ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حراج پالایشگاه کرمانشاه: هر مترمربع ۵۰ هزار تومان

۶۰ درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه با قیمتی کمتر از تنها بخشی از تجهیزات مستقر در آن واگذار شده. سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید این اقدام قانونی بوده است.

پالایشگاه نفت کرمانشاه به قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است. نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی می‌گویند که این واگذاری مشکوک است.

پالایشگاه کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا- مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را داری ابهام دانست.

نمایندگان استان کرمانشاه از رئیس دولت خواسته‌اند که دستور دهد این واگذاری متوقف و با خاطیان برخورد قانونی شود.

سازمان خصوصی‌سازی ایران، یکشنبه ۲۶ دی اعلام کرد که بلوک ۶۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه به ارزش نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان واگذار شده است.

نمایندگان استان کرمانشاه که خواستار حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در صحن علنی مجلس شده‌اند، معتقدند که«میزان دارایی‌های این شرکت به طور مشکوکی در صورت‌های مالی بسیار ناچیز در نظر گرفته شده است».

این نمایندگان در نامه خود به رئیس دولت، ارزش کالاهای موجود در انبار پالایشگاه را ۶۰ میلیارد تومان- معادل یک سوم قیمت واگذار شده- برآورد کرده و نوشته‌اند که ۹۰ هزار هکتار زمین پالایشگاه که در بهترین نقطه کرمانشاه قرار دارد به جای ۳ میلیون تومان، ۵۰ هزار تومان برای هر متر مربع قیمت‌گذاری شده است.

در این نامه اعلام شده است که  مجموع اموال و تجهیزات موجود به ارزش حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در قیمت‌گذاری پالایشگاه نادیده گرفته شده است.

قاسم جاسمی، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفته است که این پالایشگاه با «لابی گری و مافیای پشت پرده» به بخش خصوصی واگذار شده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای هم در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار شفاف‌سازی روند واگذاری سهام پالایشگاه کرمانشاه شده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به اعتراض نمایندگان استان کرمانشاه واگذاری این شرکت را کاملاً قانونی و بدون ابهام دانسته و گفته است: قیمت گذاری سهام این شرکت بر مبنای نظر کارشناس های رسمی دادگستری انجام شده. به گفته او این شرکت به دلیل زیان‌ده بودن در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفته است.

سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه پیش از این چند مرحله در فرابورس ایران عرضه شده بود اما به دلیل عدم متقاضی با برگزاری مزایده واگذار شده است. سازمان خصوصی‌سازی اطلاعاتی درباره خریدار ۶۰ درصد سهام این شرکت منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    فهميدن اينكه سايت شما كه به مسايل اقتصادي ديدگاه خوبي دارد اينگونه تيتر ميزنه مشكله....ارزش يك شركت و به طبع ان سهام شركت فقط به دارايي ان نيست....به ميزان بدهي ان و البته خلص equity به قيمت روز بستگي دارد....بعلاوه دهها مورد ريز ودرشت....توضيح ايمكه يك تنه نميشخ پيش قاضي رفت و با ميزان دارايي سنجيد شركت چقدر ميارزد....ممنون از سايت خوبتون...ولي بهتر باشيد

  • ولی وقیح

    از خودیها بوده خریدار. آورین آورین