ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصرار نقوی حسینی بر جرم بودن تابعیت مضاعف: دادستان می‌تواند اموال غیرمنقول‌شان را بفروشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اصلاح اشتباه خود در مورد لغو تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی همچنان تأکید کرده که قانون برای این افراد مجازات پیش‌بینی کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ایران که هجدهم دی ماه گفته بود که تابعیت مضاعف جرم است و تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی لغو می‌شود، با اصلاح اشتباه خود گفته است که تابعیت ایرانی افراد دارای تابعیت مضاعف لغو نمی‌شود، اما ایران تابعیت مضاعف آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی

آن‌چه مورد اشاره حسین نقوی حسینی قرار گرفته، مسأله تازه‌ای نیست و جمهوری اسلامی تا به حال بر اساس همین رویه عمل کرده است.

نقوی حسینی، از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری که از جریان‌های تندروی اصولگرا شناخته می‌شود اما همچنان گفته که دادستان می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم، اموال غیر منقول افراد دوتابعیتی را بفروشد و تأکید کرده که قانون برای افراد دو تابعیتی مجازات پیش‌بینی کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گوی روز دوشنبه ۲۷ دی ماه خود با خبرگزاری میزان گفته است: «من به اشتباه گفته بودم که تابعیت ایرانی افراد دو تابعیتی لغو می‌شود در حالی که مسأله به این شکل است که تابعیت غیر ایرانی آن‌ها از نظر ما به رسمیت شناخته نمی‌شود و تابعیت ایرانی آن‌ها پابرجاست. برای اینکه نشان بدهیم تابعیت مضاعف از نظر ما مذموم و عملی ناپسند است، قانون برای افراد دو تابعیتی مجازات پیش‌بینی کرده است.»

اظهارات نادرست نقوی حسینی در روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و نگرانی‌هایی را در ایرانی‌های دارای تابعیت مضاعف ایجاد کرده است.

او در پاسخ به این سوال که دقیقاً چه نوع مجازاتی برای دو تابعیتی‌ها اعمال خواهد شد، گفته است که آن‌ها حق داشتن اموال غیر‌منقول ندارند: «دادستان به عنوان مدعی العموم حق دارد اموال غیر‌منقول آن‌ها را بفروشند و پولش را به فرد دو‌تابعیتی بدهد. چون این افراد به تابعیت ایرانی خودشان بی‌اهمیتی کرده‌اند و تابعیت یک کشور دیگر را به ایران ترجیح داده‌اند، به همین علت هم قانون نسبت به آن‌ها سختگیرانه عمل می‌کند و تابعیت غیر‌ایرانی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اگر چه تابعیت ایرانی آن‌ها پابرجاست.»

نقوی حسینی همچنین استدلال کرده است که چون فرد دارای تابعیت مضاعف در ایران حق داشتن اموال غیر‌منقول ندارد، بنابراین نمی‌تواند دارای مسئولیت و مدیریت هم باشد.

  • گزارش رادیو زمانه در تعقیب و بررسی صحبت‌های حسین نقوی حسینی:

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور‌های دیگر هم نسبت به دو تابعیتی‌ها اعمال مجازات می‌شود گفته است که قوانین کشورها نسبت به وضعیت دو‌ تابعیتی‌ها برخوردهای متفاوتی دارند: «بعضی کشورها سیاست‌شان پذیرفتن مهاجر و اتباع دیگر است که طبیعتاً آن‌ها مجازاتی در نظر نمی‌گیرند. وقتی یک کشوری سیاستش این نیست که مانع مهاجرت اتباع خود شود، بنابراین برای تابعیت مضاعف هم سختگیری نمی‌کند و برایش مهم نیست که اتباع کشور خودش تابعیت کشور دیگری را بپذیرد. البته خیلی از کشورها هستند که نسبت به تابعیت کشور خودشان حساسیت دارند و اعمال محدودیت‌های خاصی می‌کنند.»

