خودسرانه گسترده در خدمات عمومی، خارج از کنترل قضائی در آمده و حقوق مردم ترکیه و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.