ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار دهه زندگی جنگل‌بانان فراموش‌شده در پارک چیتگر

عکس‌های هوایی فاش کردند که صدتن از ۱۲ خانواده در پارک جنگلی چیتگر بدون دسترسی به آب آشامیدنی، گاز و تلفن زندگی می‌کنند. مردان این خانواده‌ها بازنشستگان سازمان جنگل‌ها هستند.

۱۲ خانواده در پارک جنگلی چیتگر و در حالی که به حال خود رها شده‌اند، بیش از ۴۰ سال در حال زندگی در نبود امکانات هستند.

نمایی از پارک جنگلی چیتگر

روزنامه شهروند شنبه ۱۸ دی‌ماه در گزارشی از زندگی صد تن در قالب ۱۲ خانواده در پارک جنگلی چیتگر پرده برداشت که در میانه جنگل چیتگر و بدون گاز، آب آشامیدنی و تلفن ۴۰ سال زندگی‌ کرده‌اند. مأموران سرشماری با دیدن عکس‌های هوایی ساکنان این منطقه را یافتند.

پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از جنوب به آزادراه تهران‌ـ‌کرج و از شمال به زمین‌های چیتگر می‌رسد و از بزرگترین پارک‌های جنگلی استان تهران است.

بر اساس گزارش شهروند، هر شش خانواده در یکی از دو ساختمان سیمانی رهاشده وسط پارک جنگلی زندگی می‌کنند. مردان این خانوارها بازنشستگان سازمان جنگل‌ها و مراتع هستند و تنها یکی از میان آنها هنوز برای این سازمان کار می‌کند. در میان دیگر مردان حاضر، یکی مبتلا به آلزایمر است و دیگری جانباز قطع عضوشده در جبهه. یک خانواده بی‌سرپرست نیز در این ساختمان‌ها زندگی می‌کند.

بر اساس روایت ساکنان، این ساختمان‌ها سال ۱۳۴۲ برای کارمندان جنگل‌بانی ساخته شد و تعدادی از کارمندان منابع طبیعی نیز به آنجا نقل مکان کردند. اما در سال ۱۳۶۸ این منطقه به جز ساختمان‌های داخل آن به «بنیاد شهید» واگذار شده‌ و همین امر سبب شده تا دیگر کسی از مسئولان به فکر ساکنان ساختمان‌های دولتی کارمندان جنگل‌بانی نباشند.

پیشتر این دو ساختمان به راه آسفالت دسترسی داشتند، اما در یک سال اخیر دور این ساختمان‌ها بسته شده و راه آسفالت آن برای راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری مخصوص زنان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در هفته‌های گذشته اخبار مربوط به تهی‌دستان ایران، از جمله گورخواب‌ها و کارتن‌خواب‌ها واکنش‌های زیادی را بین مسئولان و مردم ایجاد کرده‌است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فریدون پ از تهران

    اسناد ویکی لیکس درباره رابطه امام خامنه ای و سعید طوسی چهارده ساله و رابطه سعید طوسی سی و چهار ساله تا کنون با صد و سیزده نوجوان چهارده تا هفده ساله بزودی منتشر خواهد شد. و اما امسال من به فیروزکوه رفتم در دهات اطرف فیروز کوه من بارها گریه گردم. آنجا خانواده هایی زندگی می کنند که نان را گاهی با روغن می خورند. کسانی هستند که دو سال است گوشت نخورده اند٬ مرغ نخورده اند. آنها به جای ترمیم دندانهایش آنها را می کشند چرا که حتا ده هزار تومان ندارند که بدهند و به جای ده هزار تومان سه هزار تومان میدهند تا آنها را بکشند. بله ما فقط آب و نان مجانی نداریم٬ اتوبوس مجانی نداریم۲ اقتصادمان اقتصاد گاو است. آری بیشرفان بر ما حکومت می کنند. در شهرستانها و اطراف تهران پر است از فقر سیاه. و اما در ایران و حتا در خارج از کشور بیشرفی سانسور می شود٬ غارت مردم سانسور میشود. به قول اخوان خونها را باید شست و وانمود کرد که همه چیز پاک است٬ فقر را باید شست تا در دهات و زیر چادر ها پنهان باشند. این است وضع ما! و ما البته خوابیم. شاید هرگز بیدار نشویم. خارج نشینان نیز تا زورشان برسد سانسور می کنند. آری آخر رهبری گفته جمعش کنید کشش ندهید. سایتهای خارج از کشور نیز دستورات او را اجرا می کنند.