ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی: دشمن با داستان گورخواب‌ها غوغا به‌پا کرد، موضوع فایل صوتی نباید تکرار شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه گفت دشمنان جمهوری اسلامی موضوع گورخواب‌ها را بزرگ کردند در حالی‌که در آمریکا کارتن‌خواب‌ها در کنار فاضلاب می‌خوابند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه گفت دشمنان جمهوری اسلامی موضوع گورخواب‌ها را بزرگ کردند در حالی‌که در آمریکا کارتن‌خواب‌ها در کنار فاضلاب می‌خوابند. او انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری را موضوعی جدی دانست که نباید تکرار شود.

ناصر مکارم شیرازی پیش از این نیز شبکه‌های اجتماعی را «لجن‌زار متعفن» نامیده بود.

مکارم شیرازی صبح روز چهارشنبه ۱۵ دی در سخنانی در مسجد اعظم قم، فضای مجازی را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: «امروز فضای مجازی با مشکلات جامعه ما ارتباط تنگاتنگی پیدا کرده و تبدیل به فضایی آلوده، کثیف و منجلاب شده و فساد در آن غوغا می‌کند.»

او به بازتاب موضوع گورخواب‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «اخیراً دشمنان با داستان گورخواب‌ها در فضای مجازی غوغایی به پا کردند؛ در حالی که در خود آمریکا صدها هزار نفر کارتن‌خواب‌ وجود داشته و حتی برخی در کنار فاضلاب‌ها اسکان دارند.»

موضوع گورخواب‌ها برای نخستین بار در روزنامه «شهروند» برجسته شد. این روزنامه در گزارشی تفصیلی نوشته بود ۵۰ زن، مرد و کودک، شب‌ها در گور می‌خوابند و در هر گور یک تا چهار نفر زندگی می‌کنند. «شهروند» با چند تن از این گورخواب‌ها گفت‌وگو کرده و تصاویری از آن‌ها منتشر کرده بود. این گزارش و تصاویر آن بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی یافت.

مکارم شیرازی افزود: «از این مشکلات و معضلات جامعه آمریکا خبری درز پیدا نمی‌کند؛ اما وقتی چند نفر در کشور ما دچار این مشکل می‌شوند، آن را در فضای مجازی بیداد می‌کنند.»

او «تمام دولت‌های استکباری و استعماری» را دشمن جمهوری اسلامی دانست و گفت این دشمنان از فضای مجازی بیشترین استفاده را برده و «تمام سموم اخلاقی، سیاسی، اعتقاد، اهانت به مقدسات» را وارد این فضا می‌کنند.

راه‌حل این مرجع دینی این است: «شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و پهنه باند را از دیگران بگیرند و به فضاهای داخلی بدهند.»

ناصر مکارم شیرازی پیش از این نیز شبکه‌های اجتماعی را «لجن‌زار متعفن» نامیده بود.

«انتشار فایل صوتی منتظری حرکت انتقامی بود»

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتشار فایل صوتی آیت‌الله حسینعلی منتظری درباره کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ اشاره کرد و آن را یک «حرکت انتقامی» نامید.

او گفت: «این‌ها می‌گویند که ما باید انتقام خود را بگیریم ولو این که نظام از بین برود، این‌ها واقعاً حرکت انتقامی دارند که نباید کوچک شمرده شود.»

به‌گفته مکارم شیرازی انتشار این فایل با هماهنگی با خارج انجام شده است.

فایل صوتی منتشر شده از صحبت‌های آیت‌الله منتظری در جمع کمیته تصمیم‌گیری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در سال ۶۷ معروف به «هیات مرگ»، ۱۹ مرداد ماه امسال روی سایت این مرجع تقلید درگذشته منتشر شد و بازتاب‌های گسترده‌ای به دنبال داشت.

دادگاه ویژه روحانیت احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری را به دلیل انتشار فایل صوتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار سند محرمانه و تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۲۱ سال حبس محکوم کرد که با تجمیع و تخفیف ۶ سال این حبس قابل اجرا است.

مکارم شیرازی گفت: «واقعاً باید با این قضیه جدی برخورد کرد تا تکرار نشود، این ضربه به امام، نظام و انقلاب بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رحمت الله محمودی

    به نظرمن فضای مجازی برای برانگختن احساسات بخردان جای بنظیراست غرب میداندکه ملتهای که دراون ازپردازش اطلاعات خبری نیست درواقع خرددرکارنیست می شودبهترین استفاده رابوردبه همین دلیل است که فضای مجازی جای خوبی برای سم پاشی برعلیه دیگران هست ومی توان بهترین استفاده رابورد

  • Iran

    مکار شیرازی راست میگه فقرو گرسنگی و مردن اینهمه سر و صدا نداره. اینهم توطئه آمریکا و اسرائیل و منافقینه. مردم ۲ راه بیشتر ندارند یا بدونه غوغا بمیرند یا برند فدای یه امامزاده واجب تعظیم در سوریه و عراق بشند تا خود این‌ها براشون غوغا کنندو مرگ بر آمریکا و .... ایرانی عزیز عاقبت خرافه پرستی‌ همین بلا هایی که سرت اومده بدتر از این هم خواهد شد اگه دنباله رو این منافقینه شیاد فاسد دزد جنایتکار باشی‌ که خود با پول تو به اسم سهم امام و زکات و ... ۳ تا زن رسمی‌ بگیره (پسرش تو شیراز گفته) و فرزندانشون در اروپا و آمریکا به حیفو میل و فساد و کثافتکاری ولی‌ ایرانی خرافه پرست باید توی فقر و اعتیاد و بیماری باشه.

