ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسلامگرایان مسلح به زندانی در فیلیپین

مردان مسلح که گفته می‌شود شبه‌نظامیان اسلامگرا بوده‌اند، با حمله به یک زندان در فیلیپین ۱۵۰ نفر از زندانیان، از جمله شمار زیادی از رهبران گروه‌های شورشی را فراری دادند.

ده‌ها مرد مسلح اسلامگرا با حمله به زندانی در فیلیپین بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان را فراری دادند. آن‌ها یک نگهبان بازداشتگاه را کشتند.

از زمان آغاز نبردهای جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو و گروه‌های منشعب آن علیه دولت‌های مانیل، ۱۲۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پیتر بونگات، مدیر زندان به یک شبکه رادیویی فیلیپین گفته است مهاجمان پیش از سپیده‌دم چهارشنبه ۴ ژانویه / ۱۵ دی ابتدا برق زندان را قطع کردند و سپس با مأموران امنیتی زندان به‌مدت دو ساعت درگیر شدند.

این زندان در استان کوتاباتو و در شهر کیداواپان قرار دارد.

به‌گفته مدیر زندان مهاجمان احتمالاً مسلمانان جدایی‌طلب از جبهه آزادیبخش اسلامی مورو (Milf) بودند. این جبهه یک گروه انشعابی تندرو از جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو (MILF) است.

مهاجمان سلول‌هایی را خالی کردند که در آن‌ها شورشیان، از جمله چندین تن از رهبران شورشی زندانی بودند.

بنا به این گزارش، پلیس، ارتش و مقامات محلی به جست‌وجو و تعقیب زندانیان فراری رفتند و به‌گفته مدیر زندان موفق شدند دست‌کم چهار نفر از آن‌ها دستگیر کنند.

جبهه آزادیبخش مورو از دهه ۷۰ میلادی تاکنون علیه دولت‌های فیلیپین مبارزه می‌کند. این جبهه که ابتدا جدایی‌طلب بود بعد خواسته خود را کاهش داد و خواهان خودمختاری منطقه‌ای اقلیت مسلمان در میندانائو شد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در ماه‌های گذشته تلاش‌هایی را آغاز کرد تا مذاکرات صلح با رهبری جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو (MILF) را به پیش ببرد. او می‌خواهد از طریق رهبری این گروه به توافق با تمامی گروه‌های مورو دست یابد.

گروه‌های مختلف مورو درگیری‌های داخلی نیز دارند و چند بار اختلاف‌های آن‌ها به درگیری مسلحانه و کشتار یکدیگر انجامیده است.

از زمان آغاز نبردهای جبهه آزادی‌بخش اسلامی مورو و گروه‌های منشعب آن علیه دولت‌های مانیل، ۱۲۰ هزار نفر کشته شده‌اند. جبهه آزادیبخش اسلامی مورو (Milf) مسئولیت چندین حمله به جزیره جنوبی میندانائو را برعهده گرفته است.

اکثریت فیلیپینی‌ها مسیحیان کاتولیک هستند. حدود ۱۰ میلیون مسلمان، ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.