ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراکش، فروش، تولید و صدور برقع را ممنوع کرد

ماموران به واحدهای تجاری ۴۸ ساعت وقت داده‌اند که برقع‌های در انبار مانده را معدوم کنند. برقع پوشش رایج زنان مراکشی نیست اما راهزنان از آن برای پوشش اعمال شرورانه خود استفاده می‌کنند.

ممنوعیت فروش برقع روز دوشنبه، ۹ ژانویه اعلام شده، و به واحدهای تجاری ۴۸ ساعت وقت داده شده که برقع‌های در انبار مانده خود را معدوم کنند.

این خبر از سوی منایع رسمی اعلام نشده اما ماموران رسمی بدون فاش کردن نامشان به فروشگاه‌ها گفته‌اند که این تصمیم به دلیل نگرانی‌های امنیتی گرفته شده است.

یک مقام ارشد وزارت داخله مراکش این خبر را در گفت‌وگو با سایت خبری Le360 تایید کرده و افزوده که راهزنان اغلب از پوشش برای پوشاندن جرایم خود استفاده می‌کنند.

برقع که تمام صورت و بدن را می‌پوشاند، پوشش بسیا رایجی در مراکش نیست. اغلب زنان این کشور حجابی را ترجیح می‌دهند که پوشش صورت را در بر نداشته باشد.

زنان حلقه‌های سلفی و زنان مناطق محافظه‌کار شمال این کشور بیشتر تمایل به استفاده از نقاب دارند که این پوشش، اطراف چشم را باز می‌گذارد.

این تصمیم از سوی سلطان محمد ششم گرفته شده که طرفدار اسلام میانه‌روست.

حماد کباج، واعظی که از شرکت در انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر به دلیل تمایل به افراطی‌گری محروم شد، این ممنوعیت را «غیر قابل قبول» خوانده و محکوم کرده است. کباج، آزادی و حقوق بشر مراکش را مورد تمسخر قرار داده که «پوشیدن لباس شنای غربی در سواحل را ممنوع می‌کند.»

در عین حال سازمان دیده‌بان توسعه حقوق بشر مراکش شمالی، می‌گوید که این تصمیم یک "تصمیم خودسرانه است که نقض غیرمستقیم آزادی زنان و آزادی لباسی را که نشان دهنده هویت، اعتقادات مذهبی، سیاسی یا اجتماعی این زنان است محدود می‌کند.»

اما نوژا اسکالی وزیر سابق خانواده و توسعته اجتماعی این کشور از این قانون استقبال کرده و آن را قدمی مهم در راه مبارزه با افراط‌گری مذهبی دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.