ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش اعتراضات خشونت‌بار به گرانی بنزین در مکزیک

صدها نفر دستگیر شدند، بسیاری از مغازه‌ها غارت شدند و یک پلیس کشته شد: خشم علیه افزایش قیمت بنزین در مکزیک بالا گرفته است اما رئیس جمهوری مکزیک حاضر نیست عقب بنشیند.

اعتراضات مردمی در مکزیک علیه افزایش قیمت بنزین به زد و خوردهای خشونت‌بار گسترش یافت. یک مأمور پلیس در این درگیری‌ها کشته شد و بیش از ۶۰۰ نفر دستگیر شدند. حدود ۳۰۰ مغازه نیز غارت شد.

اعتراضات به گرانی بنزین در مکزیک پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت.

روزنامه مکزیکی «ال یونیورسال» ضمن اعلام این خبر افزوده است که بسیاری از خیابان‌ها، اتوبان‌ها و پمپ بنزین‌ها در تمام کشور مسدود شده‌اند. بندرها و فرودگاه‌ها نیز اشغال شدند.

اعتراضات به گرانی بنزین پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت. با آغاز سال نو میلادی قیمت بنزین به‌طور میانگین ۲۰ درصد و قیمت گازوئیل ۱۵ درصد گران‌تر شد.

ابرشرکت دولتی نفت «پمکس» مکزیک دلایل این گرانی را وضعیت بد اقتصادی، حمله به خطوط لوله و سرقت بنزین عنوان کرده است. مکزیک دو سال پیش انحصار دولت در تولید نفت را لغو کرد تا بخش انرژی از بحران خارج شود.

در ایالت وراکروس و ایالت‌های دیگر مردم به فروشگاه‌های متعدد حمله و آن‌ها را غارت کردند. در مکزیکوسیتی یک مأمور پلیس هنگامی که برای متوقف کردن غارت یک پمپ بنزین تلاش می‌کرد زیر گرفته شد.

مقامات مکزیکی به‌رغم گسترش ناآرامی‌ها اعلام کردند که کنترل اوضاع را در دست گرفته‌اند. سازمان‌های اجتماعی همه را به اعتراضات مسالمت‌آمیز فراخواندند و نسبت به گسترش خشونت‌ها هشدار دادند.

کلیسای کاتولیک مکزیک ضمن درخواست از دولت برای لغو افزایش قیمت‌ها گفت درست نیست که قوانین بدون در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی آن تصویب شوند.

برخلاف این نظر، پنیا نیِتو، رئیس جمهوری مکزیک، افزایش قیمت بنزین را برای اطمینان از ثبات اقتصاد لازم دانست.

نمایندگان اقتصاد کشور هشدار دادند که با اشغال خیابان‌ها و پمپ بنزین‌ها تأمین مواد غذایی با تهدید روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.