ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده رهبر جمهوری اسلامی: همه مصمم‌اند حج آینده برگزار شود

حجت‌الاسلام علی قاضی‌عسکر، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت اعلام کرد که ایران به دعوتنامه حج عربستان سعودی پاسخ داد.

حجت‌الاسلام علی قاضی‌عسکر، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت اعلام کرد که ایران به دعوتنامه حج عربستان سعودی پاسخ داد.

علی قاضی‌عسکر، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی قاضی‌عسکر سه‌شنبه ۲۸ دی گفت نامه جمهوری اسلامی توسط رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد اسلامی خطاب به وزیر حج عربستان سعودی ارسال و محورهای مورد نظر ایران در آن ذکر شده است.

قاضی‌عسکر افزود: «در صورت فراهم شدن مقدمات و شرایط لازم همه مصمم هستند که حج آینده برگزار شود.»

عربستان سعودی چندی پیش از ۸۰ کشور از جمله ایران دعوت کرده بود تا درباره اعزام زائران خود در مذاکرات حج شرکت کنند. مسئولان جمهوری اسلامی پس از ماه‌ها روابط پرتنش با عربستان سعودی، این دعوت را پذیرفتند.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت اظهار امیدواری کرد که گفت‌وگوها با عربستان سعودی به نتیجه برسد و زمینه برای برگزاری حج ۱۳۹۶ فراهم شود.

به‌گفته قاضی‌عسکر، عربستان سعودی اعلام کرده که سهمیه کشورها در حج ۹۶ نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت و به همین دلیل «همه حوزه‌ها برای اعزام حدود ۸۰ هزار زائر آمادگی لازم را داشته باشند.»

مقامات ایرانی در خردادماه سال جاری با اشاره به حادثه منا، به دلیل آنچه «نپذیرفتن شرط امنیت زائران ایرانی از سوی عربستان» عنوان کردند تصمیم به عدم اعزام حجاج ایرانی در مراسم حج امسال گرفتند.

حادثه منا در مراسم حج سال ۱۳۹۴ رخ داد و در جریان آن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ زائر کشته شدند. مقامات جمهوری اسلامی آمار کشته‌شدگان ایرانی را ۴۶۴ نفر اعلام کردند.

در حادثه مسجدالحرام در مکه نیز که شهریورماه ۱۳۹۴ رخ داد سقوط جرثقیل موجب مرگ ۱۰۷ نفر و زخمی شدن ۲۳۸ نفر شد. ۱۱ ایرانی در این حادثه کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

مقامات ایران، از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بارها مسئولان سعودی را عامل این حوادث عنوان کردند.

این رویدادها و در کنار آن‌ها اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان سعودی و در پی آن حمله به مراکز دیپلماسی سعودی در تهران و مشهد در دی‌ماه ۱۳۹۴، روابط دو کشور را به شدت تیره کرد و عربستان سعودی کلیه روابط خود را با ایران قطع کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.