ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار بمب و حمله مسلحانه در ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه

بمبی در یک خودرو در نزدیکی ساختمان یک دادگاه کار گذاشته شده بود. دست‌کم ۱۱ نفر و از جمله تعدادی پلیس کشته شده‌اند. از سه مهاجم، یک نفر گریخته. پلیس در پی اوست.

در شهر ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه انفجاری اتفاق افتاده است. «سی ان ترک» گزارش داده که این انفجار در نزدیکی ساختمان یک دادگاه اتفاق افتاده است. یک خودرو در آن حوالی در آتش می سوزد.

انفجار بمب در سومین شهر بزرگ ترکیه، در حوالی ساختمان یک دادگاه

ظاهراً بمب را در خودرویی جاسازی کرده بودند.

خبرگزاری دوغان گزارش داده که دست‌کم ۱۱ نفر در این حادثه کشته شده‌اند. تعدادی از کشته‌شدگان مأموران پلیس بودند.

تعداد زیادی آمبولانس به محل انفجار اعزام شده‌ است.

در تصاویری که سی ان ان ترک پخش کرده، ستون دود مشاهده می‌شود.

این انفجار در نزدیکی در ورودی ساختمان یک دادگاه که محل آمد و شد وکیلان و قاضیان بوده است، اتفاق افتاده.

به گزارش رویترز در این انفجار دست‌کم دو نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شده‌اند.

حسن قره‌باغ، شهردار محله بایراکلی – محل حادثه - به شبکه تلویزیونی «ان تی وی» گفته است که یک مأمور پلیس هم در تیراندازی با مهاجمان کشته شده است.

خبرگزاری آنادلو گزارش داده که چند نفر در این عملیات تروریستی شرکت داشتند. در این گزارش آمده که مهاجمان یا پلیس درگیر شده‌اند.

یکی از رهگذران به شبکه تلویزیونی «ان تی وی» ماجرا را از دریچه چشم خود به این شکل شرح داده: پیش از آنکه خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شود، مهاجمان با خودروی دیگری داشتند از پیچ خیابان عبور می‌کردند. بعد از وقوع انفجار، مأموران امنیتی اما به روی آن‌ها آتش گشودند.

— Mahir Zeynalov (@MahirZeynalov) 5. Januar 2017

به گزارش خبرگزاری آنادلو ظاهراً دو تن از مهاجمان به ضرب گلوله مأموران امنیتی کشته شده‌اند.

مهاجم سومی هم در این عملیات مشارکت داشته. او موفق شده از محل حادثه بگریزد. مأموران امنیتی ترکیه جست‌و جوی مهاجم سوم را آغاز کرده‌اند.

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، بعد از استانبوا و آنکاراست. از تابستان ۲۰۱۵ که ترکیه صحنه بمب‌گذاری‌ها و عملیات انتحاری بوده است، ازمیر از چنین حوادثی در امان مانده بود.

۱ ژانویه در حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول ۳۹ نفر به قتل رسیدند. داعش مسئولیت این کشتار را به عهده گرفت. عامل کشتار هنوز بازداشت نشده. مسئولان امنیتی ترکیه اما اعلام کرده‌اند که هویت او محرز شده است.

 حبس ابد برای دو افسر بلندپایه ارتش

انفجار ازمیر همزمان با نخستین محاکمه افسران ارتش ترکیه به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ روی داد.

به گزارش خبرگزاری دوغان، دادگاه دو افسربلندپایه را به اتهام تلاش برای براندازی با توسل به خشونت و زیر پا گذاشتن قانون اساسی ترکیه به حبس ابد محکوم کرده است.

انفجار در حوالی ساختمان دادگاه، همزمان بیش و کم با اعلام این حکم  که نخستین حکم صادر شده درباره متهمان کودتای ترکبه است اتفاق افتاد.

دو افسر یاد شده در پایگاهی در ارزروم مستقر بودند. آن‌ها اتهاماتشان را نپذیرفتند و مشارکتشان را در کودتا انکار کردند.

از  ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ تاکنون در مجموع حدود ۴۱ هزار نفر در ترکیه به اتهام دست داشتن در کودتا بازداشت شده‌اند.

تقویم عملیات تروریستی در ترکیه

۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵۳۴ نفر از فعالان جوان کرد در نوار مرزی ترکیه با سوریه به قتل رسیدند. دولت رجب طیب اردوغان داعش را به عنوان مسئولان این ترور معرفی کرد.
۱۰ اکتبر ۲۰۱۵در گردهمایی به حمایت از کردهای ترکیه مقابل ایستگاه راه‌آهن آنکاراُ در یک حمله انتخاری ۱۰۳ نفر کشته و ۵۰۰ نفر مجروح شدند.
۱۲ ژانویه ۲۰۱۶در یک حمله انتحاری در استانبول ۱۲ گردشگر آلمانی به قتل رسیدند. دولت رجب طیب اردوغان اعلام کرد که داعش مسئول این حمله انتحاری بوده است.
۱۷ فوریه ۲۰۱۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.