ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار دو عضو فراکسیون امید با قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس ایران از دیدار دو عضو حقوقدان این فراکسیون با ابوالقاسم صلواتی، قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی، دو زندانی سیاسی، خبر داد.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس ایران از دیدار دو عضو حقوقدان این فراکسیون با ابوالقاسم صلواتی، قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی، دو زندانی سیاسی، خبر داد.

آرش صادقی و علی شریعتی

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این ملاقات را که روز پنج‌شنبه ۵ ژانویه / ۱۶ دی صورت گرفت «بسیار خوب» توصیف کرد و گفت «مشکلات و حاشیه‌های ایجاد شده به بحث گذاشته شد».

او اظهار امیدواری کرد که هر چه زود‌تر این پرونده و حاشیه‌های آن حل شود.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین است. او ۱۴ دی با به مرخصی آمدن همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی از بند زنان این زندان، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذا به اعتصاب خود پایان داد.

صادقی در اعتراض به بازداشت و نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش از روز دوشنبه سوم آبان ماه سال جاری، دست به اعتصاب غذا زده بود.

او و همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی، در تاریخ ۱۵ شهریور ۹۳ از سوی قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ ماه سال ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به ۱۵سال و شش سال حبس محکوم شدند.

این احکام در دادگاه تجدید‌نظر تأیید شد که با حساب چهار سال حبس تعلیقی در پرونده قبلی آرش صادقی، حکم او به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.

علی شریعتی فعال مدنی نیز ۶۷ روز است که در زندان در اعتصاب غذاست.

شریعتی از فعالان سیاسی‌ اصلاح‌طلب است که از روز پنج‌شنبه ١۴ آبان و پس از نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده است.

او روز دهم آبان‌ماه «در حال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد. علی شریعتی در اعتراض به این حکم اعتصاب غذا کرده است. وضعیت جسمانی او «وخیم» گزارش شده و بیش از همه از بیهوشی‌های مکرر رنج می‌برد.

اصلی‌ترین اتهام این فعال مدنی شرکت کردن در تجمع اعتراض به اسیدپاشی در مقابل مجلس است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.