ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ فرمانده پلیس قندوز در حمله انتحاری

<p>عبدالرحمان سيد خيلی، فرمانده پليس قندوز، شب پنج&zwnj;شنبه ۱۹ اسفند، در يک حمله انتحاری کشته شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در اين حمله که در نزديکی فرماندهی پليس قندوز رخ داد، افزون بر ژنرال سيد خيلی، سه پليس ديگر از جمله مسئول هماهنگی فرماندهی پليس اين ولايت کشته و دست&zwnj;کم ۹ نفر زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حميدالله دانش، معاون والی قندوز گفت که اين حمله هنگامی رخ داد که فرمانده پليس قندوز در نزديک قرارگاه مرکزی پليس با شماری از مسئولين امنيتی اين ولايت در مورد آمادگی برای برگزاری جشن نوروز صحبت می&zwnj;کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته دانش، عبدالرحمان آقتاش، مسئول امور امنيتی پليس قندوز نيز که هنگام انفجار با فرمانده پليس اين ولايت در حال گفت&zwnj;وگو بود نيز زخمی شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همايون خاموش، رئيس اداره بهداشت عمومی قندوز می&zwnj;گويد که مجروحان اين رويداد به بيمارستان تيم بازسازی ولايتی ناتو، مستقر در قندوز و بيمارستان&zwnj;های کابل انتقال داده شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ذبيح&zwnj;الله مجاهد از سخنگويان طالبان گفت که اين حمله از سوی يک عضو اين گروه صورت گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان با محکوم کردن اين حمله گفته است که در اين حمله شخصی از بين رفت که در شکست طالبان در ولايت قندوز نقش مهمی برعهده داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کرزی تأکيد کرده است که &laquo;دشمنان مردم افغانستان با انجام اين&zwnj;گونه حملات نمی&zwnj;توانند به اهداف شوم&zwnj;شان برسند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ماه گذشته، عبدالواحد عمرخيل، فرماندار شهرک چهاردره ولايت قندوز بر اثر يک حمله انتحاری در دفتر کارش کشته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از آن در ۱۶ مهرماه سال جاری، محمد عمر، والی قندوز هنگام نماز در يک مسجد در شهر تالقان مرکز ولايت تخار، جان باخت. در اين انفجار ۱۲ نفر که بيشتر آنان غير نظامی بودند نيز جان باختند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قندوز از مراکز عمده فعاليت طالبان در شمال افغانستان به&zwnj;شمارمی&zwnj;رفت؛ اما در اوايل زمستان سال جاری عمليات متعددی به منظور سرکوب طالبان از سوی نظاميان بين&zwnj;المللی و افغان در اين ولايت انجام شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دراين عمليات، ده&zwnj;ها عضو گروه طالبان کشته و يا بازداشت شدند و اکنون مسئولان قندوز می&zwnj;گويند طالبان از ولايت رانده شدند و به دليل از دست دادن توان عملياتی&zwnj;شان به حملات انتحاری مبادرت می&zwnj;ورزند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

عبدالرحمان سيد خيلی، فرمانده پليس قندوز، شب پنج‌شنبه ۱۹ اسفند، در يک حمله انتحاری کشته شد.

در اين حمله که در نزديکی فرماندهی پليس قندوز رخ داد، افزون بر ژنرال سيد خيلی، سه پليس ديگر از جمله مسئول هماهنگی فرماندهی پليس اين ولايت کشته و دست‌کم ۹ نفر زخمی شدند.

حميدالله دانش، معاون والی قندوز گفت که اين حمله هنگامی رخ داد که فرمانده پليس قندوز در نزديک قرارگاه مرکزی پليس با شماری از مسئولين امنيتی اين ولايت در مورد آمادگی برای برگزاری جشن نوروز صحبت می‌کرد.

به گفته دانش، عبدالرحمان آقتاش، مسئول امور امنيتی پليس قندوز نيز که هنگام انفجار با فرمانده پليس اين ولايت در حال گفت‌وگو بود نيز زخمی شده است.

همايون خاموش، رئيس اداره بهداشت عمومی قندوز می‌گويد که مجروحان اين رويداد به بيمارستان تيم بازسازی ولايتی ناتو، مستقر در قندوز و بيمارستان‌های کابل انتقال داده شده‌اند.

ذبيح‌الله مجاهد از سخنگويان طالبان گفت که اين حمله از سوی يک عضو اين گروه صورت گرفته است.

حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان با محکوم کردن اين حمله گفته است که در اين حمله شخصی از بين رفت که در شکست طالبان در ولايت قندوز نقش مهمی برعهده داشت.

کرزی تأکيد کرده است که «دشمنان مردم افغانستان با انجام اين‌گونه حملات نمی‌توانند به اهداف شوم‌شان برسند.»

ماه گذشته، عبدالواحد عمرخيل، فرماندار شهرک چهاردره ولايت قندوز بر اثر يک حمله انتحاری در دفتر کارش کشته شد.

پيش از آن در ۱۶ مهرماه سال جاری، محمد عمر، والی قندوز هنگام نماز در يک مسجد در شهر تالقان مرکز ولايت تخار، جان باخت. در اين انفجار ۱۲ نفر که بيشتر آنان غير نظامی بودند نيز جان باختند.

قندوز از مراکز عمده فعاليت طالبان در شمال افغانستان به‌شمارمی‌رفت؛ اما در اوايل زمستان سال جاری عمليات متعددی به منظور سرکوب طالبان از سوی نظاميان بين‌المللی و افغان در اين ولايت انجام شد.

دراين عمليات، ده‌ها عضو گروه طالبان کشته و يا بازداشت شدند و اکنون مسئولان قندوز می‌گويند طالبان از ولايت رانده شدند و به دليل از دست دادن توان عملياتی‌شان به حملات انتحاری مبادرت می‌ورزند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>این شهر قندور نیست، کندوز است. همچنان که عشق آباد نیست و اشک آباد است. طالقان هم تالگان است. اصفهان نیست و سپاهان است و شهرجرد نیست و شهرگرد است و بروجرد نیست و بروگرد است و ... این داستان دنباله دارد.<br /> داد از فرهنگ معرب که خود ایرانی تباران سده های چهارم و پنجم و ششم بنیان آن را گذاشته اند! تهران ـ بابک</p>