ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد خاتمی: دعوای رسانه‌ای مسئولان به مصلحت نیست

در پی اختلافات روزهای اخیر دولت و قوه قضائیه بر سر پرونده بابک زنجانی، احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران از مسئولان خواست تا این اختلافات را علنی نکنند.

در پی اختلافات روزهای اخیر دولت و قوه قضائیه بر سر پرونده بابک زنجانی، احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران از مسئولان خواست تا این اختلافات را علنی نکنند.

احمد خاتمی: قوه قضائیه شدیداً مورد حمله است

احمد خاتمی در نماز جمعه ۱۷ دی تهران گفت: «دشمن تا زمان انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری روی چند نقطه تأکید کرده است. یکی ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن جامعه و دیگری تخریب نهادهای قانونی نظام به‌ویژه قوه قضائیه.»

در روزهای گذشته انتقادها از عملکرد قوه قضائیه، چه در مورد حساب‌های بانکی آن و چه در پیوند با پرونده بابک زنجانی، تاجر زندانی، از سوی نیروهای اصولگرا و مسئولان این قوه به‌عنوان «تخریب قوه قضائیه» عنوان شده و اساس آن کار «دشمنان انقلاب» تلقی شده است.

احمد خاتمی در ارتباط با اختلاف‌های دولت و قوه قضائیه، از مسئولان خواست وحدت خود را حفظ کنند و «ادبیات تکریم» داشته باشند.

او گفت: «دعوای رسانه‌ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست و باعث می‌شود دشمنان در تحلیل‌هایشان اعلام کند این دعواها نشان می‌دهد فساد در ایران سیستماتیک شده است.»

احمد خاتمی افزود قوه قضائیه به‌شدت مورد حمله است و باید به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری بپردازد و قاطعانه حکم صادر کند.

در روزهای اخیر اختلافات دولت و قوه قضائیه بر سر پرونده بابک زنجانی شدت گرفته است. دولت مایل است که قوه قضائیه پرونده زنجانی را به وزارت اطلاعات بسپرد با این امید که نقش اشخاص پشت پرده در بزرگ‌ترین پرونده اختلاس و فساد مالی در ایران آشکار شود، اما رئیس قوه قضائیه مخالف است.

بابک زنجانی از تاجران نزدیک به حکومت ایران، به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت در زندان به‌سر‌می‌برد و به اعدام محکوم شده است. این حکم از سوی دیوان عالی قضائی تائید شده اما هنوز به اجرا در نیامده است.

در روزهای گذشته همچنین محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس از وزیر اقتصاد خواسته بود که مشخص کند قوه قضائیه بر چه مبنای قانونی حساب‌های سپرده باز کرده، تعداد این حساب‌ها، میزان وجوه واریز شده به آن‌ها چقدر بوده و این پول‌ها در چه راهی خرج شده است. به‌گفته او بر اساس قانون می‌بایست کلیه دریافت‌ها در حساب خزانه‌داری کل موجود باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میثاق جوادی

    واقعا این آخوند خوش سیمای (یوسف آسا) نمی دونه مهر سالهاست فساد از سرتا ذیل مسئولین را گرفته ، اگر واقعا قصد دزدی و مال مردم خوری را ندارد حساب سپرده چرا بنام شخص رئیس قوه قضائیه افتتاح شد ه؟