  • ناصر آیدین

    کسی نیست به ایشان بگه از آمریکا بتو چه با اینکه همه آنها از دولت حقوق دریافت میکنند شمابفکر کلفت نمودن گردن خود باشید

  • h

    در اینجا خانواده های بیکار را ترغیب می کنند تا به جنگ بروند و بمیرند و مزدوری کنند تا حکومتشان سرپا بماند و به خاطر منافع اخوندها نابود شوند

  • nader

    در کانادا با بیمه بیکاری و دادن سر پناه دولتی٬ خانواده های بیکار را پشتیبانی و اموزش میدهند تا به کار و زندگی برگردند

  • nasheas

    با سلام خدمت دوستان زمانه ای خودم , دوستان عزیز این بنده حقیر و فقیر سرتا پا تقصیر فقط یک خواهش از جناب مستطاب آقای آیت الله مکارم شیرازی داشتم آنهم این است که جناب آیت الله اگر امکان دارد نمیگویم یک ماه و نمیگویم یک روز و نمیگویم یک ساعت , بلکه فقط و فقط نیم ساعت تشریف ببرید و داخل همین گورهایی که جنابعالی میفرمایید خارجیها سیاهنمایی میکنند زندگی کنید ( خداوند را به مهربانیت خودش قسم میدهم که هر چه سریعتر شر شماها آیت الله ها را از سر این مملکت بکند بلکه این ملت مظلوم بتوانند یک نفس راحت بکشند ) و مسئله دیگر , مگر شماها آیت شیطانها الان حدود 37 سال است که نمیفرمایید این مملکت مملکت قرآن , اسلام , محمد , امام زمان و .......... است ؟ پس چی شد ؟ آقای آیت الله به گفته خود شما ما غیر از ۴۰۰ حوزه علمیه که در ایران شهریه می دهیم به ۱۲ کشور خارجی هم شهریه پرداخت می کنیم , وای بر این ملت مظلوم که پولهایش خرج مشتی آدم ابله و ببخشید .... گشاد و از خدا بیخبر میشود آنگاه میبایست انسانهای بیگناه یا کارتن خواب شوند یا گور خواب و ببخشید زنهای متاهل به خاطر مخارج خانواده شان مجبور به تن فروشی بشوند و ........ متاسفانه این قصه سر دراز دارد , به امید آنروزی که همین آیات شیطان را زنده به گور کنیم یا مانند خدا بیامرز آتاتورک آنها را اعم از آیت الله , حجت السلام , سقط السلام و همین گوگوری مگوریها را یا به دریا بریزیم و نوش جون کوسه ها بشوند ( البته فکر نکنم که کوسه ها هم این لاش خورها را بخورند ) یا یر تیر چراغ برقها آویزونشون کنیم و یا ............ به امید آنروز که دیری هم نخواهد پائید .

  • مهرزاد

    دوستان بیخود خودتونو دردسر ندین. آخه این موجود ارزش این حرفارو هم نداره

  • imhero

    آقای مکارم شما که میگین اونا کفار هستند و از کفار چه انتظاری غیر از این میره که مردمش در کنار فاضلاب بخوابن و گشنه باشن شما که میگین نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری فلان نباید گشنه داشته باشین از کفار به غیر از ظلم چیزه دیگه ای بر نمیاد شما خوبی کن ن نمیتونی چون توام به اونا رفتی و در حال کفر گفتن هستی چرا چون عاشق پول و قدرت شدین و نمیتونین دل بکیننی که اگه بکنین میکشنتون بخاطر کینه هایی که برای مردم درست کردید

  • شیرکو

    این آقای مکارم گفته اند: «از این مشکلات و معضلات جامعه آمریکا خبری درز پیدا نمی‌کند؛ اما وقتی چند نفر در کشور ما دچار این مشکل می‌شوند، آن را در فضای مجازی بیداد می‌کنند.» هر چند پاسخ به ایشان آب در هاون کوبیدن است، ولی جهت تنویر افکار عمومی باید گفت که، در هیچ جای جهان، این حجم سوء استفاده و رانت از بیت المال وجود ندارد، که در ایران می شود. در هیچ جای جهان قوه قضاییه شش دنگ در اختیار دزدان و غارتگران کشور نیست. در هیچ جای جهان شخصی به اسم آیت الله سلطان شکر نمی شود. ... و بهمین ترتیب تا ثریا می توان نوشت. شرم بر ما برای بزرگان کشورمان.

  • h

    شما هم اون زمان با کمونیست و لبنان و عراق و نجق و فلسطین و سوریه دست به یکی کردین تا شاه رو سرنگون کنی