ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحریم‌های تازه اوباما علیه روسیه به خاطر نقض حقوق بشر

در آخرین روزهای دولت باراک اوباما فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه روسیه بلندتر می‌شود. روسیه اما تحریم‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته است.

در آخرین روزهای دولت باراک اوباما فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه روسیه بلندتر می‌شود. به دلیل نقض حقوق بشر پنج شهروند روسیه و از جمله آلکساندر باستریکین، رئیس کمیسیون تحقیق این کشور و از نزدیکان و مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مشمول تحریم‌های جدید شده‌اند. روسیه اما تحریم‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و آخرین روزهای دولت پرتلاطمش

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که کرملین از تحریم‌های تازه آمریکا علیه روسیه به عنوان «گامی دیگر برای تیره شدن روابط» بین این دو کشور یاد کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، سه‌شنبه ۱۰ ژانویه درباره تحریم‌های تازه آمریکا علیه روسیه گفته است: «تحریم‌های تازه آمریکا تلاشی دیگر است برای تیره کردن عامدانه روابط بین آمریکا و روسیه.»

کمیسیون تحقیق روسیه نهادی‌ست مانند پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی). دولت آمریکا آلکساندر باسترکین را متهم کرده که از آمران قتل الکساندر لیت وینیکو، جاسوس سابق روسیه و از مخالفان ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۰۶ در لندن بوده است. لیت وینیکو در اثر تزریق مواد رادیواکتیو درگذشت و از آن پس روابط بین بریتانیا و روسیه رو به تیرگی گذاشت.

در بین پنج نفری که مشمول تحریم‌های تازه آمریکا شده‌اند، نام آندره لوگووی و دیمیتری کوتون هم که هر دو از کارکنان دستگاه اطلاعاتی روسیه بودند به چشم می‌خورد. آن‌ها هم متهم شده‌اند که در قتل آلکساندر لیت وینیکو دست داشته‌اند.

این اشخاص حق سفر به آمریکا را ندارند، دارایی‌های آن‌ها از دسترشان خارج شده و شهروندان آمریکایی هم حق ندارند با آن‌ها معاملات اقتصادی انجام دهند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۲۶ حکم اخراج ۳۵ دیپلمات‌ روس از خاک آمریکا را امضاء کرد. علاوه بر این، بر ضد دو سازمان اطلاعاتی روسیه و چهار شهروند روسیه که در رأس این دو نهاد اطلاعاتی قرار دارند، تحریم‌هایی وضع شد.

دو مجتمع هم که به دولت روسیه تعلق دارند و در مریلند و نیویورک واقع شده‌اند تعطیل شدند. دولت اوباما روسیه را متهم کرده بود که از دو مجتمع یاد شده برای عملیات جاسوسی استفاده می‌کند.

باراک اوباما پنجشنبه ۲۹ دسامبر در واشنگتن گفت اخراج دیپلمات‌های روسی و اعمال تحریم‌ها پاسخی‌ست به تلاش روسیه برای ضربه زدن به منافع آمریکا.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت رئیس جمهوری روسیه در آن زمان هم در واکنش به اقدامات دولت اوباما اعلام کرده بود که روسیه پاسخ تلافی‌جویانه‌ای به این اقدامات خواهد داد. پسکوف دولت اوباما را متهم کرده بود که قصد دارد ارتباط بین مسکو و واشنگتن را از بین ببرد.

ولادیمیر پوتین اما از اقدامات تلافی‌جویانه صرف‌نظر کرد و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز او را ستایش کرد. ترامپ با اقدامات دولت اوباما بر ضد روسیه مخالف است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.