ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ناخشنودی سپاه از حوادث ۱۴ خرداد»

<p>سرتيپ علی فضلی، جانشین فرمانده سازمان بسيج مستضعفين، حوادث ۱۴ خرداد ۸۹ را &laquo;حادثه تلخ و غيرالهی&raquo; خواند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وی روز گذشته در نشست ستاد بزرگداشت درگذشت آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر پيشين ايران گفت: &laquo;ما اظهار ناخشنودی خودمان را از جانب فرمانده سپاه و همه فرماندهان و اعضای سپاه از حادثه تلخ ۱۴ خرداد اعلام می&zwnj;کنيم. آن حادثه تلخ بود هيچ کس تأييد نمی&zwnj;کند؛ کار، کار غير الهی بود که بايد به صورت دقيق واکاوی شود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نخستين واکنش يک مقام رسمی سپاه پاسداران ايران درباره حوادث ۱۴ خرداد سال جاری است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در جريان مراسم بزرگداشت آيت&zwnj;الله خمينی در ۱۴ خرداد ۸۹، هواداران دولت به حسن خمينی، نوه آيت&zwnj;الله خمينی، اجازه سخنرانی ندادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در گزارش زنده&zwnj;ای که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، شماری از شرکت&zwnj;کنندگان در نماز جمعه با دادن شعارهايی عليه مخالفان دولت، مانع از سخنرانی حسن خمينی در آرامگاه آيت&zwnj;الله خمينی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شعارهايی همچون &laquo;مرگ بر موسوی&raquo; و &laquo;نواده روح الله؛ سيد حسن نصر الله&raquo; بدون وقفه از سوی طرفداران دولت به گوش می&zwnj;رسيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حسن خمينی با بيان اينکه هنوز ٢٠ سال از درگذشت آيت&zwnj;الله خمينی نگذشته&zwnj;است، از شعاردهندگان خواست که اجازه دهند سخنانش را به پايان برساند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی چندين بار از افرادی که به صورت پياپی شعارهای &laquo;ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند&raquo; و &laquo;مرگ بر ضد ولايت فقيه&raquo; می&zwnj;دانند، خواست که در زمان سخنرانی آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای اظهار احساسات کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جلوگيری از سخنرانی نوه آيت&zwnj;الله خمينی، باعث واکنش انتقادی اصلاح&zwnj;طلبان و اصولگرايان شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال خبرگزاری فارس ۱۴ خردا د ۸۹ در گزارشی دليل شعارهای پياپی در هنگام سخنرانی حسن خمينی را &laquo;سکوت وی در فتنه&zwnj;های اخير در برابر اقدامات فتنه&zwnj;گران در مقابله با آرمان&zwnj;های امام&raquo; عنوان کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقامات جمهوری اسلامی ايران، عمدتاً از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان به عنوان &laquo;سران فتنه&raquo; نام می&zwnj;برند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، نيز ۱۳ خرداد سال جاری از فشار برخی مقامات ارشد نظامی و شبه نظامی به خانواده آيت&zwnj;الله خمينی برای کنترل مراسم سالگرد بنيان&zwnj;گذار جمهوری اسلامی ايران خبر داده&zwnj; بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مراسم که هر سال از ۱۳ تا ۱۵ خرداد در آرامگاه آيت&zwnj;الله خمينی برگزار می&zwnj;شد، امسال به يک روز کاهش پيدا کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سرتيپ علی فضلی، جانشین فرمانده سازمان بسيج مستضعفين، حوادث ۱۴ خرداد ۸۹ را «حادثه تلخ و غيرالهی» خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وی روز گذشته در نشست ستاد بزرگداشت درگذشت آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين ايران گفت: «ما اظهار ناخشنودی خودمان را از جانب فرمانده سپاه و همه فرماندهان و اعضای سپاه از حادثه تلخ ۱۴ خرداد اعلام می‌کنيم. آن حادثه تلخ بود هيچ کس تأييد نمی‌کند؛ کار، کار غير الهی بود که بايد به صورت دقيق واکاوی شود.»

