ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن دست‌کم هشت معدنکار هزاره افغان در تیراندازی افراد مسلح

کارگران یک معدن زغال‌سنگ از اقلیت هزاره مشغول بازگشت به خانه‌هایشان در مسیر ایالت بغلان به بامیان بودند که از خودروشان بیرون کشیده و به گلوله بسته شدند.

افراد مسلح نقاب‌دار دست‌کم هشت کارگر معدنکار افغان را در هنگام بازگشت به خانه به رگبار بستند و کشتند و سه کارگر دیگر را زخمی کردند.

چندین معدنکار هزاره در ایالت بغلان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این هشت معدنکار کارگران یک معدن زغال‌سنگ و از اقلیت هزاره در افغانستان بودند و در مسیر ایالت شمالی بغلان به سمت ایالت بامیان برای بازگشت به خانه‌هایشان مشغول حرکت بودند. فیض محمد امیری، بخشدار مسئول منطقه وقوع حادثه گفت که حمله یادشده هشت‌نفر کشته و سه‌تن مجروح بر جای گذاشته. به گفته او، همه کارگران هزاره از خودرو بیرون کشیده شده و سپس هدف گلوله قرار گرفته‌اند. خبرگزاری «فارس» آمار کارگران کشته‌شده در این تیراندازی را ۱۳ نفر اعلام کرده‌است.

مسئولان افغانستان طالبان را مقصر اعلام کرده‌اند که کنترل جاده‌های محل حادثه را بر عهده دارند. این گروه اما هر گونه دخالتی در این تیراندازی را رد کرد. سخنگوی طالبان گفت که کارگران معدن از اجازه این گروه برای کار برخوردار بوده‌اند و هیچ مشکلی نیز برای این گروه ایجاد نکرده‌اند. او اعضای گروه‌های شبه‌نظامی محلی را مسئول این حادثه دانست.

هزاره‌ها اقلیتی غالباً شیعه هستند که به زبان دری (نزدیک به فارسی) سخن می‌گویند و تاریخ درازی از تبعیض و خشونت را از سر گذارنده‌اند.

خبرگزاری فارس متهمان این حادثه را گروه دولت اسلامی (داعش) معرفی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میثاق جوادی

    خدایا کی باید این نوع برادر کشی ها تموم شه .؟