ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ اژه‌ای به روحانی: انتخابات که پیش می‌آید شفاف‌نمایی می‌کنند

حسن روحانی گفته بود قوه قضائیه همه حساب‌هایش را روشن کند، معاون اول قوه قضائیه می‌گوید این حساب‌ها کاملاً شفاف است، شما شفاف عمل کنید.

در پی انتقاد حسن روحانی از شفاف نبودن حساب‌های قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای این اظهارات را در راستای فشارها بر قوه قضائیه دانست و گفت این فشارها تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه خواهد داشت.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه: شفافیت با شفافیت‌نمایی فرق دارد. انتخابات که پیش می‌آید برخی شفاف‌نمایی می‌کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه چهارشنبه ۱۵ دی در مراسمی با شرکت رؤسا و معاونان پلیس آگاهی گفت: «من از قول رسانه‌ها شنیدم که رئیس‌جمهور نوشته‌اند حساب‌های قوه قضائیه باید شفاف شود؛ لذا من این‌جا به مردم و همه کسانی که دانسته این حرف را می‌زنند می‌گویم این حساب‌ها کاملاً شفاف است و جمع کثیری از دولتمردان و نمایندگان مجلس طی ۲۰ ساله گذشته در جریان موضوع هستند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در ادامه اختلاف‌ها با قوه قضائیه غروب سه‌شنبه ۱۴ دی در صفحه توئیتر خود نوشت: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظار [می‌رود] قوه قضائیه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید.»

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به این توئیت روحانی گفت: «شما که گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج‌ها راه‌اندازی کنید، خب بکنید یا دیگری القا کرده حاضریم منابع اتنخاباتی‌مان را شفاف کنیم به شرط شفاف کردن دیگری، خب اگر راست می‌گویید چرا شرط می‌گذارید؟ آن وقت معلوم می‌شود پول‌ها از کجا آمده است.»

معاون اول قوه قضائیه افزود: «اگر می‌خواهیم بگوییم شفافیت، فریبکاری نکنیم و با تفکیک کردن موضوعات محرمانه و امنیتی برای مردم، موضوعات را شفاف کنیم، اما اگر تنها برای جلب آراست موضوع فرق دارد. شفافیت با شفافیت‌نمایی فرق دارد. انتخابات که پیش می‌آید برخی شفاف‌نمایی می‌کنند و از بحث شفافیت استفاده ابزاری می‌کنند.»

کانال تلگرامی «آمدنیوز» نخستین بار به نقل از دو مدیر بانک ملی ایران اعلام کرد که رئیس قوه قضائیه ۶۳ حساب شخصی در بانک‌های کشور دارد. وثیقه‌هایی را که زندانیان به قوه قضائیه می‌سپرند، به این حساب‌های سپرده واریز می‌شود. در اصل این پول‌ها ظاهراً دخل و تصرفی صورت نگرفته، اما بهره‌ای که به این پول‌ها تعلق می‌گیرد در تملک رئیس قوه قضائیه است. این در حالی است که بر پایه اصل ۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی «کلیه دریافت‌های دولت می‌بایست در حساب‌های خزانه‌داری کل متمرکز ‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد.»

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه می‌گوید گشودن این حساب‌ها و تعیین مورد استفاده از آن‌ها با اذن رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

رئیس قوه قضائیه در آخرین نزاع کلامی با حسن روحانی، سخنان دو سال قبل حمید رسایی، نماینده سابق تهران در مجلس مبنی بر کمک بابک زنجانی، تاجر زندانی به ستاد انتخاباتی حسن روحانی را تکرار کرده و دولت یازدهم را به مانع‌تراشی در رسیدگی به دست‌های پشت‌پرده این پرونده متهم کرد. رسایی بهمن ۹۳ از کمک پنج میلیارد تومانی زنجانی به ستاد انتخاباتی روحانی و احضار حسین فریدون برادر رئیس جمهوری به دستگاه قضائی خبر داده بود.

محسنی اژه‌ای نیز همین سخنان آملی لاریجانی را تکرار کرد و گفت: «الان از شما می پرسم برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است. قطعاً بالاتر از ٢٠ میلیارد، خب شما بگویید این پول از کجا آمده است؟»

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز گذشته سه‌شنبه ۱۴ دی با بیان این‌که «هر موقع قوه قضائیه در نظر داشته باشد، دولت همکاری می‌کند»، در این رابطه گفته بود که بابک زنجانی همچنان بیش از دو میلیارد دلار از اموال دولت را اختلاس کرده و حالا قوه قضائیه می‌بایست مشخص کند که چگونه در دولت محمود احمدی‌نژاد چنین اختلاس کلانی میسر بوده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره این اختلاف‌ها بین دولت و قوه قضائیه چنین تحلیل کرد: «از مدتی پیش، فشار مضاعفی علیه قوه قضائیه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند. چرا که قوه قضائیه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است.»

به‌گفته اژه‌ای تا انتخابات این فشارها از داخل و خارج بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    قیمت دلارو مقایسهء آن به ریال رو همه از بهریم ...دریغ از مقایسهء درآمد سرانهء ملی ایران با کشور های بدون نفت مثل اروپا ... ملتی که تخم و تَرکهء امامان تحمیلی انگلیس را به حافظه میسپارد و از ضرب و تقسیم سادهء ۸۰۰میلیارد دلار( که خلافت شیعه ازملت ایران دزدید و ملاخورشد) بر ۷۵ میلیون جمعیت ایران عاجزه؛ مستحق تحقیرو توهین ست یا خیر؟؟؟ رسالهء خمینی و جعفرصادق( مغزمتفکر دنیای شیعه) را حفظ و بازخوانی میکند اما حتی از وسعت کشور خود به مترمربع عاجز ه ... از این۸۰۰ میلیارد دلار فرض کن ۲۰۰میلیارد صرف بودجه گرداندن مملکت شده (که خیلی کمترین از رقم هاست) مابقی ۶۰۰میلیارد دلاررو تقسیم به ۷۵ میلیون جمعیت ایران میکنیم میرسیم به رقم ۸۰۰۰ دلار که با احتساب دورهء ۸ سالهء رئیس جمهور اسلامی به هر ایرانی ۱۰۰۰دلار درماه میرسید... هرملتی جای ما بود بجای گفتن توکل به خدا میچسبید به یقهء ناخدا... ملتی که ازبدو تولد تا عقد و عید و سرقبر وِرد و خزعبلات صد من یک غاز عربی رو طوطی وار تکرار کرد بی آنکه بداند معناو مفهوم آن چیست؟؟؟ و از تعیین سرنوشت خود عاجز... همین آش وهمین کاسه ست.

  • خان

    امپراتوری ملایان باید برچیده شود و بساطشان را جمع کنند بروند در حوزه و مسجد و اگر در زندگی مردم دخالت کردند سر جایشان نشانده شوند. مثل قدیم نیست که همه چیز ندیده شود. همه چیز ثبت و ضبط شده است و ملایان نشان داده اند که بی نهایت فاقد صلاحیت هستند و اگر بساطشان در ایران جمع شود دیگر ماهیت همه حکومت های اسلامی برای جهانیان روشن خواهد شد........ این ها مردم و پول هایشان را برای اهداف شیطانی و اسلامیشان خرج می کنند و از این لحاظ از صهیونیست ها و وهابی ها بدترند