ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: قوه قضائیه همه حساب‌هایش را روشن کند

رئیس جمهوری اسلامی از رئیس قوه‌ قضائیه خواست به افکار عمومی پاسخگو باشد. بحث بر سر حساب‌های شخصی آملی لاریجانی‌ست.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی غروب سه‌شنبه ۱۴ دی در توئیتی در ادامه کشاکش با قوه قضائیه نوشت:

«دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظار [می‌رود] قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید.»

کشاکش حسن روحانی و صادق لاریجانی با یکدیگر

و در ادامه این سطرها توضیح می‌دهد:

«هر دستگاه باید در حیطه اختیارات و وظایف خود عمل کند و به افکار عمومی پاسخگو باشد. با فرافکنی و بی‌تدبیری، منافع مردم حراست نمی‌شود.»

— حسن روحانی (@Rouhani_ir) 3. Januar 2017


دولت اعلام کرده است که قصد دارد سامانه‌ای را به انتشار فیش حقوق‌های مدیران بلندپایه دولتی اختصاص دهد.

نخستین بار کانال تلگرامی «آمدنیوز» به نقل از دو مدیر بانک ملی ایران خبر داد که رئیس قوه قضائیه ۶۳ حساب شخصی در بانک‌های کشور دارد. وثیقه‌هایی را که زندانیان به قوه قضائیه می‌سپرند، به این حساب‌های سپرده واریز می‌شود. در اصل این پول‌ها ظاهراً دخل و تصرفی صورت نگرفته، اما بهره‌ای که به این پول‌ها تعلق می‌گیرد در تملک رییس قوه قضائیه است. ۲۰ میلیارد تومان در ماه. ۲۵۰ میلیارد تومان در سال. بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان از مرداد ۱۳۸۸ که صادق آملی لاریجانی با حکم علی خامنه‌ای به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است.

مطابق اصل ۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی «کلیه دریافت‌های دولت می‌بایست در حساب‌های خزانه‌داری کل متمرکز ‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد.»

حساب‌های خاص رئیس قوه قضاییه نقض آشکار این اصل است. رئیس قوه قضائیه می‌گوید گشودن این حساب‌ها و تعیین مورد استفاده از آنها با اذن رهبر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    برید از آقای پرویز فتاح رییس کمیته امداد ،بپرسید پس داره چه غلطی میکنه با بودجه سازمانش که ما شاهد اینهمه گورخواب و کارتن خواب وگدا در سر چهارراه ها هستیم،،؟؟؟ مشکل اینجاست که اینها مدیریت رو حتی الفباش رو هم بلد نیستن و فقط براساس پاچه خوری حضرت آقا به این سمتها منصوب میشند

  • naseem

    هر دو پای یک هموطن کارتن خواب در شهر همدان بر اثر سرما قطع شد. کارتن‌خوابی که به علت نداشتن جا و مکان روزگار خود را در روبروی پلیس راه همدان - قزوین سپری می‌کرد و هر دو پای او دچار سرمازدگی شدید شده بود. حمید کیانی مدیر بیمارستان بعثت در همدان در این باره گفت: ”به جهت شدت ضایعات، جراحان بیمارستان بعثت مجبور شدند پاهای سرمازده کارتن‌خواب را در روز شنبه ۴ دی‌ماه قطع کنند“. وی در ادامه گفت ”این کارتن‌خواب تا روز آخر راضی به انجام جراحی و قطع پاهایش نبود اما زمانی‌که دید درمان جواب نداد و حیاتش در خطر است، راضی به این کار شد