ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی با شعارهایی به دفاع از موسوی و خاتمی

مراسم تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی از مقابل دانشگاه تهران و با حضور مسئولان حکومتی و گروهی از مردم برگزار شد. مردم شعارهایی به حمایت از میرحسین موسوی و محمد خاتمی سر دادند.

از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه ۲۱ دی به‌وقت تهران، مراسم تشییع جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور گروهی از مسئولان حکومتی و مردم از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد. رهبر جمهوری اسلامی بر سر جنازه هاشمی رفسنجانی نماز خواند و مردم شعارهایی به حمایت از میرحسین موسوی و محمد خاتمی سر دادند.

جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز برای برگزاری مراسم تشییع و خواندن نماز به دانشگاه تهران منتقل شد.

در این مراسم پس از خواندن نماز، جنازه هاشمی رفسنجانی برای تدفین به محل دفن جنازه آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران تشییع شد.

تلویزیون دولتی ایران نیز مراسم تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی را به طور زنده پوشش داد.

بنا به گزارش‌های منتشر شده، گروهی زیادی از مسئولان حکومتی ایران از جناح‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داد که از دو ساعت پیش از آغاز مراسم جمعیت زیادی در مناطق نزدیک به میدان انقلاب تجمع کردند و مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران مسدود و تردد اتومبیل‌ها ممنوع شد. خبرگزاری تسنیم نیز از «حضور تعداد قابل توجهی از مردم» مقابل دانشگاه تهران در حالی که زمان زیادی به آغاز رسمی مراسم باقی مانده بود، گزارش داد.

مردم حاضر در مراسم افزون بر شعارهای متداول، شعارهایی نیز به دفاع از محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران و میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز که در حال حاضر در حصر خانگی به‌سر می‌برد، سر دادند. آن‌ها می‌گفتند: «یا حسین، میرحسین»، «حمایت از خاتمی وصیت هاشمی‌ست» و «سلام بر خاتمی درود بر هاشمی».

روز دوشنبه گفته شد که محمد خاتمی از شرکت در مراسم تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی منع شده است اما او از طرفداران خود خواست که در مراسم شرکت کنند.

محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از مردم خواسته بود  که با آرامش کامل در مراسم تشییع شرکت کنند. او گفته بود دغدغۀ پدرش «وحدت و اعتدال» بود و در مراسم نیز این دو مورد باید رعایت شود: «همان‌طور که دغدغه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وحدت بود و فقط برای وحدت و اعتدال در جامعه حرکت می‌کردند، فردا هم باید در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم وحدت خودمان را به رخ جهانیان بکشیم.»

مراسم تشییع جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی

پس از خواندن نماز توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، جنازه هاشمی رفسنجانی از دانشگاه تهران به سمت خیابان انقلاب و خیابان حافظ تشییع شد و بعد به سمت محل دفن آیت‌الله خمینی حرکت شد که در آن‌جا جنازه هاشمی رفسنجانی طی مراسمی دفن خواهد شد.

روز دوشنبه مراسم ویژه وداع با هاشمی رفسنجانی با حضور حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری و دیگر مقامات حکومتی ایران در حسینیه جماران برگزار شد.

هیئت دولت ایران در پی درگذشت هاشمی رفسنجانی سه روز عزای عمومی اعلام کرد و امروز سه‌شنبه ۲۱ دی نیز تعطیل عمومی اعلام شد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۸۲ سالگی شامگاه ۱۹ دی در بیمارستان تجریش در تهران درگذشت. او که به اختلال ریتم مبتلا شده بود، در بیمارستان سکته قلبی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی مسلمان

    متأسفم برای اونهایی که به راحتی به معتقدین به نظام و انقلاب برچسب میزنن، خداوند آیت الله هاشمی رو به خدمات گذشتش ببخشه ان شاالله و از اشتباهاتش که باعث امیدوار شدن دشمنان انقلاب شد بگذره.

  • من یک ایرانیم

    بله نظرشمادرست است خطاب بهدفدایی رهبر

  • مهرزاد

    کسانی که از این رژیم دفاع میکنن یا نادان هستن یا براشون سود و منفعتی داره. در ضمن شعار در حمایت موسوی و کروبی یا رفسنجانی تنها بهانه ای برای مخالفت با این رژیمه و گرنه مردم میدونن که اینا همشون سر و ته یه کرباسن.

  • فدایی رهبر

    سلام.تشییع جنازه اقای هاشمی حماسه ملی بود که مردم برای عزت کشوررقم زدندواختصاص به قشرخاصی نداشت تلاشهای هاشمی برای به راه اوردن موسوی نتیجه ندادواوهمچنان درجهل مرکب ولجاجت خوددست وپامی زند.امید است روزی سرعفل ایدوتوبه کند.هاشمی باتیزهوشی همان ماه اول حساب خودراازموسوی وکروبی جداکردوگرنه در مسولیت مجمع باقی نمی ماند.اوباتبعیت کامل ازرهبری دغدغه ای جزسربلندی اسلام وانقلاب نداشت.ایاکسانی که درتشییع اوشعارهای بی ربط دادندهمین دغدغه راداشتند؟

