ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۲۵ نفر در نبردهای یمن کشته شدند

درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولتی یمن و شیعیان حوثی از یک هفته پیش در ۳۰ کیلومتری منطقه استراتژیک باب‌المندب آغاز شده و بیشتر کشته‌شدگان از شورشیان بودند.

دست‌کم ۲۶ نفر در درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولتی یمن و شیعیان حوثی که از روز جمعه در منطقه «ذباب» واقع در نزدیکی منطقه استراتژیک باب‌المندب آغاز شده کشته شدند. نیروهای دولتی یمن می‌گویند ۲۱ نفر از کشته‌شدگان از حوثی‌ها بودند.

عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع نزدیک به دولت یمن گفته‌اند ارتش یمن تلاش می‌کند که شیعیان حوثی را از مواضع خود در منطقه باب‌المندب بیرون کند و در این منطقه نیز پیشروی کرده است.

باب‌المندب گذرگاه دریایی استراتژیکی است که دریای سرخ را از اقیانوس هند در جنوب غربی یمن جدا می‌کند.

نبردها در «ذباب»، واقع در ۳۰ کیلومتری باب‌المندب با حمله نیروهای دولتی و حمایت نیروی هوایی و دریایی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی، از یک هفته پیش آغاز شده است.

هدف از این حملات بازپس‌گیری مناطقی در امتداد دریای سرخ به طول ۴۵۰ کیلومتر، شامل شهرهای «مُخا»، «حُدیده» و بندر «میدی» است.

بامداد شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۵ دی مسئولان پزشکی اعلام کردند که جنازه ۱۲ نفر از حوثی‌ها به بیمارستانی در «حُدیده» منتقل شد. این بیمارستان همچنین به ۲۳ نفر از زخمی‌شدگان نیز رسیدگی کرده است.

یک منبع امنیتی نیز گفته است شب گذشته (جمعه) نیز ۹ نفر از حوثی‌ها در بمباران ائتلاف عربی در «زیدیه» واقع در استان «حدیده» کشته شدند.

یکی از مسئولان بیمارستانی در عدن (جنوب) نیز از کشته شدن پنج سرباز یمنی و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر در نبردهای شب گذشته خبر داد.

نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در این حملات افزون بر حمایت عربستان سعودی و ائتلاف عربی از پشتیبانی یک گروه مسلح محلی نیز برخوردار است.

عبدالرحمان محرمی، یکی از فرماندهان این نیروی مسلح گفته است نیروهای دولتی بخش بزرگی از پایگاه نظامی «العمری» را تصرف کرده‌اند.

نیروهای دولتی یمن در اکتبر ۲۰۱۵ تنگه استراتژیک باب‌المندب را به تصرف خود در آوردند اما در شمال این منطقه شورشیان حوثی همچنان کنترل بیشتر مناطق واقع در کرانه دریای سرخ را در اختیار دارند.

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی، جنگ یمن در ۲۰ ماه گذشته هفت هزار و ۳۵۰ نفر کشته و ۳۹ هزار نفر زخمی داشته است. این آمار شامل قربانیان نظامی و غیرنظامی می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.