ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌های تأییدنشده از حضور موشک‌های پیشرفته روسی در سوریه

موشک‌های اسکندر توان حمل کلاهک هسته‌ای دارند. این موشک‌ها بین ۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر برد دارند و علاوه بر تکنولوژی ضدرادار، با سرعتی شش برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

مقام‌های امنیتی اسرائیل ادعا کرده اند که ماهواره‌های این کشور تصاویر موشک‌های پیشرفته روسی داخل سوریه را ثبت کرده‌اند.

رسانه‌های داخلی اسرائیل گزارش دادند که این موشک‌ها که از نوع موشک اسکندر معرفی شده، در حوالی پایگاه لاذقیه، پایگاه نظامی روسیه در سوریه دیده شدند. به گفته مقام‌های امنیتی اسرائیل، به دلیل وضعیت آب‌و‌هوایی موشک‌ها جابه‌جا شده‌اند و همین جابجایی فرصت ثبت تصویر ماهواره‌ای آنها را داده‌است.

موشک‌های اسکندر توان حمل کلاهک هسته‌ای دارند. این موشک‌ها بین ۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر برد دارند و علاوه بر تکنولوژی ضدرادار، با سرعتی شش برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

اسرائیل همواره از تجهیر دولت بشار اسد به سلاح‌های پیشرفته ابراز نگرانی کرده‌است. پیش از این چندین‌بار گزارش‌هایی از حملات پیشگیرانه اسرائیل در طول جنگ سوریه به برخی پایگاه‌های نظامی و انبارهای تسلیحاتی این کشور منتشر شد، اما تل‌آویو آنها را نه تأیید و نه تکذیب کرد.

هنوز هیچ مقام رسمی‌ای درباره خبر وجود موشک‌های اسکندر در سوریه واکنش نشان نداده‌است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که مسکو از چندروز پیش در حال کاهش نیروی نظامی خود در سوریه بوده‌است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.