ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در نیروگاه هسته‌ای ژاپن

<p>گزارش&zwnj;های مخابره شده از ژاپن حاکی از وقوع انفجار در یک نیروگاه هسته&zwnj;ای واقع در شمال توکیو است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>این نیروگاه در پی وقوع زلزله روز گذشته در ژاپن به شدت آسیب دیده است، رسانه&zwnj;های ژاپن از افزایش تشعشات اتمی در اطراف آن خبر داده&zwnj;اند و می&zwnj;گویند که قسمتی از دیواره بیرونی این نیروگاه تخریب شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقام&zwnj;های هسته&zwnj;ای ژاپن با اشاره به پیدا شدن &laquo;عنصر رادیواکتیو سزیم&raquo; در اطراف این نیروگاه می&zwnj;گویند که احتمال دارد سوخت هسته&zwnj;ای نیروگاه شروع به ذوب شدن کرده باشد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن، شب گذشته دستور تخلیه شعاع ده کیلومتری این نیروگاه را صادر کرد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این زمین&zwnj;لرزه همچنین باعث آتش&zwnj;سوزی&zwnj;هایی در مخزن ذخیره&zwnj;سازی پالایشگاه چیبا در نزدیکی توکیو و مرکز هسته&zwnj;ای اوناگاوار شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>زلزله&zwnj;ای با قدرت ۹. ۸ ریش&zwnj;تر و سونامی&zwnj;ای با ارتفاع ۱۰ متر روز گذشته، جمعه ژاپن را لرزاند. به گزارش رویترز، رسانه&zwnj;های ژاپنی تعداد کشته&zwnj;شدگان را دست&zwnj; کم ۱۳۰۰ نفر تخمین زده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این زلزله، شدید&zwnj;ترین زمین&zwnj;لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخیر در جزایر ژاپن است.&nbsp;بر اساس برآورد موسسه ملی&nbsp;ژئوفیزیک و آتشفشان&zwnj;شناسی در ایتالیا این زلزله، زمین را به میزان ۱۰ سانتیمتر در مدار خود جابجا کرده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>یک متخصص ژئوفیزیک در سازمان زمین&zwnj;شناسی آمریکا نیز می&zwnj;گوید که یک ایستگاه سامانه موقعیت&zwnj;یاب جهانی (GPS) به میزان ۴. ۲ متر جابه&zwnj;جا شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برخی گزارش&zwnj;ها حاکی از تخریب کامل ۳۴۰۰ واحد مسکونی است، ده&zwnj;ها روستا و شهرک در اثر سونامی زیر آب رفته&zwnj;اند و چهار قطار مسافربری و یک کشتی ناپدید شده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس این گزارش برق ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار خانوار ژاپنی قطع شده و ۶۰۰ هزار خانوار نیز با قطعی آب روبرو هستند. در برخی مناطق شمال ژاپن نیز مردم با قطعی گاز مواجه هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در سواحل اقیانوس آرام فیلیپین، تایوان و اندونزی نیز زنگ خطر امکان وقوع خطر سونامی به صدا درآمده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری رویترز از رسیدن امواج سونامی به سواحل غربی ایالات متحده و آمریکای جنوبی خبر داده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر این گزارش سونامی به برخی شهرهای ایالت کالیفرنیای آمریکا خسارت وارد کرده و هزاران تن از ساکنان این ایالت خانه&zwnj;های خود را ترک کرده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>کناره ساحلی شمال شرقی ژاپن که سانریکو نامیده می&zwnj;شود، به&zwnj;طور منظم شاهد زمین&zwnj;لرزه و سونامی بوده است. در سال ۱۹۳۳ یک زلزله ۱. ۸ ریشتری سه هزار کشته در این منطقه به&zwnj;جای گذاشت.</p> <p>&nbsp;</p>

گزارش‌های مخابره شده از ژاپن حاکی از وقوع انفجار در یک نیروگاه هسته‌ای واقع در شمال توکیو است.

این نیروگاه در پی وقوع زلزله روز گذشته در ژاپن به شدت آسیب دیده است، رسانه‌های ژاپن از افزایش تشعشات اتمی در اطراف آن خبر داده‌اند و می‌گویند که قسمتی از دیواره بیرونی این نیروگاه تخریب شده است. 

