ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

« قانون مجوز خشونت علیه زنان است»

یکی از اعضای کانون وکلا می‌گوید قانون مجوزخشونت علیه زنان توسط مردان صادر شده و مطابق این قانون، زنان حتی با تحصیلات عالی و تخصص شهروند درجه دو تلقی می‌شوند.

یکی از اعضای کانون وکلا می‌گوید قانون مجوزخشونت علیه زنان توسط مردان صادر شده و مطابق این قانون، زنان حتی با تحصیلات عالی و تخصص شهروند درجه دو تلقی می‌شوند.

بهشید ارفع نیا عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز: «قانون مجوز خشونت علیه زنان را مردان صادر کرده اند»

بهشید ارفع نیا عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز در گفتگو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفت: "مردان به دلیل اجازه‌ای که قانون به آن‌ها داده است علیه زنان دست به خشونت می‌زنند."  وی افزود: "در بسیاری از قوانین حقوق زنان تضییع شده است و اهم آن‌ها هم ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی است که ریاست خانواده را با مرد می‌داند. حتی در جایی هم که به زنان بدون اجازه شوهر یا ولی‌شان اجازه خروج به ان‌ها داده نمی‌شود هم نوعی خشونت است."

وی با اشاره به منشور حقوق شهروندی آن را متنی دانست که "موارد مصرحه در مبحث حقوق ملت در قانون اساسی" تشریح کرده است و افزود: "در مقدمه قانون اساسی از نقش والای زن گفته شده است اما در واقع زنان در هیچ کجای جامعه و خانواده نقش والایی ندارند". به گفته‌ی ارفع نیا زنان حتی با تحصیلات عالی و تخصص نیز بعنوان شهروند درجه دو نگریسته می‌شوند.

ارفع نیا خواستار اصلاح برخی مواد قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی شد اما تاکید کرد علاوه بر این باید فرهنگ سازی نیز صورت بگیرد.

اعمال تبعیض جنسیتی قانونی و سیستماتیک علیه زنان ایران نکاتی هستند که بارها از سوی مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

در این باره بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.