ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی شریعتی بار دیگر ترند جهانی توییتر شد

کاربران قرار بود برای درخواست آزادی و رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی توفان توییتری راه بیندازند که به نتیجه رسیدند. علی شریعتی ۷۴ روز است که در اعتصاب غذاست.

کاربران ساعت ۱۲ به وقت تهران برای درخواست آزادی و رسیدگی به وضعیت او توفان توییتری راه انداختند و به نتیجه رسیدند. این زندانی سیاسی ۷۴ روز است که در اعتصاب غذاست. کاربران توییتر یک بار دیگر هم او را به ترند جهانی توییتر تبدیل کرده بودند.

هشتگ (ما علی هستیم) با توییت‌های کاربرانی که خواهان عدالت برای علی شریعتی هستند، حسن روحانی رییس جمهوری ایران را هم درباره منشور حقوق شهروندی پیشنهادی او مورد پرسش قرار می‌دهد. کاربران خطاب به حسن روحانی نوشته‌اند که او بابت وضعیت این زندانی در اعتصاب غذا مسوول است.

اکنون علی شریعتی در هفتاد و چهارمین روز «اعتصاب غذای ناپیوسته» خود، یا وضعیت وخیم جسمی در زندان اوین است و پزشکان در مورد آسیب‌دیدگی شدید کبد او هشدار داده‌اند. در روزهای گذشته مادر این زندانی هم از استرس ناشی از شرایط فرزند خود در بیمارستان بستری شده است.

علی شریعتی از فعالان سیاسی‌ طرفدار دولت حسن روحانی، از معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان و شهرهای دیگر ایران بود. او از روز پنج‌شنبه ١۴ آبان و پس از نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رییس‌ جمهوری ایران، اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده است.

علی شریعتی اعلام کرده‌ بود تا بازخوانی پرونده‌‌اش توسط تیم کارشناسی جدید به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد: دومین هفته اعتصاب غذای مجید آذرپی و علی شریعتی زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب

پارلمان اروپا خواهان آزادی آرش صادقی و علی شریعتی شد

علی شریعتی، زندانی سیاسی

همزمان اعضای پارلمان اروپا در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آرش صادقی و علی شریعتی «فعالان حقوق بشر» زندانی در ایران شده‌اند که به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت در وضعیت بحرانی به سر می‌برند و از درمان در بیمارستان محرومند.

نمایندگان پارلمان اروپا نوشته‌اند: «با توجه به گزارش‌ها از وضعیت بحرانی آرش صادقی و علی شریعتی، دو مدافع حقوق بشر زندانی در اعتصاب غذا، اعضای پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان هستند. آنها بایستی برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شوند.»

در بیانیه مطبوعاتی این پارلمان آمده است: «آرش صادقی که در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی از ۲۴ اکتبر دست به اعتصاب غذا زده بود، در وضعیت بحرانی قرار دارد. وضعیت سلامت او به شدت وخیم است و نیازمند بستری فوری در بیمارستان است. پزشکان بهداری زندان هشدار داده‌اند که اگر به بیمارستان منتقل نشود، ممکن است دیگر زنده نماند. آرش صادقی به دلیل فعالیتش برای دفاع از حقوق بشر، به زندان محکوم شده است. درحالی که ایران موظف شده است بر اساس قوانین بین المللی به حقوق بشر احترام گذاشته و آن را پاس دارد.»

علاوه بر اینها سعید شیرزاد، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر هم ۳۹ روز است که در اعتصاب غذاست. او در پی افت فشار شدید و بیهوشی در روزهای گذشته، به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

حال جسمانی او وخیم گزارش شده و پزشکان و مسئولان زندان سعی در زدن سرم و باز کردن لب‌های داشته‌اند که با مقاومت همبندی‌های او مواجه شده‌اند.

سعید شیرزاد روز چهارشنبه ۲۲ دی نیز «به دلیل درد در معده و قفسه سینه» به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده و پزشک بهداری زندان اعلام کرده‎ که این درد «به علت ترشح اسید معده ناشی از گرسنگی ایجاد شده‎است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.