مقام‌های هسته‌ای ژاپن با اشاره به پیدا شدن «عنصر رادیواکتیو سزیم» در اطراف این نیروگاه می‌گویند که احتمال دارد سوخت هسته‌ای نیروگاه شروع به ذوب شدن کرده باشد. 

نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن، شب گذشته دستور تخلیه شعاع ده کیلومتری این نیروگاه را صادر کرد. 

این زمین‌لرزه همچنین باعث آتش‌سوزی‌هایی در مخزن ذخیره‌سازی پالایشگاه چیبا در نزدیکی توکیو و مرکز هسته‌ای اوناگاوار شده است. 

زلزله‌ای با قدرت ۹. ۸ ریش‌تر و سونامی‌ای با ارتفاع ۱۰ متر روز گذشته، جمعه ژاپن را لرزاند. به گزارش رویترز، رسانه‌های ژاپنی تعداد کشته‌شدگان را دست‌ کم ۱۳۰۰ نفر تخمین زده‌اند.

این زلزله، شدید‌ترین زمین‌لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخیر در جزایر ژاپن است. بر اساس برآورد موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان‌شناسی در ایتالیا این زلزله، زمین را به میزان ۱۰ سانتیمتر در مدار خود جابجا کرده است. 

یک متخصص ژئوفیزیک در سازمان زمین‌شناسی آمریکا نیز می‌گوید که یک ایستگاه سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) به میزان ۴. ۲ متر جابه‌جا شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از تخریب کامل ۳۴۰۰ واحد مسکونی است، ده‌ها روستا و شهرک در اثر سونامی زیر آب رفته‌اند و چهار قطار مسافربری و یک کشتی ناپدید شده‌اند. 

بر اساس این گزارش برق ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار خانوار ژاپنی قطع شده و ۶۰۰ هزار خانوار نیز با قطعی آب روبرو هستند. در برخی مناطق شمال ژاپن نیز مردم با قطعی گاز مواجه هستند.

در سواحل اقیانوس آرام فیلیپین، تایوان و اندونزی نیز زنگ خطر امکان وقوع خطر سونامی به صدا درآمده است. 

خبرگزاری رویترز از رسیدن امواج سونامی به سواحل غربی ایالات متحده و آمریکای جنوبی خبر داده است. 

بنا بر این گزارش سونامی به برخی شهرهای ایالت کالیفرنیای آمریکا خسارت وارد کرده و هزاران تن از ساکنان این ایالت خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. 

کناره ساحلی شمال شرقی ژاپن که سانریکو نامیده می‌شود، به‌طور منظم شاهد زمین‌لرزه و سونامی بوده است. در سال ۱۹۳۳ یک زلزله ۱. ۸ ریشتری سه هزار کشته در این منطقه به‌جای گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان بی نام و نشان

    <p>با سلام</p> <p>تصوربفرمایید که نیروگاه بوشهر راه اندازی شده و چنین زلزله ای به وقهع پیوسته است. اگر کسی در آن دوروبر زنده در رود آخوندهارا خواهیم دید که میریزند توی مساجد و حسینیه ها و به مردم میگویند باید نماز نافله و دعای کمیل و سوره عنکبوت بخوانید تا دفع شر شود.</p> <p>به یاد دارم در زمان کودکی که در شب 21 ماه رمضان همه بزرگترها (فقط مردها) دورادور اتاقی دشسته بودند و به نظرم دعای کمیل دوره میکردند. هر از چند دقیقه ای همه باهم دم میگرفتند ومیگفتند (بدون اینکه معنی گفته را بفهمند) ---خلصنا بله والدینا من النار یارب. هنوز هم که به این عبارت نامفهوم می اندیشم نمیدانم چه ربطی به آن دعا و شب احیا دارد و معنی آن چیست.</p> <p>بعد هم در ساعاتی بعد از نیمه شب همه ایستادند و قران بر سر دعا میکردند و چون به اندازه کافی قران موجود نبود بعصی ها کتابهای درسی فرزندان خود را برسر گداشته بودند و همراه بقیه ناله میکردند.</p> <p>به حر حال اینست حد اکثر عقل آخوند که به جرات میتوان گفت از نیمکره های جنوبی بالاتر نمیرود. حالا شما تصور کنید که در قبال زلزله چه خواهند کرد</p>