ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب اعتماد ملی استعفای کروبی را نپذیرفت

با رد استعفای مهدی کروبی با اکثریت آرا، او دبیر کل حزب اعتماد ملی باقی ماند. سخنگوی این حزب گفت که در پایان این جلسه اعضا خواستار رفع حصر شده‌اند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خبر داده که استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی رد شده است.

مهدی کروبی از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برد

اسماعیل گرامی مقدم با اشاره به جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که امروز ۱۷ دی ماه برگزار شد، گفت: «پس از بحث و تبادل نظر در مورد استعفای حجت‌الاسلام کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی رأی‌گیری شد و اعضا به اتفاق آرا به رد استعفای او رأی دادند و او را برای دبیرکلی انتخاب کردند.»

 جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اکثریت آرا تشکیل شده و بعد از نطق چهار عضو، جلسه وارد دستور شده است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته است که در پایان این جلسه اعضا خواستار رفع حصر شده‌اند.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز ۲۶ دسامبر/ ۶ دی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود که پدرش با توجه به مسائلی که اخیراً پیش آمده و به دلیل محدودیت‌هایی که دارد، «برای حفظ انسجام در حزب اعتماد ملی و جریان اصلاحاتی تصمیم به استعفا از دبیرکلی حزب اعتماد ملی گرفته است.

حسین کروبی گفته بود: «برداشت پدرم این بود که با توجه به اینکه مشخص نیست حصر چه زمانی پایان خواهد یافت و نبود ایشان موجب بروز اختلاف سلیقه در حزب شده است، بهترین کار برای حفظ انسجام و اتحاد در حزب اعتماد ملی، استعفا از این سمت است تا دبیرکلی که بتواند انسجام را حفظ کند، انتخاب شود.»

مهدی کروبی از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برد.

پیش از اعلام استعفای مهدی کروبی ایلنا نوشته بود که او استعفای رسول منتجب‌نیا، قائم مقام خود را پذیرفته و تصمیم‌گیری در این مورد را به شورای مرکزی حزب اعتماد ملی واگذار کرده است.

منتجب‌نیا در پی اختلاف با شورای مرکزی این حزب در چگونگی همکاری با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد. او با سیاست تعامل شورای مرکزی حزب با این شورا موافق نبود. این اختلاف‌ها تا آن‌جا بالا گرفت که روابط عمومی حزب اعتماد ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب سخنگویی ندارد و اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب نیز که با منتجب‌نیا مخالف است گفت که تغییر سخنگو از وظایف شورای مرکزی است نه قائم مقام حزب.

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در آخرین نشست خود به منتجب‌نیا یک هفته فرصت داد تا به مسئولیت خود در جهت مصوبات شورای مرکزی حزب بازگردد اما هیچ شرطی در این زمینه را نپذیرفت.

گفته می‌شود که رسول منتجب‌نیا موافق معرفی کاندیدای مستقل اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده در کنار حسن روحانی بود و از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کرد که نظرات افراد خاصی را پیش می‌برد.

با انتشار خبر استعفای مهدی کروبی، رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» از شنیدن این خبر اظهار تأسف کرد و گفت از قصد کروبی برای استعفا آگاه بوده و به او پیغام داده که با این تصمیم به‌شدت مخالف است و این موضوع حتی در جلسات خصوصی نیز نباید مطرح شود.

او همچنین گفته بود که یقین دارد که همه اعضای شورای مرکزی با استعفای ایشان مخالفت شدید خواهند کرد و احدی موافق این استعفا نخواهد بود: «کما اینکه دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها و اعضا با شنیدن این خبر به‌شدت نگران شدند و مخالفت خود را اعلام کردند.

نیروهای نزدیک به اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی از طریق دو شورا، «شورای راهبردی انتخاباتی اصلاح‌طلبان» و «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» به هماهنگی می‌پرداختند. با بروز اختلاف‌ها در راهکارها بین این دو شورا، اصلاح‌طلبان باقی‌مانده در ساختار حکومتی از محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق ایران در دوران اصلاحات خواستند تا با ادغام این دو موافقت کند.

«شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» در پی ادغام این دو شورا و با ریاست محمدرضا عارف شروع به کار کرد. موسوی تبریزی و موسوی لاری نیز نقش نایب‌ رئیسان شورا را برعهده گرفتند.

مهدی کروبی پس از شکست در انتخابات ۱۳۸۴ ریاست‌جمهوری از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز کناره گرفت و حزب اعتماد ملی را تأسیس کرد. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و کامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از اعضای این حزب در دولت حسن روحانی هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.