اين نخستين واکنش يک مقام رسمی سپاه پاسداران ايران درباره حوادث ۱۴ خرداد سال جاری است.

در جريان مراسم بزرگداشت آيت‌الله خمينی در ۱۴ خرداد ۸۹، هواداران دولت به حسن خمينی، نوه آيت‌الله خمينی، اجازه سخنرانی ندادند.

در گزارش زنده‌ای که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، شماری از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه با دادن شعارهايی عليه مخالفان دولت، مانع از سخنرانی حسن خمينی در آرامگاه آيت‌الله خمينی شدند.

شعارهايی همچون «مرگ بر موسوی» و «نواده روح الله؛ سيد حسن نصر الله» بدون وقفه از سوی طرفداران دولت به گوش می‌رسيد.

حسن خمينی با بيان اينکه هنوز ٢٠ سال از درگذشت آيت‌الله خمينی نگذشته‌است، از شعاردهندگان خواست که اجازه دهند سخنانش را به پايان برساند.

وی چندين بار از افرادی که به صورت پياپی شعارهای «ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» می‌دانند، خواست که در زمان سخنرانی آيت‌الله خامنه‌ای اظهار احساسات کنند.

جلوگيری از سخنرانی نوه آيت‌الله خمينی، باعث واکنش انتقادی اصلاح‌طلبان و اصولگرايان شد.

با اين حال خبرگزاری فارس ۱۴ خردا د ۸۹ در گزارشی دليل شعارهای پياپی در هنگام سخنرانی حسن خمينی را «سکوت وی در فتنه‌های اخير در برابر اقدامات فتنه‌گران در مقابله با آرمان‌های امام» عنوان کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ايران، عمدتاً از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالفان به عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، نيز ۱۳ خرداد سال جاری از فشار برخی مقامات ارشد نظامی و شبه نظامی به خانواده آيت‌الله خمينی برای کنترل مراسم سالگرد بنيان‌گذار جمهوری اسلامی ايران خبر داده‌ بود.

اين مراسم که هر سال از ۱۳ تا ۱۵ خرداد در آرامگاه آيت‌الله خمينی برگزار می‌شد، امسال به يک روز کاهش پيدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان هوشی

    <p>پس از نوعی توافق با رفسنجانی جهت کناره گیری و انفعال سیاسی ،حال باید سید حسن خمینی را هم از جبهه بزرگ مخالفین جدا کرد .نزدیک یک سال از جریان گذشته و حال یادشان افتاده که جریان ۱۴ خرداد "غیر الهی " بوده است !!<br /> تهاجم خارج نشینان تند رو به بهانه گذر از اصلاحات و طرح سرنگونی (که آنهم بیشتر از سوی وزارت اطلاعات دامن زده میشود ) راست روی افراطی افرادی چون مهاجرانی و... مرحله به مرحله انشقاق و تشتت را در جبهه اصلاحات و جنبش سبز عملی میکند ،رژیم با کمترین هزینه جنبش را شقه شقه خواهد کرد و سران جنبش حتی ممکن است اعدام شوند و سپس نوبت بقیه خواهد رسید . جالب است جنبشی که توان یک تجمع را ندارد سخن از سرنگونی میکنند و به دست خود ، خود زنی میکنند . عین همین حوادث برای مصدق ، امیر کبیر ،مشروطه و ...افتاده و ما هنوز که هنوز است با چراغ قوه دنبال علت هاو مسببین خارجی اش میگردیم !!<br /> رژیم بسیار هشیارانه شطرنج سیاسیش را بازی میکند </p>

  • آزاد

    <p>ساعت خواب...ابن سخنرانیها شروع تمرین برای حذف احمدی نژاد و دارودسته اش است. </p>

  • حمید

    <p>در تعجبم که کسانی که با حضرت امام خمینی از نزدیک آشنا بوده اند چقدر دیر عکس العمل نشان می دهند.<br /> بیاد بیاوریم که حضرت امام در مورد آقای خامنه پس از مساله سلمان رشدی گفت که ایشان از اسلام چیزی نمی فهمد. چگونه فداکاران راه خمینی را به خدمت خامنه ای وادار کرده اند. </p>