ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکزیک برای دیوار ترامپ پولی پرداخت نمی‌کند

رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به تهدید دونالد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز دو کشور گفت در این زمینه مکزیک سهمی را تقبل نخواهد کرد. او گفت دو کشور اختلافاتی با هم دارند.

پس از آ‌ن‌که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در نشست رسانه‌ای خود بر ساخت دیوار مرزی با مکزیک بار دیگر تأکید کرد، انریکه پنیا نیِتو، رئیس جمهوری مکزیک گفت: «البته مکزیک برای دیوار پولی پرداخت نخواهد کرد.»

انریکه پنیا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک: واضح است مکزیک با دولت آینده آمریکا اختلافاتی دارد

انریکه پنیا نیِتو که کشورش در بحران اقتصادی به‌سر می‌برد، گفت تمام روابط دو جانبه بین مکزیک و آمریکا مورد بحث‌اند، از جمله سرمایه‌گذاری روی ساخت یک دیوار مرزی مطمئن، اما سهم مالی این کشور برای ساخت چنین دیواری خارج از بحث است.

او گفت: «ما هرگز چنین چیزی را که بر خلاف کرامت‌مان به‌عنوان یک کشور و عزت‌مان به‌عنوان مکزیکی باشد نمی‌پذیریم.»

دونالد ترامپ روز گذشته، چهارشنبه ۱۱ ژانویه / ۲۲ دی در نشست رسانه‌ای خود در مورد دیوار کشیدن در مرز آمریکا و مکزیک گفت که در یک سال و نیم اول کار کابینه‌اش این کار را خواهد کرد و هزینه ساخت آن را هم از مکزیک خواهد گرفت.

ترامپ در کارزار انتخاباتی خود نیز بارها از کشیدن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک با هزینه دولت مکزیک سخن گفته بود.

پنیا نیتو ضمن اشاره به این‌که «واضح است مکزیک با دولت آینده آمریکا اختلافاتی دارد»، اعلام کرد که دولت‌اش تلاش خواهد کرد «روابط خوبی با ایالات متحده و رئیس جمهوری‌اش داشته باشد.»

ترامپ در کنفرانس رسانه‌ای خود در زمینه‌های دیگری نیز علیه کشور همسایه موضع گرفت. او گفت: «مکزیک از ما استفاده می‌کند و ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.» از نظر ترامپ انتقال خط تولید شرکت‌های آمریکایی به مکزیک از جمله این مسائل است که به‌گفته او چنین شرکت‌هایی در آینده تعرفه‌های تنبیهی پرداخت خواهند کرد.

کمی پیش از این اظهارات، شرکت فورد پروژه بزرگ خود در مکزیک را متوقف کرد و اعلام کرد که این پروژه را در آمریکا به پیش خواهد برد. مسئولان فورد گفته‌اند این تصمیم ربطی به موضع ترامپ ندارد.

رئیس جمهوری مکزیک درخواست تعرفه‌های تنبیهی برای شرکت‌ها را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت دولت‌اش هرگونه تلاشی «براساس ایجاد ترس و تهدید» برای تحت تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذاری را رد می‌کند.

ترامپ همچنین گفته بود می‌خواهد مذاکرات جدیدی را در مورد توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (Nafta) آغاز کند. رئیس جمهوری مکزیک در این‌باره گفت کشورش مشتاق توافقی است که «امنیت سرمایه‌گذاری» را تأمین کند.

انریکه پنیا نیِتو در همین حال از دونالد ترامپ خواست تا مانع از قاچاق اسلحه از آمریکا به مکزیک شود و جریان پول از سوی جرایم سازمان یافته را متوقف سازد.

پنیا نیتو پیش از این در جریان کارزار انتخاباتی ترامپ با او دیداری داشت که رئیس جمهوری مکزیک را با انتقادهای شدید شهروندانش مواجه ساخت. ترامپ در کاخ ریاست جمهوری از برنامه خود برای ساخت دیوار مرزی سخن گفته بود و پنیا نیتو ساکت در کنار او ایستاده بود و همین موجب انتقاد بسیاری از مردم مکزیک شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.