ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان کری: ایران پس از برجام دیگر توان تولید بمب اتمی ندارد

نکته برجسته در "یادداشت خروج" وزیر خارجه آمریکا در دفاع از سیاست خارجی دولت اوباما، دفاع او از توافق هسته‌ای با ایران است. او در برابر برجام دو گزینه را قرار داده.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا که روزهای آخر کارش را سپری می‌کند، به دفاع از دستاوردهای سیاست خارجی دوران اوباما برخاسته است. او یک جمع‌بند در این باره را در گزارشی با عنوان "یادداشت خروج" ارائه کرده است.

جان کری: ایران پس از برجام دیگر توان تولید بمب اتمی ندارد

جان کری در گفت‌وگویی که پنجشنبه ۵ ژانویه با خبرنگاران داشت، مضامینی از این "یادداشت خروج" را تکرار کرد. او گفت که نمی‌تواند پیش‌بینی کند که دولت دونالد ترامپ چه خطی را پیش خواهد گرفت، اما اصرار او بر آن است که خط فعلی پیش گرفته شود. توجه به مشکل تغییرات اقلیمی و تلاش برای رسیدن به راه حل‌هایی بین‌المللی در این زمینه، تلاش برای حل مسئله فلسطین از طریق "راه حل دو دولت" (تشکیل دولت مستقل فلسطینی)، مبارزه با خطر داعش و تلاش دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه از نکات مهم سخنان جان کری است.

نکته برجسته دیگر در موضع‌گیری توجیهی جان کری درباره سیاست خارجی آمریکا در دوران اوباما، دفاع او از توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیر خارجه آمریکا در "یادداشت خروج" این نکته را برجسته کرده که ایران پس از برجام دیگر از توانایی تولید بمب هسته‌ای برخوردار نیست:
« با ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده و هنگامی که میزان غنی‌سازی در حد ۳.۶۷ درصد کاهش پیدا کرده، نمی‌توان بمب اتم ساخت.»

جان کری به عنوان جایگزینی برای برجام از دو گزینه یاد کرده است: ایران به عنوان یک قدرت نظامی در خاورمیانه یا یک جنگ تازه دیگر در این منطقه از جهان. جان کری نوشته است: «ما اگر برجام را نقض کنیم، دقیقاً می‌بایست یکی از این دو گزینه بد را برگزینیم.»

دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ۲۰ ژانویه به پایان می‌رسد و دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا کارش را در کاخ سفید آغاز می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    در عوض میلیاردها $ بحکومت ایران برای لشکر کشی به منطقه پول دادند؟!