ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت عبدالرضا تاجیک به شش سال حبس تعزیری

<div>&nbsp;عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.</div> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر این حکم که به امضای قاضی پیرعباس، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب رسیده است، روز گذشته، شنبه به صورت کتبی به وی ابلاغ شد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این فعال حقوق بشر به &laquo;عضویت در گروه&zwnj;های غیرقانونی&raquo; و &laquo;تبلیغ علیه نظام&raquo; متهم شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد شریف، وکیل عبدالرضا تاجیک با اشاره به اینکه پنج سال از این حکم به اتهام عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر برای موکلش صادر شده، گفت: &laquo;بنده نه تنها ایشان را عضو کانون مدافعان به شمار نمی&zwnj;آورم، بلکه اساسا کانون مدافعان به آن مفهوم عضویت در موردش تحقق پیدا نمی&zwnj;کند. از سوی دیگر غیرقانونی بودن کانون مدافعان حقوق بشر هم محل تردید است و در دفاع هم اشاره کردیم که تنها گویا وزارت کشور چنین نظری داشته&zwnj;اند و من این مورد را در پرونده هم ندیده&zwnj;ام، اما دادگاه چنین حکمی صادر کرده است.&raquo;&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته محمد شریف، پرونده دیگر موکلش در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی در جریان است و با وجود تشکیل جلسه دادگاه در چهارم بهمن ماه سال جاری، رای آن هنوز صادر نشده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>عبدالرضا تاجیک، در این پرونده که با شکایت معاون دادستان تشکیل شده به &laquo;نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی&raquo; متهم شده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>عبدالرضا تاجیک در پی وقایع پس از انتخابات سال گذشته سه بار بازداشت شد. وی نخستین بار در روزهای نخست پس از انتخابات دستگیر شد و ۴۴ روز در بازداشت بود. ماموران امنیتی دی ماه گذشته، در وقایع پس از روز عاشورا نیز این روزنامه&zwnj;نگار را بازداشت کردند. وی در پی دو ماه بازداشت با قید وثیقه آزاد شد. این فعال حقوق بشر در سومین بازداشت خود نیز به مدت هفت ماه در زندان بود و با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اعتراضات سال گذشته به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن هزاران تن از معترضان بازداشت شدند. شماری زیادی از روزنامه&zwnj;نگاران و فعالان مدنی و سیاسی در زمره دستگیرشدگان بودند و به احکام سنگین حبس، تبعید و شلاق محکوم شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر این حکم که به امضای قاضی پیرعباس، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب رسیده است، روز گذشته، شنبه به صورت کتبی به وی ابلاغ شد. 

این فعال حقوق بشر به «عضویت در گروه‌های غیرقانونی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است. 

محمد شریف، وکیل عبدالرضا تاجیک با اشاره به اینکه پنج سال از این حکم به اتهام عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر برای موکلش صادر شده، گفت: «بنده نه تنها ایشان را عضو کانون مدافعان به شمار نمی‌آورم، بلکه اساسا کانون مدافعان به آن مفهوم عضویت در موردش تحقق پیدا نمی‌کند. از سوی دیگر غیرقانونی بودن کانون مدافعان حقوق بشر هم محل تردید است و در دفاع هم اشاره کردیم که تنها گویا وزارت کشور چنین نظری داشته‌اند و من این مورد را در پرونده هم ندیده‌ام، اما دادگاه چنین حکمی صادر کرده است.» 

به گفته محمد شریف، پرونده دیگر موکلش در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی در جریان است و با وجود تشکیل جلسه دادگاه در چهارم بهمن ماه سال جاری، رای آن هنوز صادر نشده است. 

عبدالرضا تاجیک، در این پرونده که با شکایت معاون دادستان تشکیل شده به «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» متهم شده است. 

عبدالرضا تاجیک در پی وقایع پس از انتخابات سال گذشته سه بار بازداشت شد. وی نخستین بار در روزهای نخست پس از انتخابات دستگیر شد و ۴۴ روز در بازداشت بود. ماموران امنیتی دی ماه گذشته، در وقایع پس از روز عاشورا نیز این روزنامه‌نگار را بازداشت کردند. وی در پی دو ماه بازداشت با قید وثیقه آزاد شد. این فعال حقوق بشر در سومین بازداشت خود نیز به مدت هفت ماه در زندان بود و با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد. 

در اعتراضات سال گذشته به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن هزاران تن از معترضان بازداشت شدند. شماری زیادی از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی و سیاسی در زمره دستگیرشدگان بودند و به احکام سنگین حبس، تبعید و شلاق محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.