ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه دولت مجارستان برای زندانی کردن همه پناهجویان

دولت مجارستان به بهانه پیشگیری از خطر ترور می‌خواهد گام دیگری برای زیر پا گذاشتن حقوق انسانی پناهجویان بردارد: احداث یک زندان بزرگ برای هر راه گم‌کرده‌ای.

دولت مجارستان قصد دارد به دلیل آنچه که از آن به عنوان «خطر ترور» یاد کرده، همه پناهجویانی را که وارد این کشور می‌شوند، تا طی شدن روند قانونی پناهندگی‌شان به زندان بیندازد.

اقامتگاه پناهجویان در بخش «ترانزیت» در مرز مجارستان با صربستان

یانوس لازار، رئیس دفتر نخست‌وزیر مجارستان در یک نشست خبری که پنجشنبه ۱۲ ژانویه در بوداپست برگزار شد، گفت: «در این طرح پیش‌بینی شده که هیچ پناهجویی نتواند آزادانه در کشور زندگی کند و یا بخش ترانزیت را ترک کند.»

در دوران نخست‌وزیری ویکتور اوربان برای مقابله با موج پناهجویی، در نوار مرزی مجارستان با صربستان یک محدوده ترانزیت ایجاد شد. هر روز فقط به ۳۰ پناهجو اجازه داده می‌شود وارد این محدوده بشوند.

رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان برای اثبات خطرناک بودن پناهجویان به حمله به بازار کریسمس در شهر برلین در دسامبر ۲۰۱۶ اشاره کرد.

شامگاه دوشنبه ۱۹ دسامبر یک پناهجوی تونسی به نام انیس عامری با کامیون وارد بازار کریسمس در پایتخت آلمان شد و عده‌ای را زیر گرفت. در این حمله ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود.

گروهی از پناهجویان در حال عبور از مرز مجارستان با اتریش

بر اساس قوانین موجود در مجارستان، پناهجویان را فقط هنگامی می‌توان زندان کرد که یا جرمی مرتکب شده باشند و یا اینکه در مظان قرار گیرند که حضور آن‌ها ممکن است امنیت کشور را به خطر بیندازد.

بسیاری از پناهجویان با این امید که بتوانند خود را به کشورهای اروپای شمالی و مرکزی برسانند وارد خاک مجارستان می‌شوند. برخی این پناهجویان هنگامی که به کشور مقصد می‌رسند، بر اساس قوانین دوبلین مجدداً به مجارستان پس فرستاده می‌شوند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون که دولت مجارستان سیاست‌های سختگیرانه‌ای را نسبت به پناهجویان اتخاذ کرده، تعداد بازداشتگاه‌های ویژه برای پناهجویان از ۲۸۲ بازداشتگاه به ۷۰۰ بازداشتگاه افزایش پیدا کرده است. تاکنون چنین بوده که پناهجویانی که از کشورهای اروپای شمالی و اروپای مرکزی به مجارستان پس فرستاده می‌شدند، در این بازداشتگاه‌ها محبوس می‌شدند. اما اکنون دولت مجارستان تصمیم گرفته همه پناهجویان را زندانی کند. معلوم نیست که آیا تعداد بازداشتگاه‌ها برای پناهجویانی که در مجارستان به سر می‌برند کفایت کند.

در حال حاضر بسیاری از پناهجویانی که به طور غیر قانونی در مجارستان اقامت دارند، بی‌سرپناه‌ و کارتون‌خواب‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.