اظهارات این نماینده مجلس در حالی مطرح می‌شود که دولت ایران تلاش می‌کند برای عبور از بحران‌ اقتصادی ایرانی‌های خارج از کشور را به سرمایه‌گذاری در داخل کشور تشویق کند. صحبت‌هایی اما خطر چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را بالا می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصرخان

    سلام به همه ایرانیان چه در داخل کشور چه دردور ترین مناطق دنیا این اقایان که ایگونه حرف می زنند در همان تبتدا جمهوری اسلامی یک دفعه از تین طرف اون طرف پیدا شدن و اقای خمینی را با حرفها و اعمال غیرمنطق اقا را دق مرگ کردند اولیش هم ریختند علرغم اینکه می دونستند سفارت در هر کشوری حکم سرزمین ان کشور را دارد اگر چه جاسوسی کنند کار کشته اونی هست که اجازه ندهد در کشورش جریت جاسوسی اشته باشند دوستان میدونید تسخیر لانه به اصطلاح جاسوسی چه لطماتی به کشور زد خدا عالم است چون این خسارت با ارقام و اعداد ریاضز قابل طرح نیست حلا همون ادم که سفارت گرفته فقط و فقط ملیون بیکار روی دست مردم گذاشته دو کلام هم در مورد تابعیت مصاعف دورند خوشبختانه ای مطالب هم اگر پرش بخواهد بگیر امثال اقا بزرگ تهرانی و غیره میگید که تز عهده این اقا خوب بر می ایند متشکرم

  • باقی در امان

    واقعا متاسفم برای مملکتی کن امثال ایشون نماینده مردم اش باشند . نادانسته و نفهمیده به حکومت اسلامی مخالف حقوق بشر رای دادیم و خود را از حق خود محروم کرد هایم .البته این رای و همه پرسی درست نیست .چون کسی حق ندارد با رای خودش خودش را از حق انسان بودن محروم کند . یعنی ما رای بدادیم که انسان نباشیم و مشمول حقوق بشر نباشیم. چرا حالا که فهمیدیم حق نداریم مجددا در همه پرسی شرکت کنیم.

  • bijan

    علت اصلی دو تابعیتی شدن بسیاری از ایرانی ها سیاست های نامعقولانه نظام و تندرو هایی مانند این نماینده کم سواد و کند ذهن است که موجب شد تعداد زیادی از پزشکان و صاحبان صنایع و غیر و بجهت تعامل وارتباط با جهان دو تابعیتی شوند ! چرا در نظام قبلی چنین گستردگی نبود ؟!فشار اقتصادی و فقر علمی که میتواند این گونه دیدگاه های کوته نظرانه بر کشور وارد کند برای این جماعت قابل فهم نیست .!

  • بهرام

    مسئله بیسوادی سیاسی اجتماعی اقتصادی و معرفتی این قماش افراد نیست ت.مهم خیانت این افراد به منافع کشور وایرانیان هست.درجاییکه همه کشورهای دنیا بجز کره شمالی سعی و تلاش در جذب سرمایه های خارجی برای پیشرفت کشور و رشد اقتصاد و اشتغال مردم را دارند امثال این بابا حتی ایرانیان را هم از اینکار فراری میده.اگر این نبود که وضعیت اقتصاد و اشتغال و معیشت و رفاه مردم این نبود.حتما داره یک جایی هم برای برای چپاول بیشتر سپاه باز میکنه.

  • reza

    وقتی از لبو فروشی یکشبه بشی سخنگوی کمیسیون[ امنیت ملی مجلس ] پرت و پلا هم میگی که پست و نون و آب بیشتری بهت بدن...

  • جانباز

    گربه دستش به دنبه نمیرسه میگه بو میده!!!

  • میترا

    صحبت های این آقای نماینده مجلس پر از تناقض هست..اگر از نظر دولت ایران..اتباع ایران حتی با تحصیل تابعیت یک کشور دیگر..باز هم ایرانی محسوب میشن وتابعیت دوم از نظر دولت ایران غیر قانونی و بی اثر هست پس نتیجه گیری منطقیش اینه که دولت ایران..همه افراد ایرانی با تابعیت دوم رو هنوزایرانی میدونه..خب چطور حتی خود آقای حسینی قبول داره این افراد از نظر قانونی ایرانی هستن اما اموال غیرمنقول اونها رو متعلق به اونها نمیدونه؟!و میگه این افراد خارجی هستن و باید اموال غیرمنقولشون حراج بشه..جالبه..این افراد رو با تابعیت ایرانی میدونه اما وقتی پای اموالشون به میون میاد..اونها رو خارجی حساب میکنه!!

  • خُسن آقا

    یک جای پیش تر در باره این نوع آدم های بیسواد نوشته بودم که اینها از یک طرف می خواهند میلیاردها دلار ایرانیان خارج نشین را جذب کنند و هم زمان با گفتن چنین چرندیاتی می خواهند مثلا ایرانیان دو تابعیتی را بترسانند. حضرت آقا گویا نمی داند که بیشتر آقازاده های حکومتی در این اواخر خودشان دو تابعیتی شده اند. خلاصه اینکه زیاد چرند گویی های این آدم های بیسواد را نباید جدی گرفت