ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته و سوزانده شدن یک شهروند بهایی در سمنان

خبرگزاری بهایی نیوز احمد فناییان را شهروندی معرفی کرده که بیش از ۶۰ سال داشته و در حالی در کویر استان سمنان سوزانده شده است که تاکنون دلایل این اقدام نامشخص است.

منابع خبری نزدیک به بهاییان در ایران از کشته و سوزانده شدن یک شهروند بهایی در سمنان خبر داده‌اند. نام این شهروند احمد فناییان اعلام شده است. او در تاریخ ۱۸دی ماه به دلیل نامعلومی به دست افراد ناشناس به قتل رسیده و جسدش سوزانده شده است.

عکس: آرشیو

خبرگزاری بهایی نیوز احمد فناییان را شهروندی معرفی کرده که بیش از ۶۰ سال داشته و در حالی در کویر استان سمنان سوزانده شده است که تاکنون دلایل این اقدام نامشخص است.

در خبرهای منتشر شده از قول شاهدان عینی آمده است که دامداری همسایه این شهروند دیده است گوسفندهای دامداری او رها هستند و بدون صاحب می‌چرخند، در ماشین او هم باز است و سوییچ روی ماشین است و هیچ اثری از او نیست. با برادر او تماس گرفته می‌شود و وقتی برادرش چند بار با او تماس می‌گیرد و جوابی نمی‌گیرد، همراه پسر او به دامداری می‌روند و با جنازه سوخته او روبه‌رو می‌شوند.

افراد مطلع گفته‌اند جنازه چنان سوزانده شده که تشخیص جسد دشوار بوده و پس از آزمایش دی‌ ان‌ ای مشخص شده است که جنازه متعلق به احمد فناییان است.

تاکنون انگیزه قتل و قاتل و یا قاتلان احتمالی این حادثه مشخص نشده است. گفته می‌شود که چهار کارگر این شهروند بهایی از زمان مرگ او دیده نشده‌اند.

تحقیقات درباره علل و انگیزه قتل احمد فناییان همچنان ادامه دارد و به گفته بعضی منابع، دلایل مذهبی بودن یا غیرمذهبی بودن قتل این شهروند بهایی هنوز معلوم نشده است.

بر اساس گزارش جامعه بین‌المللی بهاییان، از سال ۲۰۰۵ تا به حال بیش از ۸۶۰ شهروند بهایی در ایران بازداشت و حدود ۲۷۵ نفر زندانی شده‌اند. در طول یک سال گذشته نیز شماری از بهاییان بازداشت‌شده در ایران با اتهام‌های سنگین امنیتی روبه‌رو شده‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های حکومتی گاه و بیگاه علیه بهاییان نفرت‌پراکنی می‌کنند. آن‌ها بهاییت را فرقه ضاله می‌خوانند.

بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    ایرانی های بسیار اندکی هستند که به ستم و جنایت علیه بهاییان اهمیتی بدهند. به نظرم اگر قدری در ذهن آنها جستجو کنید حتی نیمچه رضایتی از این وضع خواهید یافت. در این یک نکته اتحاد کامل اقوام و زبانها و ادیان ایرانی بر قرار است. بیایید ایران نازی (ناسیونال زرشکی) را حول محور بهایی ستیزی بنا کنیم که گویا خوب خریدار دارد!

  • IRAN

    بترسید از قهر خدا و به این بندکان خدا ظلم نکنید که عاقبت ظلم نابودی خفت بار ظالمه. کوش ندید به حرف این حوزه های فاسد علمیه. اینها تجارتخانه دین باز کردند.