  • معتدل

    سلام به همه ایرانی های که دل درگرو میهن دارند ماافتخارمی کنیم هرچه هستیم ایرانی هستیم ومزدوری هیچ کشور دیگری رانمی کنیم مابراساس اعتقادها،باورها،ارزشها وایمان قلبی که داریم عمل می کنیم. اگرمعتقدبه دمکراسی غربی هم باشید فعلا اکثریت مردم ایران برمبنای اعتقاداتشان پایبند به انقلاب اسلامی هستندوامام ویارانشان را ازصمیم قلب دوست دارندچرااین موضوع به این واضحی راکتمان می کنید . اینکه درکشوری مخالف نیزباشدامری طبیعی است وماباکسانی که مثل ما فکرنمی کنند مشکلی نداریم اما با آنهاکه مزدورغیرهستندقرابت ونزدیکی نداریم.به شمانیزنصیحت می کنم به اقیانوس بی کران ملت خودبپیوندیدودست ازمزدوری اجانب ودشمنان ملت خود بردارید.گرچه بعیدمی دانم چنین کنید زیراخداوندفرموده که مابردل،چشم وگوش آنان قفل زده ایم که سخن حق را نپذیرند.

  • جواد بینائیان

    سلام به جنابعالی برسانم مردم شهید پرور ودینی تهران فهیم تر از آنچه که شما وامثال شما فکرش ا کنند ا۲مثا فکر ش کنید خداوند از کسانی بخاطر قدرت نه بخاطر ملت،،، افراد کودن و بی مغزه تحریک نمدده و زمینه آبرورزی شخصی همچون پرفسور زنده یاد جناب هاشمی رفسنجانی اعلی الله المقامه و رحمه الله علیه را توسط تریبون بیتالمال صداو سیما آبروی این بی گناه راببرند شما چه کاره هستید که با آبرو افراد بازی می کنید شما حتما نعوذ بالله از خداوند بالاترین خداوند ستارلعیوب می باشد ولی شما نوعی بخاطر چهار رو ز ریاست دنیوی وآلت دست جق ا گرفتن اف اد پشت صحنه آبرو فرد در انظار عمومی می برید چون بهت تفهیم نمو دن هیچ دلهری نداشته وپشتتان به کوه قرص ومحکم باشد آیا این افراد تو قبر از شما حمایت نمو ده و جواب نکیرو ومنکر می دهن هاشمز رفطنجانی نیست که ا ش حلالیت بطلبی حتما آبروری اش را مومه و حلال می دانستی انسان در مقابل خداوند دو تا حق دارد حق الله و حق الناس خداوند آنقدر رئوف مهربان و بخشنده است از حق خودش می گذرد وای بر حق الناس که وای مصیبتا دارد والسلام

  • جانم فدای رهبر

    چقدر متاسفم واسه شما که اینقدر کور کورانه سخن میگید انشاالله خدا هدایتتون کنه چه جوری وقتی تهران نبودی به راحتی قضاوت میکنی این همه جمعیتی که اومدن مطمئن باش اول بخاطر صحبت های صریح آقا و عشق به آقا اومدن و بعد بخاطر تلاش ها و زحمت ها و رنج هایی که در دوران انقلاب و ما قبل و بعد از آن کشیده بودن و ما این ها رو از یاد نخواهیم برد و اشتباهات خدابیامرز رو به پای خوبی ها و زحمت هایی که کشیده بودن نمیسوزونیم فقط جانم فدای رهبر چه زیبا و چه با زکاوت همه رو امروز متحد کردن الحق رهبر بودن لیاقت برازنده ی شماست تعداد اون هایی که امروز طرفداران موسوی بودن خیلی کم بود وهدفشون هم معلومه

  • خیلی متاسفم

    بنده حضور جمعیت زیاد رو تایید میکنم، هر چند که بیشتر طرفدار آقایان موسوی و کروبی و رفسنجانی بودن، من خودم تهران نبودم و واقعا متاسفم از احساسی بودن مردم، از اینکه حافظه تاریخی ندارند، کارنامه و پرونده آقای هاشمی= زندگی امروزی مردم ایران/ قبلا هم گفتم من نمیگم ناسزا و بد به کسی بگیم ولی بدونید سرنوشت شما با این راهی که در پیش گرفتید تغییر نخواهد کرد، این رفتار ما دست ظالمان و جانیان رابیشتر باز می کند تا سرکوب و قتل و اعدام و دزدی علیه ما مرتکب شوند. ملتی که در پایتخت زندگی میکنند اینگونه فکر می کنند وای به حال مردم شهرهای کوچک و .../ خیلی متاسفم خیلی

  • قهرمان

    لعنت خداوند بر شما فتنه گران که با این بحث ها و شعار های میرحسین و خاتمی و سران حصر ،خواستید مرا سم آن سفر کرده قهرمان رو به حاشیه بکشید، دستاتون رو شده، خدا لعنت کنه تمام حق پوشان و ایرانی ستیز های دست نشانده و مزدور سران کشور های دشمن با ایران رو

  • گرسنه

    دست راستش سر خامنه ای و کل آخوندها و پاسداران و بسیجی جنایتکار باد... آممممیییین ده سال اول انقلاب مرگ خمینی سال ۶۸، ده سال دوم قیام سال ۷۸ کوی دانشگاه تهران ، ده سال سوم قیام سال ۸۸ و سبزپوش ها، ده سال چهارم سال 95 و 94 مرگ منتظری و رفسنجانی باید منتظر سال 98 بود... ؟؟