ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذا؛ بیهوشی نکونام و نگرانی عفو‌ بین‌الملل از وضعیت شریعتی

نکونام در زندان ساحلی قم بر اثر اعتصاب غذا و دارو بیهوش شد. علی شریعتی از دو روز پیش به خونریزی دستگاه گوارش دچار شده و تاکنون ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن داده‌است.

محمدرضا نکونام، روحانی منتقد ساکن قم در هجدهمین روز از اعتصاب غذا و دارو از هوش رفت و به بهداری زندان منتقل شد. سازمان «عفو بین‌الملل» نیز با صدور بیانیه‌ای از وضعیت علی شریعتی ابراز نگرانی کرد.

نکونام بر اثر اعتصاب دارو و غذا بیهوش شد

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این روحانی محبوس در زندان ساحلی قم صبح جمعه، ۱۷ دی‌ماه به دلیل وخامت اوضاع جسمانی ناشی از اعتصاب غذا و دارو و عوارض سکته معزی به بهداری این زندان منتقل شد. محمدرضا نکونام هجدهم روز اعتصاب دارو و غذای خود را می‌گذراند و پس از بیهوش شدن، با تشخیص پزشکان سرم قند دریافت کرد و داروهای ضروری به او تزریق شد.

نکونام نیز از اول دی‌ماه و در اعتراض به «بی‌عدالتی‌های دادگاه ویژه روحانیت» اعتصاب غذایش را آغاز کرد. پزشکان نسبت به خطر رفتن به کما و نابینایی موقت این روحانی هشدار داده‌اند. برخی از استادان و دانشجویان حوزه علمیه قم از او درخواست کرده‌اند تا اعتصاب غذا و دارو را بشکند و مراجع تقلیدی همچون شبیری زنجانی، جوادی آملی و صانعی از برخورد صورت‌گرفته با او ابراز نارضایتی کرده‌اند. بر اساس گزارش هرانا، منتظری، دادستان و ریاست دادگاه ویژه روحانیت در دیدار با آقای مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید در قم به «فشارهای سنگین داخلی و خارجی» برای آزادی نکونام اشاره کرده است.

منابع نزدیک به نکونام به هرانا گفته اند که او از روز هفتم اعتصاب غذا توانایی نوشتن را به دلیل بی‌حالی از دست داده، پنج کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و فشار خون او بالا و روی ۲۵ بوده است.

عفو بین‌الملل: شریعتی در وضعیت بد سلامتی

عفو بین‌الملل جمعه ششم ژانویه/۱۷ دی‌ماه در گزارشی نسبت به وضعیت سلامتی علی شریعتی در ۶۷امین روز اعتصاب غذایش ابراز نگرانی کرد. این گزارش با تأکید بر اینکه شریعتی به دلیل فعالیت‌های اعتراضی صلح‌آمیزش در بازداشت به سر می‌برد، نوشت که او تا کنون ۲۰ کیلوگرم به دلیل اعتصاب غذا لاغرتر شده‌است.

جنبش نجات علی شریعتی

شریعتی در اعتراض به حکم پنج‌سال زندان به دلیل شرکت در یک تجمع صلح‌آمیز علیه اسیدپاشی دست به اعتصاب غذا زده‌است. یک فرد نزدیک به خانواده شریعتی به هرانا گفته بود که او تقریباً به زخم بستر دچار شده و خوابیدن هم برای او دردناک شده‌است. او همچنین از درد شدید کلیه‌های او و وضعیت بد آنها خبر داده‌بود.

شریعتی که اکنون در ۶۸امین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد، بنابر گزارش عفو بین‌الملل از روز پنج‌شنبه به خونریزی دستگاه گوارشی دچار شده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    آخوند ،هم برای جامعه خوبه لوازم ،اما بدون عمامه و فقط در مسجد ،نه در سیاست و اقتصاد و مجلس و شورای نگهبان،،وقتی آخوند مسجد رو رها کرد و به همه ی حوزه ها وارد شد ،اونوقت اوضاع جامعه همین کثافتی میشه که الان شاهدیم.

  • akbar

    اﻳﻨﻘﺪﺭ اﺣﺴﺎﺳﻲ ﺑﺎﻣﻮ ﺿﻮﻉ ﻫﺎ ﺑﺮ ﺧﻮﺭﺩ ﻧﻜﻨﻴﻢ.ﺁﺧﻮﻧﺪ ﻧﻜﻮ ﻧﺎﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺩﺭﮔﻴﺮ ﻧﻴﺴﺖ,ﺩﻋﻮا ﺳﺮ ﻗﺪﺭﺕ اﺳﺖ,ﻫﻴﭻ ﺁﺧﻮﻧﺪﻱ ﺩﺭ ﺭاﻩ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﺎﻡ ﺑﺮ ﻧﻤﻲ ﺩاﺭﺩ,اﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺕ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ اﻧﻘﻼﺏ ﺭا ﻧﺨﻮﺭﻳﻢ و ﺁﺧﻮﻧﺪ ﻫﺎ ﺭا ﺑﻪ اﻧﻘﻼﺑﻲ و اﺭﺗﺠﺎﻋﻲ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻧﻜﻨﻴﻢ.ﺁﺧﻮﻧﺪ ﻛﻼ اﺭﺗﺠﺎﻋﻲ و اﻧﮕﻞ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ.اﺯ ﻣﺪﺭﺱ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺷﺮﻳﻌﺘﻲﻣﺪاﺭﻱ و ﻃﺎﻟﻘﺎﻧﻲ ﻭﻭﻭﻭ