ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ال‌جی»، متخلف سه‌هزار میلیاردی گمرگ

شرکت کره‌ای ال‌جی به خاطر عدم پرداخت کامل تعرفه‌های گمرکی به سه‌هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شد اما وزیر صنعت در نامه‌ای به گمرک لغو فوری این جریمه را خواست.

شرکت کره‌ای «ال‌جی» به تخلفی سه‌هزار میلیاردی در گمرک ایران متهم شده‌است. وزیر صنعت اما خواسته تا حکم جریمه صادرشده برای این شرکت لغو شود.

افتتاح یک نمایندگی ال جی در تهران

احمد توکلی، نماینده سابق مجلس ایران و رئیس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت شنبه‌شب ۱۸ دی‌ماه در «متن و حاشیه»، برنامه تلویزیونی زنده شبکه سوم تلویزیون ایران حاضر شد و گفت که بر خلاف گمانه‌زنی‌های پیشین، نه «سامسونگ» بلکه «ال جی» متخلف سه‌هزارمیلیاردی گمرک ایران است.

از اوایل این ماه رسانه‌های ایرانی گزارش‌هایی از جریمه سه‌هزار میلیاردی یک «برند مشهور کره‌ای لوازم خانگی» خبر دادند. سازمان گمرک ایران نیز با تأیید تخلف سه‌هزار میلیاردی و تعیین جریمه برای شرکت متخلف اعلام کرد که این سازمان خبر تخلف شرکت کره‌ای را رسانه‌ای نکرده‌است و این برند مشهور لوازم خانگی از حق اعتراض به رأی صادرشده برخوردار است.

به گزارش ایسنا، پیش از این اتفاق هم تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران نسبت به تخلفات گمرکی برندهای لوازم خانگی به‌شدت اعتراض کرده‌بودند.

مداخله وزیر صنعت در حمایت از ال‌جی

خبرگزاری تسنیم گزارش داده‌بود که برند کره‌ای متخلف قاعده گمرگی «2‌ـ‌الف» را دور زده‌است. بر اساس قاعده 2‌ـ‌الف، شرکت‌ها برای واردکردن قطعات یک وسیله جهت مونتاژ کل آن وسیله در ایران باید تعرفه گمرکی «کالای نهایی» را بپردازند که به آن « حقوق عوارض گمرکی کالای نهایی» می‌گویند. اگر این قطعات به صورت انفرادی و به‌عنوان قطعه یا ماده خام در فرآیند تولید به کار روند، تعرفه گمرکی آنها نسبت به کالای نهایی و برای حمایت از تولید یک‌دوم خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت «الف» وابسته به احمد توکلی، محمد رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اما با ارسال نامه‌ای به ایران خواستار رفع مشکل شرکت کره‌ای شد. او در این نامه توضیح داده‌بود که قاعده 2‌ـ‌الف در مورد قطعات واردشده از این شرکت موضوعیت ندارد.

گمرک ایران بر اساس همین قاعده ال‌جی را به پرداخت جریمه‌ای معادل سه‌هزار میلیارد تومان محکوم کرده‌بود، ولی نعمت‌زاده خواهان لغو فوری این جریمه شده‌بود.

احمد توکلی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به اقدام وزیر صنعت به شدت اعتراض کرد و آن را مصداق رانت‌خواری در صنعت دانست. او در برنامه تلویزیونی شنبه‌شب گفت که جهانگیری وعده پیگیری این موضوع را داده‌است.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی بارها نسبت به این دست تخلفات گمرکی و ورود قطعات منفصله با تعرفه پایین برای مونتاژ آنها در ایران و عدم پرداخت حقوق عوارض گمرکی کالای نهایی اعتراض کرده‌بودند. بازار لوازم خانگی ایران تحت کنترل دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    لابد قاینار خزر و اسنوا چند مونتاژ کار دیگه میخوان به زور تعرفه چپاندنی که در نهایت بهایش را مصرف کننده میپردازد میخواهند سهم بازارشان را افزایش دهند!!